Dragon schreef:@MarcS, als je bier gaat verdunnen met water....? Uuuh?

Kijk maar eens naar de "proefnotities" die Chrsitiaan had opgegoogled.
't Kanon (of Amsterdam Navigator, nee fout, het Kanon wordt verkocht als Amsterdam Maximator) is eigenlijk niet te drinken, zelfs niet 1:1 verdund met het betere bronwater (is zonder van het water). Die Maximator is met zijn 11,6% echt een apothekersdrankje waar het hoge alcoholpercentage alleen helpt om het snel niet meer goed te proeven. En als het je om de alcohol gaat dan kan je beter een fles goedkope wijn nemen, da's in ieder geval "eerlijk" spul (en 12 a 13 %).
Bij wijze van "lichtgewicht" bier dus een blikje "Navigator" met 8,4% alcohol en dan op de bestemming met wat fris water aangelengd. 't Is misschien slecht voor imago of schuim, maar wel goed tegen de dorst na een lange dag fietsen. En als ik eens een keertje naast de buurtsuper kampeer, ja dan haal ik echt wel echt bier.
Echter echt bier dat tientallen kilometers in een fietstas is geschud en daarbij tot hand-lauw is opgewarmd ... dat smaakt echt nog beroerder als de verdunde "Navigator" - juist het iets zoete maar dan verdund doet daarbij nog in de verte denken aan Grolsch.
Je moet er wat voorover hebben als je wilt kamperen daar waar anderen aan voorbijfietsen (of zelfs gewoon nooit komen).
Groeten MarcS
PS Ruben, als je nog eens langsfietst en de zon schijnt kijk dan of ik niet toevallig een glaasje "Super" onder de kurk heb.