Goh, wat een zelfkennis Roger B.
Geert
Engelsman over de zeik over klachten over nl praten
Re: Engelsman over de zeik over klachten over nl praten
Light Weight 1979 2.25D
- ikke jelle
by the way..... iemand zich al gerealiseerd dat Rob op vakantie is(of in elk geval.. in de UK zit)
ook daar is internet en onder het genot van een sapje zit er een vrolijk lachend een forum te lezen
groet jelle
-
Landmarcs
GeertLW79 schreef:Goh, wat een zelfkennis Roger B.
Niet alleen zelfkennis, maar deels ook Bullshit (om maar even te integreren).
Roger B. mag dan wel just behind the Behindcorner wonen, maar zijn zelfkennis schetst een typisch W-Nederlandse grootstadbewoner.
Ik denk dat ik als Midden-Nederlander met wortels in de Achterhoek wel enige kijk heb op een en ander, vooral ook omdat ik in zeer diverse omgevingen heb mogen werken. In het (relatieve) oosten stuurde mijn "bazin" mij naar de postkamer als er wat geritseld moest worden: haar mixed 010/020 aanpak woog zwaarder als de vrouwelijke charmes, en dus kwam een haastklus bij haar altijd onderop -- qua charmes had ik weinig in te brengen, maar met wat omzichtigheid kreeg je de post als eerste de deur uit.
Ofwel: Integreren staat niet gelijk met je net zo gedragen als de grootste schreeuwers. Integreren staat ook niet gelijk met je eigen identiteit verliezen en/of verlochenen. Goed integreren staat wat mij betreft juist gelijk met het behouden (en soms zelfs cultiveren) van je eigen identiteit en kwaliteit, en daarnaast ook het kennen, accepteren en respecteren van de gewoonten om je heen.
NB Indien ik het mis heb dan moet, zo vrees ik, meer dan half Nederland bij Roger B. op integratie-bijspijker-cursus.
O ja, over integratie van NLers in het buitenland (ik doel dan op de "ik vertrek" types) zal ik het maar niet hebben, en omgekeerd: naast de keurige bescheiden buitenlanders ken ik ook heel wat rare snuiters (en gek genoeg zitten daar soms ook van die "The continent is isolated" types bij).
Groeten MarcS
Ben wel benieuwd hoe het met Roger B z'n eigen inburgering gesteld is en dan bedoel ik niet zijn eigen mening maar die van de mensen uit zijn omgeving. Als ik zie hoe vaak hij hier post dan kan ik alleen maar vermoeden dat hij zeer eenzaam is daar behind the backcorner.
Geert
Geert
Light Weight 1979 2.25D
-
Landmarcs
GeertLW79 schreef:Ben wel benieuwd hoe het met Roger B z'n eigen inburgering gesteld is en dan bedoel ik niet zijn eigen mening maar die van de mensen uit zijn omgeving. Als ik zie hoe vaak hij hier post dan kan ik alleen maar vermoeden dat hij zeer eenzaam is daar behind the backcorner.
Oow, dat gaat wel erg ver, verder als daar net over de grens.
MarcS
-
Roger B.
GeertLW79 schreef:Ben wel benieuwd hoe het met Roger B z'n eigen inburgering gesteld is en dan bedoel ik niet zijn eigen mening maar die van de mensen uit zijn omgeving. Als ik zie hoe vaak hij hier post dan kan ik alleen maar vermoeden dat hij zeer eenzaam is daar behind the backcorner.
Geert
ik ben nooit een "mens onder de mensen" geweest. ik hou niet van veel mensen over de vloer en ook niet van bezoek aan grote aantallen mensen. Ik zoek mijn eigen groepje vrienden, meestal zijn dat er slechts enkelen. dat deed ik in NL en doe ik nu nog steeds. Dat heeft niks met inburgeren te maken. maar met hoe ik in elkaar zit.
Daarnaast ben ik redelijk internet georienteerd, en tijdens tv hangen staat de laptop aan en surf ik het net af. Dat heeft niks met eenzaam zijn te maken. Mensen die ik tot mijn vrienden reken wonen niet om de hoek. Ik heb liever een goede, maar verre vriend dan een buur die de deur plat loopt
Daarnaast woon ik lekker afgelegen met weinig tot geen buren in de nabije omgeving. Ik werk in Nederland en heb geen behoefte aan aktief deelnemen aan de lokale folklore. MAAR ik maak me ook niet druk over wat de eventuele mening van de mensen hier in de omgeving over mij is. De buren kennen me, weten me te vinden als ik iets voor ze kan doen, en omgekeerd. Meer integratie heb ik hier niet nodig, en zij ook niet zo lijkt het.
Overigens als EU burger wordt er ook nul komma nul integratie of inburgerings cursus aangeboden nog verlangt dat je daar aan deelneemt hier in "die Heimat" (beetje wat Rob al zegt, als je niet van ver weg komt doen ze niet aan inburgeren) Verder is er natuurlijk maar een heel beperkt verschil in cultuur en gewoonten tussen net links of net rechts van de grens......
En verder.... precies wat Marc zegt....Integreren is niet zozeer gebruik en gewoonten overnemen, maar wel je acceptatie aanpassen aan wat in de cultuur waar je ben gaan wonen gebruikelijk is.
Dus als het gebruikelijk is dat communicatie direct en recht voor zijn raap is (als je dat dan grof wil noemen.. grof is) dat is het accepteren van die manier van communiceren dus onderdeel van de integratie.
en dat een buitenlander gevoeliger is en behoudender communiceert...tja, hij is hier te gast/heeft er voor gekozen hier te komen leven..... het lijkt me dat de autochtoon zich niet moet aanpassen aan de allochtoon.
Ik pas me ook aan aan duitse gewoonten en zo, ik spreek mensen hier nog meer dan in Nederland altijd in de "u" vorm aan, ook de schoorsteenveger bijvoorbeeld die een jaar of 15 jonger zal zijn dan ik ben. In Nederland zou ik zoiemand snel tutoieren, maar in Duitsland doe ik dat niet, omdat ik weet dat dat niet gebruikelijk is.
Andersom, (kan even geen voorbeeld bedenken) stoor ik me niet aan gewoonten die Duitsers hebben in de omgang met mij, maar misschien is dat inherent aan het feit dat ik me ook maar heel zelden ECHT stoor aan manier van omgang van Nederlanders jegens mij.
Ik kijk naar de info die verstrekt wordt, niet naar de manier waarop ie verstrekt wordt. Ik zie dan ook maar zelden in waarom mensen zo ontzettend over de zeik kunnen gaan over de manier waarop iemand op dit (maar ook andere) forum iets schrijft..... ik denk altijd, man maak je niet druk, lees de inhoud, niet de verpakking en get a life en leef verder.......
gone
Weer typisch Roger B, vraag je uitdrukkelijk aan hem om niet zijn persoonlijke mening te geven en dan doet hij dat toch.
Zegt weer een hoop over deze persoon.
Geert
Geert
Light Weight 1979 2.25D
GeertLW79 schreef:Vergeet niet dat Nederlanders erg direct zijn wat betreft communicatie en dat andere volkeren daar af en toe best wat problemen mee hebben.
Een goed bedoelde recht voor z'n raap opmerking kan dus heel verkeerd vallen.
Geert
GeertLW79 schreef:Goh, wat een zelfkennis Roger B.
Geert
Geert
GeertLW79 schreef:Weer typisch Roger B, vraag je uitdrukkelijk aan hem om niet zijn persoonlijke mening te geven en dan doet hij dat toch.
Geert
Zo, kennelijk is de Nederlandse directheid en lompheid weer helemaal terug. Nu is Roger het doelwit.
War zeggen deze reacties over jou Geert?
Ik ben de eerste om toe te geven dat ik vaak erg direct ben en soms grof van taal. Degene die mij al langer kennen weten dat ik al erg m'n best doe om genuanceerder te zijn.
Het aloude verhaal dat veel volken omzichtiger zijn in hun omgang gaat twee kanten op: doe mij maar eerlijkheid en directheid versus valse beleefdheid en huichelarij. Ja, ik ben een Nederlander in al zijn directheid en ja, waarschijnlijk ben ik een lul in de ogen van veel mensen.
De mensen die daar mee om willen gaan weten dat ze aan mij een vriend voor het leven hebben die voor ze door het vuur gaat. Ik heb hier al veel beleefde mensen mogen ontvangen voor hulp die als je ze nodig hebt niet thuis geven en je heel beleefd laten barsten.
Het is heel simpel, als je een reactie ziet van iemand die je niet moet of die je te direct, onbeschoft of te onzinnig vins dan lees je die reactie niet. Vroeger hadden we hier Willem en het verbaasde mij hoeveel mensen ervoor kozen om zich aan hem te ergeren.
Ik ben niet het forum en de andere lomperikken ook niet. Dus als je een reactie ziet van Roger, Geert, een andere lomperik of van mij dan lees je die niet en reageer je er niet op. Simpel.
Maar ook een lomperik als ik mag zijn mening hebben en die uiten. Als iemand dan omg gaat roepen en zeggen dat dat niet kan dan is dus de mening van de één meer waard dan die van de ander..........
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Dennis Crusio
kunnen we deze topic niet sluiten! dit heeft niets meer te maken met de lrch een beetje elkaar afzeiken over nationaliteit en karakter en of gedrag lijkt mij niet het doel van dit forum.
Ach, vond het gewoon tijd voor een ander pispaaltje, zo zie je maar hoe makkelijk zoiets is.
Mischien dat het nu weer over Land Rovers kan gaan in plaats van over mensen die altijd over alles en iedereen een mening moeten hebben.
Ook voor Edward geld dat als je iets van een ander leest waar je het niet mee eens bent je niet verplicht bent om daar op te reageren.
Veel plezier hier nog verder en hopelijk komt Rob nog eens terug.
Geert
Mischien dat het nu weer over Land Rovers kan gaan in plaats van over mensen die altijd over alles en iedereen een mening moeten hebben.
Ook voor Edward geld dat als je iets van een ander leest waar je het niet mee eens bent je niet verplicht bent om daar op te reageren.
Veel plezier hier nog verder en hopelijk komt Rob nog eens terug.
Geert
Light Weight 1979 2.25D