Uitgeput en bezweet zat ik aan een van de twee picknicktafels voor de schuur. Omdat er ook nog eens een cantus werd gehouden een eindje verderop plopte ik maar een Paulaner open want dat haalt in ieder geval de scherpe kantjes er af bij mij. En wat zie ik ineens al bladerend door het werkplaatsboek?
"Those marked X also secure the rocker shaft."
Zucht...
Lezen Erwin! Lezen!
Lezen Erwin! Lezen!
Laatst gewijzigd door ErwinD90 op 03 Sep 2013, 04:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!
Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top
Defender 90", 2001
Re: Lezen Erwin! Lezen!
Maar vervolgens, na een betrekkelijk minimale inspanning: jeuj!
Die hele handel daarbinnen is na 48 jaar dienst en 9 jaar stilstand wel aan een onderhoudsbeurtje toe. Zeker de uitlaatkleppen. Daar zit minstens een millimeter zwarte rommel op en aan, als het er niet twee zijn. Maar alles beweegt keurig in ieder geval. Ik doe dit voor het eerst en val gewoon van de ene verbazing in de andere. Mechanische techniek is geweldig! Maar goed, uit elkaar halen is 1 ding. Voorlopig ben ik er nog lang niet.

Die hele handel daarbinnen is na 48 jaar dienst en 9 jaar stilstand wel aan een onderhoudsbeurtje toe. Zeker de uitlaatkleppen. Daar zit minstens een millimeter zwarte rommel op en aan, als het er niet twee zijn. Maar alles beweegt keurig in ieder geval. Ik doe dit voor het eerst en val gewoon van de ene verbazing in de andere. Mechanische techniek is geweldig! Maar goed, uit elkaar halen is 1 ding. Voorlopig ben ik er nog lang niet.
Defender 90", 2001
Defender 90", 2001
-
Roger B.
geinig.... de kop er al af...maar de ontsteking er nog in hebben zitten
ik neem aan dat ie volledig uit elkaar gaat? persoonlijk zou ik dan eerst alles aan de buitenzijde eraf "slopen" en dan pas de kop eraf getrokken hebben)
gone
De ontsteking zit er idd nog op maar niet in de weg om de kop er van af te halen. Het is me vooralsnog niet duidelijk hoe dat gekke ding te verwijderen maar daar kom ik nog wel uit. De rest van alle losse onderdelen zijn er inmiddels af.
Het blok gaat helemaal uit elkaar ja. Of dat echt nodig is weet ik niet maar, zoals gezegd, ik wil precies weten hoe eea in elkaar steekt en werkt. Mijns inziens kan dat hoedanook geen kwaad, zeker niet na 10 jaar stilstand. Voor zolang je alle onderdelen goed uit en in elkaar weet te kunnen zetten. Maar dat wordt nog heel spannend!
Moeilijk zou ik niet willen zeggen maar met op het eerste, tweede, en ook nog eens derde gezicht ruim een miljoen onderdelen? Een puzzel van jewelste.
Ik probeer maar zo goed en zo kwaad als dat gaat op mijn nogal eigenaardige brein te vertrouwen
Het blok gaat helemaal uit elkaar ja. Of dat echt nodig is weet ik niet maar, zoals gezegd, ik wil precies weten hoe eea in elkaar steekt en werkt. Mijns inziens kan dat hoedanook geen kwaad, zeker niet na 10 jaar stilstand. Voor zolang je alle onderdelen goed uit en in elkaar weet te kunnen zetten. Maar dat wordt nog heel spannend!
Moeilijk zou ik niet willen zeggen maar met op het eerste, tweede, en ook nog eens derde gezicht ruim een miljoen onderdelen? Een puzzel van jewelste.
Ik probeer maar zo goed en zo kwaad als dat gaat op mijn nogal eigenaardige brein te vertrouwen
Defender 90", 2001
Defender 90", 2001