Engelsman over de zeik over klachten over nl praten

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
ErwinD90

Re: Engelsman over de zeik over klachten over nl praten

Berichtdoor ErwinD90 » 09 Jul 2013, 08:58

Sommige schrijfsels hier op het forum mogen dan wel herkenbaar in het Nederlands geschreven zijn maar hadden evengoed in het Chinees gemogen. En als ik jou niet begrijp (wat niet vaak gebeurt maar goed) dan beschouw ik dat als mijn probleem. Uit de context van een draadje kan ik meestal wel opmaken hoe de vork in de steel zit.

Blijf dus maar gewoon lekker jezelf kerel!
Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!

Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top

Dennis Crusio

Berichtdoor Dennis Crusio » 09 Jul 2013, 14:04

ik stel voor om voortaan alles op dit forum in het engels te schrijven, we rijden tenslotte ook een engelese auto waar we allemaal verzot op zijn. ik hoop dat Rob weer terug komt we kunnen hem niet missen en zeker zijn humor niet! we leven in dit landje met veel nationaliteiten en ik ervaar het als gezellig en een verrijking in mijn leven. je kunt zonder ver te reizen een hoop cultuur meekrijgen van je buren en naaste omgeving. stop met zeuren over inburgeren of niet en knal er weer een paar problemen op van je laro in de hoop dat onze steun en toeverlaat weer terug reageert!

dennis83

Berichtdoor dennis83 » 09 Jul 2013, 17:20

Ik hoop dat Rob lekker in zijn eigen taaltje zijn bijdrage blijf leveren aan onze gemeenschappelijke hobby "Engelse auto's". Ik heb liever dat ik soms even iets geconsentreerder moet lezen of soms een regel twee maal moet lezen dan dat er ook maar iemand op dit forum is die zich ongemakkelijk of onder gewaardeerd voelt. Ik denk dat iedereen hier weet wat ROB voor ons betekent.

Dus als het aan mij ligt; "Rob please come back, we like having you here".

Groeten,

Dennis
Bijlagen
Rob3.jpg
Rob3.jpg (41.37 KiB) 4587 keer bekeken
Groeten,

Dennis

Range Rover Classic 3.9 EFI, Defender 110 ex MOD softtop en DAF YA-126 truck.

andre66

Berichtdoor andre66 » 09 Jul 2013, 18:19

Dear Rob,

won't you please come back? I mean You can't punish us all for the misbehavior of one/a few guy(s)? In the UK there must be people as well who -erm, let's say- have different standards than we -reasonable- people do? And you know what: we are the majority even if they shout louder. That surely must be good news?

GeertLW79

Berichtdoor GeertLW79 » 09 Jul 2013, 20:08

Good idea, those who would like Rob back on the forum should only post in english.
We should cherrish members like Rob with his knowledge of Land Rovers and his good advice and input in the Kennisbank.
In the meantime we can e improve our own english wich is verry handy for our next visit to the Island.

Geert
Light Weight 1979 2.25D

tim

Berichtdoor tim » 09 Jul 2013, 20:47

Eigenlijk klopt de titel van het topic niet.
Immers, Rob is een proud Scotsman..
En om het helemaal correct te doen, graag poosten in Gaelic.

Tis maar dat u het weet :roll:
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

ikke jelle

Berichtdoor ikke jelle » 09 Jul 2013, 22:00

:?
En om het helemaal correct te doen, graag poosten in Gaelic

laten we niet overdrijven google translate moet het wel kennen he :lol:

maare even serieus hoe zit dat nou met die kilt als je onder een laro ligt te sleutelen :oops:
groet jelle

Edward

Berichtdoor Edward » 09 Jul 2013, 22:55

In het hele topic is niks gezegd over Engels of Nederlands praten. Het enige dat ik gezegd heb is dat het niet de verantwoordelijkheid is van de overheid of iemand al dan niet de taal leert. Daarbij heb ik gelijk aangegeven dat het mij persoonlijk niet boeit wat voor taal iemand spreekt zolang ik hem of haar maar kan begrijpen.

Ik hou er alleen niet van als iemand z'n verantwoordelijkheid niet bij zichzelf neerlegt maar die afschuift naar een ander.

Als dat verkeerd is (of misbehavior zoals hierboven genoemd) vertrouw ik erop dat de moderatoren ingrijpen. De reactie van Rob vind ik buitenproportioneel en kinderachtig.

Het geeft wel aan tot welk niveau van acceptatie en wat voor lange tenen het hier gekomen is.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger72

Berichtdoor Roger72 » 10 Jul 2013, 05:52

Heren.....

Laten we het gebruik van Engels gewoon aan Rob overlaten.

Het LRCH forum blijft voor Nederlandstaligen gewoon Nederlandstalig, dus wat voor reden dan ook, het is geen excuus om Engels te gaan posten.

Rob, laat je niet door een misverstand weerhouden om hier aktief te blijven, ik heb niet het idee dat er hier iemand is die vind dat je hier niet hoort, ongeacht in welke taal, er is voor jou een uitzondering gecreëerd juist OMDAT we je bijdragen zeer waarderen.

In mijn optiek (persoonlijk, niet uit naam van de Lrch) is er niemand geweest die geuit heeft in dit topic dat jij niet welkom zou zijn hier, ook niet dat je daarvoor Nederlands zou moeten gaan praten of schrijven.
Ik ben moderator-af.

ErwinD90

Berichtdoor ErwinD90 » 10 Jul 2013, 09:06

Edward schreef:In het hele topic is niks gezegd over Engels of Nederlands praten. Het enige dat ik gezegd heb is dat het niet de verantwoordelijkheid is van de overheid of iemand al dan niet de taal leert. Daarbij heb ik gelijk aangegeven dat het mij persoonlijk niet boeit wat voor taal iemand spreekt zolang ik hem of haar maar kan begrijpen.

Ik hou er alleen niet van als iemand z'n verantwoordelijkheid niet bij zichzelf neerlegt maar die afschuift naar een ander.

Als dat verkeerd is (of misbehavior zoals hierboven genoemd) vertrouw ik erop dat de moderatoren ingrijpen. De reactie van Rob vind ik buitenproportioneel en kinderachtig.

Het geeft wel aan tot welk niveau van acceptatie en wat voor lange tenen het hier gekomen is.

Volstrekt helder. Ik ga er van uit dat er meer meespeelt dan dit 'issue' alleen en dat Rob zijn overdrukventiel gewoon even moest aflaten, hoe onbegrijpelijk en onredelijk dan ook. Dat moet kunnen. Maar jouw reactie is even terecht. En dat moet ook kunnen. Niet omwille van de eindeloze en hopeloze tolerantie en daardoor nergens op slaande compromissen maar omdat jij durft te zeggen wat de meesten denken maar niet willen zeggen.
Ik zit er vaak regelrecht bovenop maar ook ik zit er wel eens compleet naast. Dat ligt meestal aan mij en niet aan een ander. En ook al wil ik dat redelijkerwijs niet, ik probeer dat wel eens aan een ander te wijten omdat ik gewoon even de ballen niet heb.
Ergo: Rob, beste kerel en fijne man (naar ik denk), laat het voor wat het is of was. En wees blij met mensen als Edward die schaamteloos zichzelf zijn om geen andere reden dan het beste uit jezelf te halen, ook al lijkt dat niet zo.

Basta!
Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!

Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top

Terug naar “Kroeg”