Evoque cabrio gaat gemaakt worden

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Thomas Td5

Evoque cabrio gaat gemaakt worden

Berichtdoor Thomas Td5 » 20 Jul 2013, 22:43

Het schijnt dat we in 2014 ook kunnen kiezen voor een Evoque cabrio.

Afbeelding
http://www.autoweek.nl/nieuws/24118/ran ... e-komt-wel

Mijn eerste gedachte:

Afbeelding

Landmarcs

Re: Evoque cabrio gaat gemaakt worden

Berichtdoor Landmarcs » 20 Jul 2013, 23:05

Mijn eerste gedachte:
Een dakloze-auto !

Niks voor mij dus, ben blij dat er een dak op mijn auto zit - zelfs al is het niet het toppunt van stevigheid.

Groeten MarcS

Dixo

Berichtdoor Dixo » 20 Jul 2013, 23:50

Lijkt me een goede zet, denk dat er best een doelgroep aan te spreken valt voor een Evoque cabrio. Zal me erg fraai staan in het straatbeeld.

Erwin Lokhorst

Berichtdoor Erwin Lokhorst » 21 Jul 2013, 00:34

Een cabriolet is echt hartstikke leuk om te rijden. Dus waarom niet een Rangerover cabrio?, . . zegt mijn verstand.
Ik denk dat het gewoon is omdat mijn hart zegt; een Series of Defender is veel leuker. :D
Maar da's gewoon een kwestie van smaak natuurlijk.

Ik vind het toch wel bijzonder dat we hier twee redelijk verschillende culturen bij elkaar weten te houden op de club.
De liefhebbers van zowel de primitieve Series en Defender en de (nieuwere) Discoverys en Rangerover. :thumbsup:
Defender-110 TD5 2001 & LW-softtop-2,25D 1980 (geschorst dankzij Weekers & vrienden)

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 21 Jul 2013, 09:49

Dixo schreef:Lijkt me een goede zet, denk dat er best een doelgroep aan te spreken valt voor een Evoque cabrio. Zal me erg fraai staan in het straatbeeld.

Precies, een auto voor het straatbeeld, en dan in het bijzonder voor de dakloze-doelgroep (die zelf lang niet altijd straatbeeld verbeteren).

MarcS

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 21 Jul 2013, 10:26

tjongejonge wat een vooroordelen weer..... als jij als persoon een cabrio niks vindt, maakt dat de liefhebbers van cabrio's dan minder??
Alsof er alleen maar mensen van een bepaald type in een cabrio rijden, of mensen van dat type altijd cabrio....
Ik ken zat defenderrijders die ik ook niet anders kan zien dan "anders dan ik" zijn ze daarom minder (of meer)?? NEE

IK vind het een zeer geslaagde cabrio, en meer cabrio dan een defender of series waar het zeiltje vanaf, of zelfs slechts opgerold van is. Zeker in de doelgroep (evoque liefhebbers) zal ie waarschijnlijk goed vallen.

Ik vond het erg jammer dat er eerst besloten was de cabrio niet door te voeren, en het lijkt me een goed besluit dat ze daar van terug gekomen zijn
gone

fenix2

Berichtdoor fenix2 » 21 Jul 2013, 10:40

nou ik vind die cabrio evoque een blits wagentje en als ik de centjes had, zette ik er een naast mijn 109 uit 1975 :)
Afbeelding

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 21 Jul 2013, 10:42

Roger B. niet zo happen.
D'r zijn nu eenmaal mensen die een cabrio mooi vinden en anderen die ze niet mooi (of gewoon niet praktisch) vinden.
Zij die ze mooi vinden mogen van mij zeggen dat ze ze mooi vinden, maar in mijn liberale opvatting mag dan ook een ander zeggen dat ie er geen geld voor zou uitgeven.

En dan verder: Kijk nu eens eerlijk rond, gemiddeld is de inhoud van zo'n dakloze auto beter af met een dak (hoewel, gezien de gemiddelde leeftijd is een nog groter huidkanker-risico waarschijnlijk gezien de prognoses toch iets van voorbij de uiterste houdbaarheidsdatum). Gemiddeld is de omgeving ook beter af als de dakloze-autorijder door een dakje van de wereld is afgeschermd. (Nu geldt dat ook voor de gemiddelde Defender-rijder, en eigenlijk voor gewoon iedere willekeurige steekproef op straat.)
Maar goed, ook dit is een kwestie van smaak, net als het al dan niet mooi zijn van een cabrio of zelfs de hele Evoque.

Groeten MarcS

PS Eigenlijk is het maar goed dat echt mooie mensen zo zeldzaam zijn, anders zouden ons zelfbeeld nog verkeukelder zijn 8-)

Dixo

Berichtdoor Dixo » 21 Jul 2013, 10:47

Kijk maar uit Marc, straks schroeven we met een paar man van het forum vannacht de hardtop van je 110 eraf, daar is het tenslotte best weer voor. :)

Deelbare deurtjes erin, halve achterdeur, en iets van een rollbar. Scharnieren op de voorruit en het is net fietsen zonder trappen ;)

Nee, cabriorijden vind ik geweldig. Komt in de buurt van motorrijden. Of een fraaie fiets-afdaling op snelheid.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 21 Jul 2013, 10:58

Marc, dat je een cabrio (defender of wat dan ook) mooi vind of niet is niet het probleem, maar dat daar dan gelijk een mening over de berijder ervan aan gekoppeld wordt is meer dan een smaak-uiting.

Dat jij je druk maakt over het wel of niet zichtbaar zijn van de berijder van een auto.... nog ff en je gaat nog zeggen dat pooierglas rondom verplicht moet worden en cabrio's verboden :lol: :lol:

ik heb vorige week de slijptol in de P38 gezet....
Afbeelding
Afbeelding

en voor liefhebbers van cabriorijden met meer personen dan 4......

Afbeelding

overigens zijn er meer Range Rovers op de wereld in Cabrio uitvoering:

Sport:
Afbeelding

classic:
Afbeelding

L332:
Afbeelding

Nou, doe mij dan maar die Evoque.... cabrio's af fabriek zien er over het algemeen toch beter uit dan creatieve (huis)vlijt achteraf
gone

Terug naar “Kroeg”