Ex-MoD LaRo importeren

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
ExMoD

Ex-MoD LaRo importeren

Berichtdoor ExMoD » 10 Sep 2013, 20:16

Hallo,

Nu ben ik beginnende LaRo enthousiast, dus vergeef me mijn onwetendheid aangaande een hoop onderwerpen. Tijdens mijn zoektocht naar een oude Series I of II om als project te kunnen gaan doen, ben ik een paar keer afgeleid door fraaie Ex-MoD LaRo's die in het VK relatief eenvoudig te bemachtigen zijn. Maar gezien je ze hier verdomde weinig tegenkomt, kan ik mij niet aan de indruk ontrekken dat er een addertje onder het gras verstopt zit wanneer je een dergelijk exemplaar wilt importeren naar NL. Ik kan me slecht voorstellen dat het aan de RHD ligt, dus kom maar op... what's the catch?

Mischa.

Edward

Re: Ex-MoD LaRo importeren

Berichtdoor Edward » 10 Sep 2013, 20:33

Zoek eens op een 90 of 110 van rond de 1986, dan struikel je over de ex-mods. Denk dat de markt voor Series op dat vlak wat kleiner is waardoor ze minder of niet hiernaartoe gehaald worden. Maar ook een Serie is eenvoudig te importeren mits de papieren kloppen en het chassisnummer goed leesbaar is.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

ExMoD

Berichtdoor ExMoD » 10 Sep 2013, 22:22

Okee dan! Dank je wel, dus wat jou betreft geen kennis van allerlei belemmerende zaken. Ik ben ondertussen wel iets wijzer aangaande een export-vergunning voor ex-militair spul vanuit het VK. Zal ik nog induiken, maar ik heb geen haast...

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 10 Sep 2013, 22:31

praat vooral ook met de RDW over wat er allemaal vereist is aan documentatie en vereist aan het voertuig zodat je niet een onderdelen donor importeerd...
gone

Joadalama

Berichtdoor Joadalama » 13 Sep 2013, 09:33

ex-mod Land Rovers lopen hier stiekem best veel. Een kameraad heeft een knetterhard exemplaar gekocht bij de vebeg (duitse domeinen), zij verkochten die in opdracht van het britse leger. In Engeland verkoopt Witham veel ex legervoeruigen. Je kunt er eens een email aan wagen om te vragen wat de voorwaarden zijn voor export.

Verder moet je bij import bij de RDW een kentekenbewijs of verklaring van vrijgave laten zien. Daarnaast wordt de auto dan meteen bij de rdw apk gekeurd omdat het een ex-legervoertuig is. Als de auto al in particuliere handen is geweest in engeland en voorzien is van een brits kenteken en mot, dan is het niet anders dan een gewone auto importeren.

Het komt vaak voor dat deze auto's jaren in de opslag hebben gestaan als oorlogsvoorraad. Het gebeurde regelmatig dat de auto daarvoor een flinke opknapbeurt kreeg inclusief ruilmotor. Deze motoren hebben dan nog niet veel kilometers gedraaid en kunnen problemen geven bij de emissie test. Let er dan ook op dat de motor een motornummer heeft, anders kun je ook problemen krijgen bij de import.

Terug naar “Kroeg”