disco pick up

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
tim
Berichten: 2024
Lid geworden op: 07 Mar 2010, 11:27
Locatie: Gouda

Re: disco pick up

Berichtdoor tim » 07 Okt 2013, 22:36

SanderTD4 schreef:Ziet er wel leuk uit maar ja.
Het kan ook een grote amerikaan zijn niet typisch Landrover.


Exact!
Koop dan gelijk een f 150.
Vindt het gewoon een degradatie van de huidige disco.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: disco pick up

Berichtdoor Roger B. » 07 Okt 2013, 22:40

het commentaar dat dit niet meer een landrover is, maar net zo goed een amerikaan kan zijn, geldt dan eigenlijk dus ook voor de disco... zelfde neus, zelfde cabine...............
gone

tim
Berichten: 2024
Lid geworden op: 07 Mar 2010, 11:27
Locatie: Gouda

Re: disco pick up

Berichtdoor tim » 07 Okt 2013, 22:46

Nop, niet mee eens.
Maar door de gedaante verwisseling wordt het ineens een heel andere auto.
Een disco 4 vindt ik een mooi ding, dit (amerikaas achtige )niet.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: disco pick up

Berichtdoor Roger B. » 07 Okt 2013, 22:55

ja het heeft een andere look... maar dat heeft een 130 ook tov een 90....

en LandRover richt zich niet op tien klanten per jaar die nog een defender afnemen.. bovendien is de bestaande disco "strechen" en er een bak achterop plakken goedkoper dan een nieuwe auto voor de utilitylijn ontwerpen (voor zover ze daar nog behoefte aan hebben om die te maken, ze willen immers een luxe suv/4x4 merk zijn)
gone

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: disco pick up

Berichtdoor Edward » 07 Okt 2013, 22:59

Niet dat dit een plaatje van Land Rover is en dat er ook maar 1 link met de fabriek is.......... :shock: :shock:

Blij toe ook, laat lelijke full size pick ups maar aan de Amerikanen........

Kunnen we wel pagina's vol gaan lullen met wat ze zouden moeten doen, maar feit is dat er op dit moment geen zekerheid is over een opvolger voor de Def in welke vorm dan ook....... :roll:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

tim
Berichten: 2024
Lid geworden op: 07 Mar 2010, 11:27
Locatie: Gouda

Re: disco pick up

Berichtdoor tim » 07 Okt 2013, 23:07

Roger; 130/90; daar heb je gelijk in, maar , wellicht een zwaktebod, zowel de gesloten als de pickup defender waren er vanaf moment 1, dus dat was ook gelijk je referentiekader.
Dat went op de 1 of andere wijze toch anders dan deze optie, een disco 4 als pick up.

Edward; moet zeggen, zaterdag bij een staalboer in leiden spullen gehaald, staat daar in die hal van hem z'n bedrijfsauto, een f 350 dually met een dikke V8 diesel erin.(op vrachtwagenkenteken)
Gewoon mooi van lelijkheid! :D .

Blijven lachedingen hoor , die catagorie!
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Gebruikersavatar
Rob Pt
Berichten: 288
Lid geworden op: 22 Jan 2013, 13:18
Locatie: Portugal
Contact:

Re: disco pick up

Berichtdoor Rob Pt » 08 Okt 2013, 00:57

Dit is het laatste bericht dat ik vond over het einde van de Defender:

Land Rover Defender successor on track despite brand’s silence

En die Discovery Pick-up ............. zeker niet verkeerd !

Rob
Defender 110 Hard Top TD5 MY 02
BMW 318d Touring Automaat MY16
Jaguar XK 4.2 V8 Coupé (staat volledig gepreserveerd in opslag)
Harley Davidson Heritage Softail
Yamaha Grizzly 700 EPS MY18
Iseki LandHope 165 4x4 tractor

Dennis Crusio
Berichten: 270
Lid geworden op: 27 Mar 2013, 20:09
Locatie: Roosendaal

Re: disco pick up

Berichtdoor Dennis Crusio » 10 Okt 2013, 10:14

Roger je krijgt gelijk.

Queen and Prince Phillip in Ibadan, Nigeria
Land Rover holds a royal warrant as supplier to the royal household. Early versions of the Defender were used in visits abroad by the Queen.
Continue reading the main story
1/3
Continue reading the main story
Related Stories

Is Solihull 'Jaguar Land Rover Land'?
Jaguar to create 1,700 new jobs
Land Rover confirms new Defender
Jaguar Land Rover (JLR) has said it will stop production of its Defender model in 2015 because it will not meet new European laws on fuel emissions.

The last of the 4x4 models will roll off the production line at its plant in Solihull in the West Midlands in December 2015, it confirmed.

The model had evolved over 67 years of production but it could not be adapted to meet new emissions rules, JLR said.

It said no jobs would be lost and it was working on a replacement model.

The first model in the style of the Defender was introduced in 1948 and was modelled on a World War II Jeep.

It was not given the Defender name until the early 1990s, shortly after the launch of the Land Rover Discovery.

More than two million have been sold since the car first appeared, JLR said.

The firm said the decision to cease production was "mainly legislation based."

'Workhorses with style'
Plans by the European Council and Parliament to bring in stricter measures for new car emissions by 2020 meant there were "certain conditions the Defender just won't meet," the company said.

It said a replacement model for the Defender was being developed to be launched in 2016.

Continue reading the main story
image of Peter Plisner
Peter Plisner
BBC Midlands transport correspondent
The Defender is very much a part of Land Rover's heritage but it does need to change.

Making the vehicle is pretty labour intensive and it is also not as mainstream as other Land Rover models.

The new Range Rover Sport, for instance, while still being an off-road vehicle is designed for a completely different and much more lucrative market.

The Defender has for a long time been the workhorse of the farmer, but these days Land Rover and Range Rover models are anything but.

Yes farmers still buy them, but desirability has propelled the brands into the premium market, somewhere the current Defender model just does not seem to fit anymore.

JLR's head of products, John Edwards, said the new model would be "instantly recognised" by people who drive the current vehicle but it "won't necessarily be cheap".

Editor of Auto Express magazine, Steve Fowler, said the Defender had taken on "iconic status" after being driven by members of the Royal Family and being featured in the latest James Bond film, Skyfall.

He said: "It's a very important market for Land Rover, one of its three pillars with the Range Rover and the Discovery.

"As we experienced with another iconic car, the Mini, it had a bit of a sabbatical before coming back and that's what I fully expect to happen with the Defender."

Frank King, from the Land Rover owners' club in Cannock, Staffordshire, said it was "disappointing news."

He said: "The silhouette still looks the same as it did 67 years ago, although its been upgraded and had new engines and whatever. It's a real shame to see it go."

ben benieuwd waar ze mee gaan komen.

Gebruikersavatar
Rob Pt
Berichten: 288
Lid geworden op: 22 Jan 2013, 13:18
Locatie: Portugal
Contact:

Re: disco pick up

Berichtdoor Rob Pt » 10 Okt 2013, 17:51

Dennis Crusio schreef: .... Jaguar Land Rover (JLR) has said it will stop production of its Defender model in 2015 because it will not meet new European laws on fuel emissions.

Dit argument, dat steeds maar weer terugkeert, kun je natuurlijk als non-argument zo onder tafel vegen !
Waar een wil is, is een weg en laten ze ons nou niet proberen wijs te maken dat er geen motor te ontwikkelen zou zijn die wél aan die eisen voldoet. Of gewoon off the shelf kopen bij een ander ! Niets nieuws in autoland.
Dat ontwikkelen/laten ontwikkelen wellicht een te grote investering is voor een model dat helaas niet meer zulke rooskleurige verkoopcijfers heeft akkoord maar niet kunnen voldoen ......
Grote bullshit, het is gewoon niet willen voldoen !!
Wees dan eerlijk en zeg gewoon dat je het niet meer economisch verantwoord vindt om nog in de huidige Defender te investeren !

Hetzelfde over de veiligheidseisen. Hoeveel vergelijkbare SUV's/4x4's rijden er niet rond die wél aan die veiligheidseisen voldoen ? En dat zou bij een Defender plotseling niet meer mogelijk zijn ........

Een geldkwestie is het, meer niet !

Dennis Crusio schreef:ben benieuwd waar ze mee gaan komen.

Ik ook. Misschien kunnen ze naar Volvo kijken. Daar hebben hebben ze nog steeds een V40 maar heeft die nog iets van doen met de oude ? Totaal niet en dat opent dus perspectief voor Land Rover, gewoon een geheel nieuwe auto bouwen die niets meer met de Defender heeft uit te staan maar wel stug nog steeds de sticker DEFENDER erop blijven plakken .........

Citaat uit het artikel:

Frank King, from the Land Rover owners' club in Cannock, Staffordshire, said it was "disappointing news." (ja, Engelsen zijn niet voor niets de uitvinders van understatement !!)

He said: "The silhouette still looks the same as it did 67 years ago, although its been upgraded and had new engines and whatever. It's a real shame to see it go."

Een man naar mijn hart !

Rob
Defender 110 Hard Top TD5 MY 02
BMW 318d Touring Automaat MY16
Jaguar XK 4.2 V8 Coupé (staat volledig gepreserveerd in opslag)
Harley Davidson Heritage Softail
Yamaha Grizzly 700 EPS MY18
Iseki LandHope 165 4x4 tractor

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: disco pick up

Berichtdoor Roger B. » 10 Okt 2013, 20:01

alles kan maar de huidige defender laten voldoen aan de veiligheidseissen (milieu lijkt me inderdaad een kwestie van (alweer een schonere motor erin) komt er eigenlijk op neer dat je een compleet nieuwe auto moet ontwikkelen die er uit ziet als een defender..... dat ze daar niet aan beginnen lijkt me niet meer dan volstrekt logisch. Er zal vast iets komen dat de plaats van de defender gaat innemen, wat voor naamplaatje dat krijgt? blijkbaar niet defender....

maar Defenderrijders lijken in het verleden te willen blijven hangen, elke "ontwerp van de nieuwe defender" dat opduikt wordt volledig afgebrand, niks is goed want het is niet de defender. Open staan voor vernieuwing en verbetering kan er bij hun blijkbaar niet in....

dat de defender zo ongeveer de slechtst presterende Land Rover is (on- EN offroad) wil er net zo goed niet in
gone


Terug naar “Kroeg”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten