Bedankt voor de vele interessante tips!
Vrees alleen dat veel van dat lekkers alleen lokaal verkrijgbaar is.
Misschien moeten we eens een uitwisseling van proefpakketten organiseren ...
Waar is iedereen!?
Re: Waar is iedereen!?
Ik vind hop de laatste jaren nogal overgewaardeerd en net iets te dominant maar als dat de smaak is waar men voor gaat dan vind ik dat prima. Het is volgens mij trouwens alweer op z'n retour. Van de Tripel Hop heb ik in ieder geval nog 20 kratjes staan en van Orval het dubbele!
Wat veel mensen niet weten is dat die trend overgewaaid is uit de VS en Canada. De Urthel Hoppit is gemaakt na een studiereis naar Canada en ook met name gericht op die markt. Dat ze er in Europa ook nog wat van kunnen slijten is leuk maar niet echt interessant. Bij Bavaria / La Trappe doen ze er in ieder geval niet echt hun best voor.
Desalniettemin is het wel fijn dat er aan de enorm zoete periode een einde gekomen is. Ik drink nog liever een glas water dan een Leffe, om van Grimbergen nog maar te zwijgen.
De toegenomen waardering voor kleinere brouwerijen zit 'm volgens mij in de ontwikkeling van de markt. Als je dan toch een Eurootje of 3 uitgeeft aan een glas speciaalbier dan mag het best wel iets anders zijn en bij voorkeur van een kleine sympathieke brouwer in plaats van een beursgenoteerde dividendmachine. Ik verdien mijn boterham in een markt waar die gunfactor enorm speelt. Men kan ze overal uitgeven, op veel meer plaatsen dan er eigenlijk ruimte en bestaansrecht is, dus ik tel elke dag mijn zegeningen.
@Christiaan: Goed verhaal uit België? Vicaris.
En voor wie nog iets verder wil kijken? Ales, IPA's, bitters en stouts uit het VK en de VS. Laag in alcohol maar vol van smaak. Kom daar maar eens om in België. Daar gaat de smaak rechtevenredig omhoog met de ABV. En ook al worden ze enorm gewaardeerd, een Rochefort 10 of Westvleteren 12 vind ik gewoon niet te rammen! Als ik alcohol wil proeven dan pak ik wel een goede Oude Genever, Korenwijn (bij voorkeur Zuidam) of whisk(e)y.
Wat veel mensen niet weten is dat die trend overgewaaid is uit de VS en Canada. De Urthel Hoppit is gemaakt na een studiereis naar Canada en ook met name gericht op die markt. Dat ze er in Europa ook nog wat van kunnen slijten is leuk maar niet echt interessant. Bij Bavaria / La Trappe doen ze er in ieder geval niet echt hun best voor.
Desalniettemin is het wel fijn dat er aan de enorm zoete periode een einde gekomen is. Ik drink nog liever een glas water dan een Leffe, om van Grimbergen nog maar te zwijgen.
De toegenomen waardering voor kleinere brouwerijen zit 'm volgens mij in de ontwikkeling van de markt. Als je dan toch een Eurootje of 3 uitgeeft aan een glas speciaalbier dan mag het best wel iets anders zijn en bij voorkeur van een kleine sympathieke brouwer in plaats van een beursgenoteerde dividendmachine. Ik verdien mijn boterham in een markt waar die gunfactor enorm speelt. Men kan ze overal uitgeven, op veel meer plaatsen dan er eigenlijk ruimte en bestaansrecht is, dus ik tel elke dag mijn zegeningen.
@Christiaan: Goed verhaal uit België? Vicaris.
En voor wie nog iets verder wil kijken? Ales, IPA's, bitters en stouts uit het VK en de VS. Laag in alcohol maar vol van smaak. Kom daar maar eens om in België. Daar gaat de smaak rechtevenredig omhoog met de ABV. En ook al worden ze enorm gewaardeerd, een Rochefort 10 of Westvleteren 12 vind ik gewoon niet te rammen! Als ik alcohol wil proeven dan pak ik wel een goede Oude Genever, Korenwijn (bij voorkeur Zuidam) of whisk(e)y.
Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!
Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top
Defender 90", 2001
Als zelfs een serieus onderwerp als "Waar is iedereen?" binnen een paar reacties uitmondt in een vele pagina's lange discussie over bier en dat op het forum van een vereniging van Land Rover liefhebbers, dan ga je je toch afvragen of je voor "Land Rover praat" niet beter op een bierforum kan kijken ....
Gerard
Gerard
Gerard schreef:Als zelfs een serieus onderwerp als "Waar is iedereen?" binnen een paar reacties uitmondt in een vele pagina's lange discussie over bier en dat op het forum van een vereniging van Land Rover liefhebbers, dan ga je je toch afvragen of je voor "Land Rover praat" niet beter op een bierforum kan kijken ....![]()
Gerard
En dan doe jij, al dan niet bewust, ook nog een duit in het zakje met dat Duveltje!
Maar zeg nou zelf, wat is een kroeg zonder een fatsoenlijk glas bier?
Defender 90", 2001
Defender 90", 2001
-
Lucas van Lierop
On topic: ik zit ook veel op de prik (waar het wel redelijk druk is), misschien is ons groepje te klein voor 2 fora?
zoek je mij? lucas at vanlierop punt org
Vandaag een paar uurtjes werken en dan naar het LRCH Familie kampeerweekend.
Heb ik weer een hoop te lezen na het weekend en misschien kan ik ook nog wel een bijdrage leveren.
Heb ik weer een hoop te lezen na het weekend en misschien kan ik ook nog wel een bijdrage leveren.
SanderTD4
http://www.otototaal.com
109 RHD uit het Engelse leger
Lightweight series III (verkocht)
Santana 88 super (verkocht)
Defender 130 TD5 (verkocht)
Defender 110 mpi
http://www.otototaal.com
109 RHD uit het Engelse leger
Lightweight series III (verkocht)
Santana 88 super (verkocht)
Defender 130 TD5 (verkocht)
Defender 110 mpi
De prik vind ik maar omslachtig. Daar zal je mij niet tegenkomen. Maar of dat nou een gemis is? 
Defender 90", 2001
Defender 90", 2001
-
Lucas van Lierop
Grappig hoewel de prik stokoud is (technisch) gezien vind ik 'm juist minder omslachtig, geen categorieen, geen paginering gewoon simpel 
(Toch maar even typo gefixt...)
(Toch maar even typo gefixt...)
Laatst gewijzigd door Lucas van Lierop op 13 Sep 2013, 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
zoek je mij? lucas at vanlierop punt org
-
Erwin Lokhorst
Als je dagelijks op de Prik kijkt werkt het prima.
Maar ik vind de opzet van dit forum toch prettiger lezen.
Wat betreft het bier: Voor mij alleen pils bij warm weer en dan moet de pils goed koud zijn.
Echter biertjes met echte smaak drink ik het liefst op kamertemperatuur. Engels bier kan ik maar zeer matig waarderen.
Hebben we niet eens een weekend gehad waar wijn geproefd kon worden ? Dat zal wel zo'n chique weekend geweest zijn.
Kunnen we niet eens biermeeting organiseren?
Maar ik vind de opzet van dit forum toch prettiger lezen.
Wat betreft het bier: Voor mij alleen pils bij warm weer en dan moet de pils goed koud zijn.
Echter biertjes met echte smaak drink ik het liefst op kamertemperatuur. Engels bier kan ik maar zeer matig waarderen.
Hebben we niet eens een weekend gehad waar wijn geproefd kon worden ? Dat zal wel zo'n chique weekend geweest zijn.
Kunnen we niet eens biermeeting organiseren?
Defender-110 TD5 2001 & LW-softtop-2,25D 1980 (geschorst dankzij Weekers & vrienden)