Greenlanen en duiken bij de cote d' azur. Wie heeft zin?

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Erwin Lokhorst

Greenlanen en duiken bij de cote d' azur. Wie heeft zin?

Berichtdoor Erwin Lokhorst » 23 Aug 2013, 11:36

Wie heeft er zin? En tijd natuurlijk. ;)

Wij ( Monique en ik ) gaan van 21 tot 28 september naar Zuid Frankrijk om te gaan duiken en lekker met de Def wat leuke routes te rijden.
Wij zouden dit al met vrienden gaan doen maar die hebben helaas moeten afzeggen.
En aangezien met meer altijd gezelliger is willen we eens kijken of er hier belangstelling is.

De week staat al wel vast, want de oppas voor huis en katten is al geregeld.

De bedoeling is om op een camping in le Dramont te gaan staan. Deze camping ligt direct aan de Middellandse zee en tegen die tijd niet druk meer. Er zijn eventueel ook huisjes of tentachtige behuizing te huren.
Direct naast de camping ligt een klein haventje en daar is ook een vulstation voor de duikflessen.
Achter de Def hangt een Zodiac (Rib) met 90 pk, dus naast duiken behoort evt waterskiën ook tot de mogelijkheden.
Aan boord is ruimte voor 4 tot 5 personen met duikuitrusting.
We zijn er vaker geweest (dus mooi) en we kennen de omgeving goed.

Daarnaast willen we er een beetje met de Def op uit in de omgeving om routes te rijden.
Oa in de buurt van de Georges du Verdon.

Ik weet het, het is kort dag maar mocht je tijd en zin hebben..... :D
Defender-110 TD5 2001 & LW-softtop-2,25D 1980 (geschorst dankzij Weekers & vrienden)

Roy

Re: Greenlanen en duiken bij de cote d' azur. Wie heeft zin?

Berichtdoor Roy » 16 Sep 2013, 09:24

Hoi Erwin,

Wat een leuke plannen. Wij zijn net terug uit Frankrijk en het dagelijks ritueel met de kinderen is weer in volle gang. Onze oudste gaat volgende week voor het eerst naar school. Dat betekent dus geen greenlane in de Haute Provence.
Vorig jaar hebben we in Digne-les-Bains gezeten en daar enkele routes gereden. Een daarvan ging langs Lac de Saint-Croix. Een verslagje van de route staat hier http://forum.lrch.nl/viewtopic.php?f=15&t=2444

Alvast veel plezier daar in het zuiden.

Groet,
Roy

Dragon

Berichtdoor Dragon » 16 Sep 2013, 19:20

Kwam daar heeeel lang geleden al, mooie plek.
Ken "Le Dramont" daarom ook.
Jammer dat ik niet mee kan, het zou een trip door memory lane worden voor mij.
Def 90 TD5, 10 x de wereld rond moet toch kunnen

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 17 Sep 2013, 14:51

Dragon schreef:Kwam daar heeeel lang geleden al, mooie plek.

Die goeie ouwe tijd ...dat je nog sophisticated was, en naar de Côte d'Azur ging ? ?

Niet doen, niet terug gaan naar verre warme herinneringen. Ga steeds naar iets nieuws, of ga met een zekere regelmaat terug naar het oude vertrouwde, anders hobbel je van teleurstelling naar teleurstelling. Voor je het weet veranderen verre warme herinneringen in koude rillingen.

Groeten MarcS

Erwin Lokhorst

Berichtdoor Erwin Lokhorst » 17 Sep 2013, 16:54

Zou best eens kunnen.
De eerste keer dat ik er kwam was ik een jaar of 18 en inmiddels de wijze leeftijd van 51 :lol:
Door de jaren heen met enige regelmaat hier langs geweest en dan veranderd er wel eens wat. Ik ben benieuwd, de laatste keer was 2007 denk ik.

Een jaar of 25 geleden met een duikschool mee die doodleuk naar 45 meter diep gingen om bloedkoraal te verzamelen. Was een lekkere duikscool, ik had toen nog niet eens een brevet. :shock:
Wel dat is inmiddels wel een beetje veranderd.
Ik heb er in de loop der jaren nog wel eens wat antiek (2000 jaar) aardewerk opgedoken (kruikje en amphoor..).

En in het binnenland is nog zat aan leuke routes te rijden. We zullen wel (speciaal voor Christiaan) wat foto's maken. ;)
Het weer ziet met +25 gr in ieder geval prima uit.
Defender-110 TD5 2001 & LW-softtop-2,25D 1980 (geschorst dankzij Weekers & vrienden)

Dragon

Berichtdoor Dragon » 18 Sep 2013, 14:53

Landmarcs schreef:
Dragon schreef:Kwam daar heeeel lang geleden al, mooie plek.

Die goeie ouwe tijd ...dat je nog sophisticated was, en naar de Côte d'Azur ging ? ?

Niet doen, niet terug gaan naar verre warme herinneringen. Ga steeds naar iets nieuws, of ga met een zekere regelmaat terug naar het oude vertrouwde, anders hobbel je van teleurstelling naar teleurstelling. Voor je het weet veranderen verre warme herinneringen in koude rillingen.

Groeten MarcS

Ik was nog jonger n.l. 10 jaar toen ik daar kwam met mijn ouders.
Dat was inderdaad wel "sophisticated" want er waren nog geen Nederlanders ;)
later ooit nog wel eens langs gereden, toen was er al veel veranderd.

't was wel goed voor mijn frans :D
Def 90 TD5, 10 x de wereld rond moet toch kunnen

Erwin Lokhorst

Berichtdoor Erwin Lokhorst » 18 Sep 2013, 21:51

Langs de kust moet je natuurlijk niet voor het echte "Frankrijk-gevoel" gaan.
En aan de kust moet je zeker niet ergens gaan eten.
Maar als je een beetje de weg weet en wat beter bekent bent, is Frankrijk heerlijk.
Ergens een afgelegen dorpje, met een cafe met twee tafeltjes buiten op het dorpspleintje waar ze een eigengemaakte paté op een baquette "serveren", verder niks. Oma gaat het gelijk even in de keuken klaar maken voor je. Daar geniet ik van.
Meestal tenminste. Ik kan helaas niet altijd de authentieke keuken waarderen.
Maar dat heb ik wel vaker.
"Snikkers" of hoe je dat ook schrijft, in de Ukraine. Bloedworst en bier in GB. Haggis in schotland. :mrgreen:

Chrsitiaan

Berichtdoor Chrsitiaan » 18 Sep 2013, 22:43

Erwin Lokhorst schreef:Daarnaast willen we er een beetje met de Def op uit in de omgeving om routes te rijden.
Oa in de buurt van de Georges du Verdon.

Heb enkele roadbooks in die buurt. Wel praktisch allemaal ten noorden van Lac Saint Croix.
Geef maar een seintje als je interesse mocht hebben.

Erwin Lokhorst schreef: We zullen wel (speciaal voor Christiaan) wat foto's maken. ;)

Goei plan!

Erwin Lokhorst

Berichtdoor Erwin Lokhorst » 13 Okt 2013, 11:13

We zijn al weer even terug en belofte maakt schuld, dus hier een paar fototjes.
Niet zo spectaculair om te zien, maar we hebben het toch weer erg naar ons zin gehad. Met erg mooi weer van 26-30gr, en dat lijkt bij vandaag toch wel erg ver weg.

De foto hier onder is genomen in het Esterel gebergte aan de Middellandse zee.
Vroegah... kon je hier overal offroad. Een paar jaar geleden was er al veel afgesloten en nu is er eigenlijk nog maar één weg en die is nog verhard ook.
Zelfs diverse asfaltwegen zijn er nu voor auto's afgesloten. Jammer.... dan toch maar ook de mountainbikes mee.
1.jpg

De foto's hieronder zijn genomen iets ten noorden van de Gorges du Verdon. Gelukkig zijn daar wel meer dan genoeg mogelijkeden.
2.jpg

3.jpg

Kennelijk zaten we opp een gedeelte van een roadbook, want na een paar uur kwamen we twee landgenoten van Christiaan tegen die deze aan het rijden waren. Roadbook had een lengte van ca 80km en ze waren twee dagen onderweg.
Zeker de moeite waard, dus dit plannen we voor de volgende keer.

Chrsitiaan

Berichtdoor Chrsitiaan » 13 Okt 2013, 16:12

Leuke foto's!

Erwin Lokhorst schreef:Zeker de moeite waard, dus dit plannen we voor de volgende keer.

Als 't zo ver is moet je me nog maar eens aanspreken over die roadbooks.

Terug naar “Kroeg”