Dommel schreef:..... er is mij nooit iets gevraagd, terwijl ik wel deel uitmaak van de democratische samenleving .....
Iedere ± vier jaar wordt je een paar maal gevraagd naar je mening - in de vorm van een stembiljet - en dat is de truuk van democratie: je geeft daarmee een beperkt aantal volksvertegenwoordigers een zekere volmacht. Dus als jou nooit wat wordt gevraagd dan .... dan heb je nooit geluisterd naar de vraag. O ja, als je je niet kan vinden in de keuze dan heb je altijd nog de keuze om jezelf verkiesbaar te stellen. Passief en actief stemrecht, dat is democratie.
Dommel schreef:Nu ga ik ook ff azijnzijken en veroordelend doen: 'Wat moet je als stedeling in godsnaam met een 4x4?'
Wat een stedeling met een 4x4 moet ? De stad uit !!
Begrijp mij goed, ik ben geen azijnzijker op spirituspisser, ik heb niks tegen het zo hier en daar de regels wat ruim interpreteren, immers "vloeken is ook verboden", maar ik vind dat je bij je "onorthodoxie" anderen een glimlach moet geven, en/of op z'n minst in hun waarde moet laten. Over vluchtstroken scheuren etc. is voor mij net zoiets als voordringen in de winkel, gewoon ergerlijk.
Groeten MarcS
PS Verplaats je eens in die "Aziaat" (in plaats van zijn kraam te verplaatsen), hoe geinig zou jij het vinden als 's nachts jouw auto ineens naar een paar straten verder was verzet, of eigenlijk nog correcter in de vergelijking jouw bron van inkomsten ineens zoek was ?