Ik probeer mijn Defender te verzekeren, maar loop tegen systemen aan die mijn auto niet accepteren. Heb reeds met verzekeringsmaatschappijen gebeld (Independer en Allsecure)
Mijn Defender heeft bouwjaar 2004 en is uitgerust met een 300 Tdi motor (ROW). Volgens het bouwjaar moet het een TD5 zijn. Verzekeringsmaatschappijen accepteren dit dan niet en kunnen dit ook niet aanpassen.
Heeft iemand eerder dit geval gehad en hoe is dat toen opgelost?
verzekering Defender met 300 Tdi motor van 2004
-
stevenvandenberg
-
Lucas van Lierop
Re: verzekering Defender met 300 Tdi motor van 2004
Ik ben (binnenkort dan toch weer) verzekerd bij Wiggers en heb ze onlangs gebeld met de mededeling:
"Hoi ik heb zoals ik jullie vantevoren gemeld had mijn auto doormidden gezaagd, en er een stuk tussen gelast, is er nog iets wat ik moet doen of waar ik rekening mee moet houden straks mbt verzekeren?"
Antwoord (in mijn eigen woorden):
"Lekker boeiend, als ie gekeurd is vinden wij alles best"
Lijkt me dat een ander blok dan niet zo'n issue is.
"Hoi ik heb zoals ik jullie vantevoren gemeld had mijn auto doormidden gezaagd, en er een stuk tussen gelast, is er nog iets wat ik moet doen of waar ik rekening mee moet houden straks mbt verzekeren?"
Antwoord (in mijn eigen woorden):
"Lekker boeiend, als ie gekeurd is vinden wij alles best"
Lijkt me dat een ander blok dan niet zo'n issue is.
zoek je mij? lucas at vanlierop punt org
Zou inderdaad even Wiggers polsen, als het daar ook lastig zou worden zou je nog naar 1 van de Land Rover liefhebbers kunnen vragen aldaar.
-
stevenvandenberg
Dank jullie wel voor de reactie. Ga Wiggers bellen.
Voordeel daar is dat dat tot nu toe de enige is die ik gevonden had waarbij je laro ook verzekerd is in bij offroad.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
-
Roger B.
Onzin natuurlijk....misschien wel de enige die het expliciet toestaat...
heb er naar gevraagd bij mijn verzekering ivm trial rijden bij de lrch.
in de voorwaarden stond de standaardzin dat je niet verzekerd bent tijdens deelname aan wedstrijden waar snelheid een wedstrijdelement is,verder niks.
ik heb schriftelijk bevestiging gehad dat de verzekering, WA en Allrisks, ook gewoon dekking gaf voor het rijden op afgesloten offroadterreinen en deelname aan behendigheidwedstrijden aldaar.
kortom, als het niet letterlijk uitgesloten is, is het waarschijnlijk gewoon gedekt. Wil je zekerheid vooraf, dan vraag je schriftelijk bevestiging
wiggers zal verder best prima verzekering zijn.
hier is ze vaak als goedkoopste aangeprezen...maar ik ken iemand die offerte van de landroverdealer had (ja,die bieden tegenwoordig ook een verzekering aan) en die was best fors voordeliger dan wat ie bij wiggers kwijt was.
voor mijn offroadspeeltje zonder kenteken is Wiggers wel de enige die ik tot nog toe kon vinden die de auto ZONDER KENTEKEN kon en wilde verzekeren (WA) voor het offroad rijden op afgesloten terrein
in de voorwaarden stond de standaardzin dat je niet verzekerd bent tijdens deelname aan wedstrijden waar snelheid een wedstrijdelement is,verder niks.
ik heb schriftelijk bevestiging gehad dat de verzekering, WA en Allrisks, ook gewoon dekking gaf voor het rijden op afgesloten offroadterreinen en deelname aan behendigheidwedstrijden aldaar.
kortom, als het niet letterlijk uitgesloten is, is het waarschijnlijk gewoon gedekt. Wil je zekerheid vooraf, dan vraag je schriftelijk bevestiging
wiggers zal verder best prima verzekering zijn.
hier is ze vaak als goedkoopste aangeprezen...maar ik ken iemand die offerte van de landroverdealer had (ja,die bieden tegenwoordig ook een verzekering aan) en die was best fors voordeliger dan wat ie bij wiggers kwijt was.
voor mijn offroadspeeltje zonder kenteken is Wiggers wel de enige die ik tot nog toe kon vinden die de auto ZONDER KENTEKEN kon en wilde verzekeren (WA) voor het offroad rijden op afgesloten terrein
gone
-
Landmarcs
Roger B. schreef:Onzin natuurlijk....misschien wel de enige die het expliciet toestaat...
kortom, als het niet letterlijk uitgesloten is, is het waarschijnlijk gewoon gedekt.
Uhhh ... ik heb verzekeringsvoorwaarden gezien die nogal expliciet spraken van alleen voor een normale auto berijdbare wegen (of een vergelijkbare tekst) ... eerder spraken de verzekeringsvoorwaarden dan van passende wegen oid. Dat laatste was nog wel mee te leven, maar toen het al te "normaal" werd vond ik het niet normaal meer.
Maar goed, hele volksstammen nemen genoegen met een gemiddelde Middle-of-the-Road verzekering (en vergeten dan dat je al Off-the-road gaan als ze bijv. bij de boer kamperen of hun auto bij de ijsclub in de wei parkeren).
Overigens die eerdere wijziging in de voorwaarden heeft een vreemde uitwerking: De LandRover die een boeren-pad oprijdt is niet verzekerd, maar de asfaltklever die bij de eerste de beste verkeersdrempel blijft steken is wel verzekerd terwijl iedereen op zijn klompen kan navoelen dat die LandRover op dat boeren-pad minder risico loopt als die op een spoorweg-overgang vastgelopen platte Ferraraai.
(Hoewel, wellicht worden beide er beter van: De aanstormende stier maakt de LandRover authentieker, de aanstormende trein de Ferraraai alleen nog maar platter.)
Groeten MarcS
-
Roger B.
Landmarcs schreef:Roger B. schreef:kortom, als het niet letterlijk uitgesloten is, is het waarschijnlijk gewoon gedekt.
Uhhh ... ik heb verzekeringsvoorwaarden gezien die nogal expliciet spraken van alleen voor een normale auto berijdbare wegen (of een vergelijkbare tekst) ... eerder spraken de verzekeringsvoorwaarden dan van passende wegen oid.
Groeten MarcS
en is dat niet letterlijk uitsluiten van rijden op andere plek dan begaanbare weg (dus niet offroad)??
gone
Via de Land Rover dealert organisatie wordt tegenwoordig ook autoverzekering geboden die ook expliciet off road rijden toestaat.
Maar bij mijn vorige (bedrijfs)verzekering was het ook gewoon toegestaan......
De standaard webverzekeraars en dergelijke sluiten het vaak wel uit.
Maar bij mijn vorige (bedrijfs)verzekering was het ook gewoon toegestaan......
De standaard webverzekeraars en dergelijke sluiten het vaak wel uit.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
Roger B. schreef:Landmarcs schreef:Roger B. schreef:kortom, als het niet letterlijk uitgesloten is, is het waarschijnlijk gewoon gedekt.
Uhhh ... ik heb verzekeringsvoorwaarden gezien die nogal expliciet spraken van alleen voor een normale auto berijdbare wegen (of een vergelijkbare tekst) ... eerder spraken de verzekeringsvoorwaarden dan van passende wegen oid.
Groeten MarcS
en is dat niet letterlijk uitsluiten van rijden op andere plek dan begaanbare weg (dus niet offroad)??
Zoals ik het las - met de ogen van de advocaat van de duivel - was het nog erger, maar ik heb de letterlijke polistekst niet meer paraat.
Je kon het zo lezen dat zelfs een "begaanbare weg" uitgesloten was als niet "iedereen" deze begaanbare weg als begaanbaar zou zien.
Een slang die in zijn eigen staart bijt constructie dus waarbij je maar liever niet in discussie wilt gaan met de verzekeraar want bij een polis-tekst met losse eindjes win je niet gauw de battle.
Ik ben dus ook overgestapt naar Wiggers, en ik raad dus iedereen aan om de polisvoorwaarden van je verzekering eens goed door te nemen want er zijn soms voorwaarden die je echt niet wilt en ...gelukkig zijn er ook verzekeringen met ruimere voorwaarden (en niet eens duurder).
Groeten MarcS