Waar is iedereen!?

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Chrsitiaan

Re: Waar is iedereen!?

Berichtdoor Chrsitiaan » 11 Sep 2013, 21:00

Dragon schreef:
Echt niet! Jupiler is 1 van de betere bieren :!:
Goede afdronk en de schuimkraag blijft goed in het glas hangen....

Jupiler is zeker drinkbaar.
Hier staat al sinds m'n huwelijk Primus (brouwerij Haacht) koud.
Onlangs nog eens een bak Jup gekocht wegens promotie ... de volgende bak was toch weer Primus hoor.

Dragon

Berichtdoor Dragon » 11 Sep 2013, 21:15

Paul Verrips schreef:Het forum is voor mijn gevoel veranderd in de afgelopen 6 jaar dat ik bezoeker ben, er lijkt minder activiteit in het algemeen te zijn, daarnaast: als mensen minder plezier beleven aan hun hobby of onderdelen daarvan, verlies je die tijdelijk of permanent.

Maar er komen altijd weer anderen voor terug.

Die "anderen" mis ik dus een beetje!
Het gaat nu over bier, ook goed, maar ik zou wat meer betrokkenheid verwachten van alle leden van deze club :!:
Het gaat over de bevlogenheid en het gevoel van een LaRo, of dat nou een Defender is of een RangeRover....

Ben al blij dat er meer verschillende mensen reageren dan meestal hier :P

Ik neem nog maar een Palm!
Def 90 TD5, 10 x de wereld rond moet toch kunnen

ErwinD90

Berichtdoor ErwinD90 » 11 Sep 2013, 21:58

Godherejezus. Gelukkig hebben de meesten hier veel meer goede smaak wat auto's betreft want met die van bier is het droevig gesteld!
:lol:

Maar goed, ik verkoop er dan ook meer dan 150 op fles en 13 van het vat, waarvan er 7 continu wisselen. Niet dat dat een goede smaak garandeert want daarover valt maar beperkt te twisten. Hier zijn we het in ieder geval roerend eens met elkaar en daarom kom ik er zo graag.
8-)
Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!

Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 11 Sep 2013, 22:20

Dragon schreef:@MarcS, als je bier gaat verdunnen met water....? Uuuh? ;)

Kijk maar eens naar de "proefnotities" die Chrsitiaan had opgegoogled.
't Kanon (of Amsterdam Navigator, nee fout, het Kanon wordt verkocht als Amsterdam Maximator) is eigenlijk niet te drinken, zelfs niet 1:1 verdund met het betere bronwater (is zonder van het water). Die Maximator is met zijn 11,6% echt een apothekersdrankje waar het hoge alcoholpercentage alleen helpt om het snel niet meer goed te proeven. En als het je om de alcohol gaat dan kan je beter een fles goedkope wijn nemen, da's in ieder geval "eerlijk" spul (en 12 a 13 %).
Bij wijze van "lichtgewicht" bier dus een blikje "Navigator" met 8,4% alcohol en dan op de bestemming met wat fris water aangelengd. 't Is misschien slecht voor imago of schuim, maar wel goed tegen de dorst na een lange dag fietsen. En als ik eens een keertje naast de buurtsuper kampeer, ja dan haal ik echt wel echt bier.
Echter echt bier dat tientallen kilometers in een fietstas is geschud en daarbij tot hand-lauw is opgewarmd ... dat smaakt echt nog beroerder als de verdunde "Navigator" - juist het iets zoete maar dan verdund doet daarbij nog in de verte denken aan Grolsch.
Je moet er wat voorover hebben als je wilt kamperen daar waar anderen aan voorbijfietsen (of zelfs gewoon nooit komen).

Groeten MarcS

PS Ruben, als je nog eens langsfietst en de zon schijnt kijk dan of ik niet toevallig een glaasje "Super" onder de kurk heb.

Ray vd Velden

Berichtdoor Ray vd Velden » 11 Sep 2013, 22:32

Chrsitiaan schreef:
Dragon schreef:
Echt niet! Jupiler is 1 van de betere bieren :!:
Goede afdronk en de schuimkraag blijft goed in het glas hangen....

Jupiler is zeker drinkbaar.
Hier staat al sinds m'n huwelijk Primus (brouwerij Haacht) koud.
Onlangs nog eens een bak Jup gekocht wegens promotie ... de volgende bak was toch weer Primus hoor.

Zo das lekker en een tijdje terug, heb me daar een keer een stuk mee in me ruif gezopen :mrgreen:
Discovery II Td5 automaat td5 Inside performance CR turbos VNT 250pk 4.6 TC aangepaste automaat V8 LT230 1.41

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 11 Sep 2013, 22:34

allemaal smerig bocht :lol: :lol: :lol: met of zonder water
gone

Ray vd Velden

Berichtdoor Ray vd Velden » 11 Sep 2013, 22:36

Roger B. schreef:allemaal smerig bocht :lol: :lol: :lol: met of zonder water

Bij jou is er iets misgegaan bij het aanmaken van het zaad van je vader ..... :oops:
Discovery II Td5 automaat td5 Inside performance CR turbos VNT 250pk 4.6 TC aangepaste automaat V8 LT230 1.41

tim

Berichtdoor tim » 11 Sep 2013, 22:41

Over dat grolsch kanon gesproken, eergister een verhuisdoos uitgepakt en kwam zo'n kanon beugelfles tegen, "tenminste houdbaar tot 05/ 1999".

Wat gebeurt er met bier als het ver over de datum is?
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

ErwinD90

Berichtdoor ErwinD90 » 11 Sep 2013, 23:04

tim schreef:Wat gebeurt er met bier als het ver over de datum is?

Je moet even kijken of het bier op fles afgevuld is met gist. Dat kan je zien door de bodem van de fles te bekijken. Is die ondoorzichtig dan is dat zo vanwege het gistdepot. Ik weet zo 123 niet of dat Kannonnenbier hergist op fles. Maal als dat zo is (en dat verwacht ik haast wel) dan kan je het gewoon drinken.
Je moet er dan wel rekening mee houden dat het niet meer zal smaken als eerst. Oude bieren krijgen na verloop van tijd een port- of sherrysmaak. En het schuim zal ook een stuk sneller verdwenen zijn. Maar dat is niet erg en ziek worden doe je daar niet van, wel misschien van de alcohol, als je er niet goed tegen kan.
Bijna alle speciaalbieren zijn tot ver na de THT te consumeren. Pils gaat ook nog wel een paar maanden langer mee dan op de fles aangegeven staat maar aanzienlijk minder lang. Dit komt omdat het gefilterd is en dus van gist ontdaan. THT is een wens van de overheid en de producenten maken daar graag misbruik van. Ze hopen dat je een product (koffie, thee, melk, kaas en dus ook bier) weggooit en een nieuw koopt.
Meten is weten! Je proeft het echt wel als het niet meer goed is.
Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!

Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 11 Sep 2013, 23:29

precies Erwin...

gezond boeren verstand, je ogen, neus en smaak gebruiken en als het goed smaakt zal het wel meevallen :lol: :lol:

wordt af en toe wel beetje moe van de betutteling, en vooral van hoe sommigen erop reageren......

OHHHHH er staat tht gisteren op de verpakking....dan is het bedorven hoor :roll: :roll:
gone

Terug naar “Kroeg”