APK op z'n frans...

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Edward

Re: APK op z'n frans...

Berichtdoor Edward » 29 Okt 2013, 20:07

Landmarcs schreef: probeer maar eens bij de Kwikflut oid een APK-keuring, en kijk dan hoe ze de handrem willen testen (en sowieso hoe ze bij een permanent 4x4 de remmen testen).

Off topic, maar ik ben heeeeel benieuwd hoe dat dan volgens jouw zou moeten en wat zij verkeerd doen?

Overigens: als je met een hok vol met gebreken bij de keuring komt ligt dat niet aan de keurmeester maar aan degene die met dar wrak verschijnt....... :shock: :shock:

Lekke uitlaat, speling op fusees, lekkage aan blok, bakken en stuurinrichting kan ieder leek zelf waarnemen.....
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Whitehorse

Berichtdoor Whitehorse » 29 Okt 2013, 20:17

Er is hier 1 eigenaar die altijd terug zwaait, maar die rijdt met reclame van een Land Rover dealer op de reserveband...en die was niet erg toeschietelijk. Verder rijdt men hier Range Rover, Range Rover Sport (veel en allemaal wit!) en Audi Q7's en BMW X-zoveel.... ;)
Een aantal champagneboeren blijken er wel een Defender op na te houden, maar die zie je maar twee weken per jaar: tijdens de druivenpluk!
Maar ik ga toch eens verder zoeken. Helaas is internet nog niet zo wijdverbreid in gebruik als in Nederland!
http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/land-rover-110

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 29 Okt 2013, 20:41

ja marc, dat je met mijn part wat voor auto een k#t keurmeester hebt aan zo'n broekie maakt nog steeds niet dat een defender aan andere eisen moet voldoen dan mijn part wat voor andere auto....
gone

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 29 Okt 2013, 21:28

Roger B. schreef:ja marc, dat je met mijn part wat voor auto een k#t keurmeester hebt aan zo'n broekie maakt nog steeds niet dat een defender aan andere eisen moet voldoen dan mijn part wat voor andere auto....

Ik weet niet wat 't voor broekies waren die een onderrij-beveiliging willen zien onder een 130 (of 110) maar dat zijn gewoon eisen die niet bestaan voor een minder dan 3,5 ton auto. Zelf ga ik liever naar een knorrige keurmeester die wel weet waar hij het over heeft (en dan nog denk ik dat ook die knorrige keurmeester het wel weer eens fout kan hebben als hij een niet-LandRover keurt).
Daarbij ligt het niet aan de eisen, maar aan de constructie van de handrem - die via een trommel op de achter-cardan werkt - dat een aangepaste test op zijn plaats is.

Groeten MarcS

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 29 Okt 2013, 21:33

Whitehorse schreef:Er is hier 1 eigenaar die altijd terug zwaait, maar die rijdt met reclame van een Land Rover dealer op de reserveband...en die was niet erg toeschietelijk. Verder rijdt men hier Range Rover, Range Rover Sport (veel en allemaal wit!) en Audi Q7's en BMW X-zoveel.... ;)
Een aantal champagneboeren blijken er wel een Defender op na te houden, maar die zie je maar twee weken per jaar: tijdens de druivenpluk!
Maar ik ga toch eens verder zoeken. Helaas is internet nog niet zo wijdverbreid in gebruik als in Nederland!

Tja, misschien woon je in de "verkeerde" streek. In de champagne-streken rijden naar mijn smaak teveel BCBG-types rond (men leze BCBG hier als een niet positieve karakterisering).

Groeten MarcS

Roger

Berichtdoor Roger » 30 Okt 2013, 16:29

Probeer anders eens een ander keurstation.
Er zit echt veel verschil tussen de stations.

De eerste waar ik kwam kwam niet uit de remmentest.

Mijn TD5 uit 2003 met abs , etc en permanente 4wd bleek te lastig voor de remmenbank voor de eerste keurmeester

Een tweede garage kreeg het voor elkaar door de rollenbank in tegengestelde richting te laten draaien (zo draaien slechts de wielen op één as, en door de motor uit te schakelen zodat de ETC niet in werking trad om hem van de rollenbank af te duwen.

In mijn regio rijden ook weinig Defenders dus weinig ervaring.

Succes
Life's a journey, not a destination.

Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat

Whitehorse

Berichtdoor Whitehorse » 30 Okt 2013, 17:46

Bij mij vonden ze de remmen wel voldoende kennelijk:
"Essais de freinage réalisés selon des méthodes spécifiques"....

Freinage par essieu: AV: 331daN/330daN AR: 224daN/268daN (voor de niet-fransen: AV is voor en AR is achter en frein en freinage is rem! )
Ongelijkheid: Voor: 0% Achter 16%

Ik heb nog even overlegd, maar als de koplampen in orde zijn en de fuseekogel vervangen, komt hij erdoor....de rest moet ik wel snel nakijken zegt hij....
Ik vervang in ieder geval ook het achterste stuk van de uitlaat en ontlucht de remmen.

Ik ben er trouwens nog steeds niet achter hoe de carterventilatie aangesloten is, want ik vermoed dat de lekkage ook een kwestie van overdruk en een slechte afdichting van het kleppendeksel is.

Dit begint een draadje te worden van Nederlanders in den vreemde he? Leuk om te horen dat er meer gekken :oops: zoals ik zijn in Frankrijk! Waar zit jij, Dordogne geloof ik?

Roger

Berichtdoor Roger » 30 Okt 2013, 19:00

Limousin.
Correze om precies te zijn maar inderdaad op 2 km van de rivier Dordogne.

Mooie plek hier.

Enjoy

:D
Life's a journey, not a destination.

Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat

Whitehorse

Berichtdoor Whitehorse » 30 Okt 2013, 19:32

Aha! Mooiere plek dan wij hier, maar nu even goed voor het werk.
Misschien later naar een ander plekje, meer la douce France.. 8-)

Whitehorse

Berichtdoor Whitehorse » 18 Nov 2013, 18:09

Nou, de Landie heeft inmiddels twee nieuwe koplampen (CIBIE), een nieuwe stuurkogel links, en het achterste deel van de uitlaat (vanaf de middendemper). Ik heb dus inderdaad ook een goede leverancier in Frankrijk gevonden voor Land Rover onderdelen. http://www.paddockspares.com/fr/ levert tegen lage verzendkosten en verder http://www.land-service.com/ lijkt ook niet slecht.
Ik heb inmiddels bij de Feu Vert garage ook de injectoren een schoonmaakbeurt laten geven en na de CT (franse APK) krijgt hij nieuwe olie, filters en luchtfilter. :o
17-11-2013_stuurkogel_WEB.jpg
Aanstaande maandag terug naar de CT en de man daar zei dat hij maar een kwartier nodig heeft voor de herkeuring, dus de kans is groot dat hij er dan door is. (Hij zei trouwens dat de lekkages wel typisch waren voor een engelse auto, nou ja!! :lol: )
Een quittus van de belasting heb ik inmiddels, dus als alles verder goed gaat heeft de 110 aanstaande week een frans kenteken. Van Engeland naar Nederland naar Frankrijk! ;)
Wordt vervolgd.....

Terug naar “Kroeg”