wa premie in NL is gebaseerd op het voertuiggewicht, zonder laadbak (als chassis-cabine) is je 130 dus lichter
dat zou ook de reden voor minder MRB zijn (tientjes werk op jaarbasis)
@Landmarcs
De aandrijfas is niet anders, daar wordt bij grijskentekenombouw alleen aan de Diff-zijde een spacer tussen geplaatst. Standaard wordt de as middels spacers bij de reactiearmen naar achteren verplaatst (en staan de veren dus scheef) bij het verlengen van Floris'auto wordt het chassis gewoon wat extra verlengd.
een vaste overkapping mag wel, maar moet dan als "een container" uit de laadbak te nemen zijn (dus ook een bak in de laadbak die aan de overkapping zit) dan is je overkapping namelijk een deel van de lading (een overdekte container in je laadbak)
twee jaar 2wd rijden met een 110...........
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: twee jaar 2wd rijden met een 110...........
Goed, qua aandrijf-as zit ik ernaast (hoewel, ik dacht dat er eerder zelfs sprake was van een 135 om die rare broodtrommel ook te omzeilen).
Anyway: Een huif/overkapping is een stuk eenvoudiger (en dus goedkoper) als die niet als een pseudo-container uitgevoerd hoeft te worden, en de auto is zelf universeler als de laadbak als lading wordt meegenomen (en dus een paar tientjes goedkoper in MRB en verzekering). Gezien de beperkte kosten die 4 containerpunten met zich meebrengen zou ik het wel weten.
En dan nog kan je - ook als de laadbak via de containerpunten lading wordt - de auto dus als werkelijke 130 uitvoeren als je nu toch aan het knippen en plakken gaat, net iets langer maakt ook een net iets langere laadbak mogelijk en wellicht zit daar een praktisch winstpunt qua lading (of qua "camper").
Groeten MarcS
PS Ik zag laatst een nieuwe 130 met een container-laadbak, je ziet er niks van, dwz je moet goed kijken en je hebt dus niet die rare broodtrommel op de achterklep,en d'r is ook niet verder geknutseld aan de laadbak en de wielbasis (je ziet het eigenlijk nog het makkelijkst als je het kenteken bij de RDW < https://ovi.rdw.nl/Default.aspx > intypt, "chassiscabine" en een opvallend bescheiden gewicht).
Anyway: Een huif/overkapping is een stuk eenvoudiger (en dus goedkoper) als die niet als een pseudo-container uitgevoerd hoeft te worden, en de auto is zelf universeler als de laadbak als lading wordt meegenomen (en dus een paar tientjes goedkoper in MRB en verzekering). Gezien de beperkte kosten die 4 containerpunten met zich meebrengen zou ik het wel weten.
En dan nog kan je - ook als de laadbak via de containerpunten lading wordt - de auto dus als werkelijke 130 uitvoeren als je nu toch aan het knippen en plakken gaat, net iets langer maakt ook een net iets langere laadbak mogelijk en wellicht zit daar een praktisch winstpunt qua lading (of qua "camper").
Groeten MarcS
PS Ik zag laatst een nieuwe 130 met een container-laadbak, je ziet er niks van, dwz je moet goed kijken en je hebt dus niet die rare broodtrommel op de achterklep,en d'r is ook niet verder geknutseld aan de laadbak en de wielbasis (je ziet het eigenlijk nog het makkelijkst als je het kenteken bij de RDW < https://ovi.rdw.nl/Default.aspx > intypt, "chassiscabine" en een opvallend bescheiden gewicht).
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten