Personal touch voor mijn nieuwe Defender

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
HarVel

Re: Personal touch voor mijn nieuwe Defender

Berichtdoor HarVel » 20 Okt 2013, 20:37

Exact. Overigens moet ik er morgenochtend nog even langs ivm een vinkje teveel in de software waardoor de unit een voorraadvat probeert te vullen wat er niet is :D. Gelukkig woon ik relatief vlakbij Westerbork en ligt het bijna op de woon-werk route, dus dat is niet zo'n probleem.
Defender 110 SW X-Tech Avatar met dank aan Rob :)

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 20 Okt 2013, 20:47

afgezien van het feit dat die bedieningsunit wat lomp in je dash hangt is er maar één ding mis aan dat systeem..... ze willen niet aanpassen aan verhoging van de auto (bijvoorbeeld omdat je grotere wielen wil ofzo) elle verandering aan zoals JS het monteerd verdwijnt al je garantie en zij monteren het maar in één hoogte uitvoering...

heb jij de witte of de bruine met zwart dak ?
gone

HarVel

Berichtdoor HarVel » 20 Okt 2013, 20:57

Ik neem aan dat je de garantie van JS zelf bedoelt en niet de fabrieksgarantie? Vooralsnog kan ik prima met de hoogte opties uit de voeten, dus voel (nog) niet de behoefte om deze aan te passen qua grotere wielen etc. Dus dit bezwaar heb ik (nog) niet.
Ik heb het systeem onder mijn eigen nieuwe auto laten monteren, dus niet 1 van de demo auto's gekocht. Ik ben wel onder de indruk van de manier waarop ze het hebben ontworpen. Er hoeft eigenlijk hoegenaamd niets te worden geboord of aangepast aan de auto, ze gebruiken allemaal montagepunten die al op de auto zitten. Ook goed nagedacht over de plek waar de lucht wordt aangezogen voor het systeem (binnenin de auto) en de montage afwerking ben ik ook erg tevreden over vooralsnog. Daar ik nog maar 160 km heb gereden dit weekend sinds de aflevering op zaterdag jl kan ik nog niet echt een gedegen oordeel geven over de veerkwaliteit. Maar ik merkte wel heel duidelijk verschil tussen de Defender waarin ik een proefrit heb gemaakt (zonder het luchtveringssysteem) en die van mij. Zodra ik wat meer ermee gereden heb, laat ik wel weten of het ook een langdurig genoegen is ;).

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 20 Okt 2013, 22:10

de garantie van JS op het systeem inderdaad. Landrover doet niet anders over dit systeem met of zonder aanpassing van hoogte.
gone

RobStewart

Berichtdoor RobStewart » 20 Okt 2013, 22:44

HarVel schreef:Whahahaha briljant Rob! Dank!

You are more than welcome, it was 12 years ago that we started a 14 page LRS Thread on one of the UK forums, I'll try and dig out some of the Technical Bulletins / Recalls and Modifications we had for them too.

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

HarVel

Berichtdoor HarVel » 20 Okt 2013, 22:58

Ik kan niet wachten Rob :). Ondertussen zoek ik al naar vervanging van de standaard luidsprekers door Tarantula types om alvast te beginnen...

axelaro88

Berichtdoor axelaro88 » 21 Okt 2013, 10:43

Ik weet niet anders dat er spinnen in alle LR zaten, die ik heb gehad. Nu snap ik hoe dat kwam. Is wel goed tegen de vliegen. :lol:

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 21 Okt 2013, 12:46

axelaro88 schreef:Ik weet niet anders dat er spinnen in alle LR zaten, die ik heb gehad. Nu snap ik hoe dat kwam. Is wel goed tegen de vliegen.

Dat niet alleen, ik had al eens een arachnoloog in de auto en die werd ineens nog enthousiaster (hij was al enthousiast over de Defender) want er zaten diverse en bovendien niet per sé de algemeenste spinnen in de auto. Ik blijf een leek, dus wat mij betreft is het o.a. het zonneklep-spinnetje.

Groeten MarcS

Dragon

Berichtdoor Dragon » 21 Okt 2013, 17:05

Ach, ik heb ook een spin die in mijn auto woont....
er groeide ook al paddo's achterin :lol:
Bijlagen
PADDO.JPG
Def 90 TD5, 10 x de wereld rond moet toch kunnen

HarVel

Berichtdoor HarVel » 21 Okt 2013, 21:06

Is er niet een of andere Natura 2000 regel ofzo waardoor we onze auto's als beschermd natuurgebied kunnen laten subsidieren wellicht? Als ik zie welke flora en fauna onze auto's bevolken maken we grote kans hierop. Is dat gedoe rondom de MRB ook gelijk opgelost :D. Moet ik alleen mijn eigen spiderman (or woman) weer reanimeren, want voor dode spinnen zal ik geen bonuspunten in de beoordeling krijgen gok ik zo.

Terug naar “Kroeg”