Wat moet je met een foorwieldraaif in Nederland?

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Landmarcs

Re: Wat moet je met een foorwieldraaif in Nederland?

Berichtdoor Landmarcs » 27 Sep 2013, 10:08

Dommel schreef:..... er is mij nooit iets gevraagd, terwijl ik wel deel uitmaak van de democratische samenleving .....

Iedere ± vier jaar wordt je een paar maal gevraagd naar je mening - in de vorm van een stembiljet - en dat is de truuk van democratie: je geeft daarmee een beperkt aantal volksvertegenwoordigers een zekere volmacht. Dus als jou nooit wat wordt gevraagd dan .... dan heb je nooit geluisterd naar de vraag. O ja, als je je niet kan vinden in de keuze dan heb je altijd nog de keuze om jezelf verkiesbaar te stellen. Passief en actief stemrecht, dat is democratie.

Dommel schreef:Nu ga ik ook ff azijnzijken en veroordelend doen: 'Wat moet je als stedeling in godsnaam met een 4x4?'

Wat een stedeling met een 4x4 moet ? De stad uit !! :D

Begrijp mij goed, ik ben geen azijnzijker op spirituspisser, ik heb niks tegen het zo hier en daar de regels wat ruim interpreteren, immers "vloeken is ook verboden", maar ik vind dat je bij je "onorthodoxie" anderen een glimlach moet geven, en/of op z'n minst in hun waarde moet laten. Over vluchtstroken scheuren etc. is voor mij net zoiets als voordringen in de winkel, gewoon ergerlijk.

Groeten MarcS

PS Verplaats je eens in die "Aziaat" (in plaats van zijn kraam te verplaatsen), hoe geinig zou jij het vinden als 's nachts jouw auto ineens naar een paar straten verder was verzet, of eigenlijk nog correcter in de vergelijking jouw bron van inkomsten ineens zoek was ?

Sebastian

Berichtdoor Sebastian » 27 Sep 2013, 15:31

Dommel schreef:Vroeger een boze en verbaasde Aziaat in het dorp, omdat we 's nachts met een 4x4 zijn loempiakraam een paar honderd meter verderop hadden neergezet.
Nog nooit heb ik iets gestolen,...........

En deze twee zinnen zet je achter elkaar en meen je nog ook?

Iets wat niet van jou is zonder toestemming verplaatsen (waar naar toe dan ook) is gewoon stelen. Ook als het als geintje bedoelt is door de verplaatser.
Even though I drive through the valley of darkness , I have nothing to fear, for I am driving my Land Rover

Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V/12V - Range Rover Classic 3.5 V8

ikke jelle

Berichtdoor ikke jelle » 27 Sep 2013, 18:06

Veroordeel elkaar niet en lach om dit soort acties, wees blij dat er zulke mensen zijn die de maatschappij kleur geven!

precies :D

maare niet netjes om te doen wel leuk :mrgreen:
groet jelle

Edward

Berichtdoor Edward » 27 Sep 2013, 21:45

Bij Top Gear stellen ze de vraag wat je moet hebben om in een stadje met een meter water mobiel te blijven. Gaan ze weer iets "bouwen".........

SUKKELS!!!!!!

De nieuwe Range Rover kan in standaard uitvoering door 90 centimeter water. Dan zal die 100mm zonder al teveel moeite ook nog wel kunnen...... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 27 Sep 2013, 21:47

die hebben ze al een keer gemold, en kregen ze niet meer :lol: :lol: :lol:
gone

Dennis Crusio

Berichtdoor Dennis Crusio » 28 Sep 2013, 17:19

Dommel schreef:Rule the bends, bend the rules.
Als je geheel in de keurslijf van de regels leeft (overigens ben ik daar nooit bij geweest toen die werden opgesteld, er is mij nooit iets gevraagd, terwijl ik wel deel uitmaak van de democratische samenleving) dan kom je in je leven nooit verder... je hebt niets te vertellen, je bent saai en je inkomen blijft ook gemiddeld.

Ik ben het typische voorbeeld waarbij de ogen nog wel eens twinkelen en een onorthodoxe beslissing of actie onderneem.
Geregeld schud mijn schoonvader nog weleens zijn hoofd, met de vraag: 'Waarom?' Mijn antwoord luidt steevast: 'Dat geeft 't leven kleur!' ;)

Tja, ik kom uit een dorp... daar worden geintjes uitgehaald die te bestempelen zijn als kwajongens streken. In de stad is het vaak meteen crimineel gedrag en is men al snel op z'n teentjes getrapt.
Vroeger een boze en verbaasde Aziaat in het dorp, omdat we 's nachts met een 4x4 zijn loempiakraam een paar honderd meter verderop hadden neergezet.
Nog nooit heb ik iets gestolen, gesloopt of iets uitgehaald dat de maatschappij geld heeft gekost.

Nu ga ik ook ff azijnzijken en veroordelend doen: 'Wat moet je als stedeling in godsnaam met een 4x4?'
Veroordeel elkaar niet en lach om dit soort acties, wees blij dat er zulke mensen zijn die de maatschappij kleur geven!

even hier op in haken! zulke geintjes kan ik echt wel waarderen en moet er altijd keihard om lachen en ja ook als het bij mij gebeurd en dat gebeurd ook wel eens. ik heb overigens geen loempiakraam maar wel planten bakken en een bakfiets voor mijn winkel staan, die ik regelmatig anders zie staan als dat ik ze heb weggezet.

op de actie van de landrover rijder kan ik alleen maar opmerken, had iets minder hard gereden en verder zou ik balen dat ik er zelf niet op ben gekomen en er keihard om lachen en de file weer dragelijker maken.

ik persoonlijk heb het niet zo op moraalridders die er alleen maar op afgeven op zulke actie,s iedereen doet wel eens wat niet mag aso of niet. voor het zelfde geld was die man zijn vrouw aan het bevallen! je kent het verhaal en de beweegreden er niet achter. ik vond het een leuk filmpje en goed gevonden.

Edward

Berichtdoor Edward » 28 Sep 2013, 17:28

Tijdje terug stond er een verhaal op Fb van een moteragent die de ouders van een stervende automobilist naar het ongeval moest brengen zodat die tenminste afscheid konden nemen.

Het slachtoffer zat bekneld en gevreesd werd dat als die bevrijd werd de bloedingen zo hevig zouden zijn dat ie zou overlijden, zo is het ook gegaan.

Die agent kreeg van alles naar z'n kop omdat ze tegen de door de file naar het ongeval moesten. Daar deed ie z'n verhaal over.

Ik snap de frustatie en verdiet van die agent erg goed! Maar ik snap de frustaratie van die lui in de file ook......

Misschien moeten we eens op houden overal wat te vinden en wat meer te denken aan wat het verhaal achter een actie zou kunnen zijn.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 28 Sep 2013, 17:32

als iemand onder politie begeleiding over de vluchtstrook, het fietspad, voor mijn part tegen het verkeer in op een daarvoor afgesloten snelweg ergens heen geleid wordt.... dan heb je daar niet gefrustreerd over te zijn, dan zal daar best een aanleiding toe zijn....

iemand die dit op eigen houtje doet, kan er nog zo'n goede reden voor denken te hebben.... MAG het letterlijk genomen nooit en genereert daar dus frustratie en verontwaardiging mee..... heeft ie daar moeite mee, of met een eventuele sanctie die n de handhaver tegen hem uitroept....dan moet ie zich aan de regels houden en niet zulke akties uitvoeren
gone

tim

Berichtdoor tim » 28 Sep 2013, 22:07

Wat houdt dat in; "one life, live it" ?????????

wat mij betreft: 2 duimen omhoog voor die bestuurder.Heerlijk dit soort lieden!
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 28 Sep 2013, 22:43

tim schreef:Wat houdt dat in; "one life, live it" ?????????
wat mij betreft: 2 duimen omhoog voor die bestuurder.Heerlijk dit soort lieden!

Wat mij betreft: Live it !! Maar niet zo dat anderen zich daardoor met recht in hun kuif gepikt voelen.

De grens is soms smal maar het verschil kan groot zijn ... als je de vluchtstrook niet als extra "betaalstrook" gebruikt, en met een glimlach een ongewone afrit neemt, dan toont het al heel anders ...

Groeten MarcS

Terug naar “Kroeg”