Fine Edward, I tried, I spent the first 10 years here in an environment where I and my Dutch colleagues only spoke English because of the company rules, the fact we were based in Amsterdam had nothing to do with it. I went on a course and was told that I couldn't continue it. Now 17 years since I came here I am once again being harassed because I am an outsider.
Well to be perfectly honest ... that is enough for me ...
Have fun chaps, it was nice knowing you all but it appears it's a closed shop and outsiders aren't welcome.
Rob
Engelsman over de zeik over klachten over nl praten
- RobStewart
Re: Td5 accu verwisselen: welke verrassingen komen er bij?
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
-
Roger B.
Re: Engelsman over de zeik over klachten over nl praten
Nou Rob,
kom op, ff rustig, laat je nu niet op de kast jagen door ons.
Niemand die zegt dat je hier niet hoort, sterker nog, Edward geeft zelfs aan dat het niet boeit in welke taal, als je maar begrijpt wordt (en de meesten lezen hier voldoende engels om je te begrijpen)
het enige dat gezegd werd, is dat het feit dat een overheid je wel of niet toelaat tot een inburgeringscursus geen reden is om geen nederlands te kunnen leren ( en laten we eerlijk zijn.... je hebt echt wel nederlands geleerd, want je begrijpt dit forum ook, en zo af en toe gebruik je nederlandse termen in je engels tekst)
Ook is er al gezegd dat integreren je ook zonder die cursus prima gelukt is...
dus niemand die jou teveel outsider vindt om hier te horen!
ik gok dat je "niet nederlands kunnen" ook een deel "te onzeker zijn over je nederlands" is.
kom op, ff rustig, laat je nu niet op de kast jagen door ons.
Niemand die zegt dat je hier niet hoort, sterker nog, Edward geeft zelfs aan dat het niet boeit in welke taal, als je maar begrijpt wordt (en de meesten lezen hier voldoende engels om je te begrijpen)
het enige dat gezegd werd, is dat het feit dat een overheid je wel of niet toelaat tot een inburgeringscursus geen reden is om geen nederlands te kunnen leren ( en laten we eerlijk zijn.... je hebt echt wel nederlands geleerd, want je begrijpt dit forum ook, en zo af en toe gebruik je nederlandse termen in je engels tekst)
Ook is er al gezegd dat integreren je ook zonder die cursus prima gelukt is...
dus niemand die jou teveel outsider vindt om hier te horen!
ik gok dat je "niet nederlands kunnen" ook een deel "te onzeker zijn over je nederlands" is.
gone
Rob, voor wat het (voor jou) waard is,
ik persoonlijk beoordeel iemand op z'n persoon, z'n inzet en zijn wil.
totaal overbodig te vermelden dat het cijfer, op basis van jouw bijdrage alhier, daarvoor aangaande jouw persoon nog uitgevonden moet worden.
nooit geweten , dat automerk "vrouw"uit jamaica.
zijn de meeste modellen hievan ook MRB vrij bij import, worden die erkent door de RDW?
ik persoonlijk beoordeel iemand op z'n persoon, z'n inzet en zijn wil.
totaal overbodig te vermelden dat het cijfer, op basis van jouw bijdrage alhier, daarvoor aangaande jouw persoon nog uitgevonden moet worden.
nooit geweten , dat automerk "vrouw"uit jamaica.
zijn de meeste modellen hievan ook MRB vrij bij import, worden die erkent door de RDW?
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
-
Roger B.
nee, die "vrouw uit jamaica" wordt niet op de openbare weg bereden en heeft dus geen kentekenplaat en geen RDW keuring
't is wel een soewarte trouwens

't is wel een soewarte trouwens
gone
- ikke jelle
lekker belangrijk
praat fijn engels dat snappen we hier tenminste wat je bedoeld
(anders is er google translate)
technisch praten laat staan schrijven in het nederlands is zelfs voor vele hollanders te moeilijk
trek het je niet aan rob wees welkom in ons egoistisch nederland
ik denk maar zo: als de bakker maar snapt dat je een brood wilt komt het best goed
en de rest google it
technisch praten laat staan schrijven in het nederlands is zelfs voor vele hollanders te moeilijk
ik denk maar zo: als de bakker maar snapt dat je een brood wilt komt het best goed
en de rest google it
groet jelle
ikke jelle schreef:lekker belangrijk![]()
technisch praten laat staan schrijven in het nederlands is zelfs voor vele hollanders te moeilijk![]()
![]()
ik denk maar zo: als de bakker maar snapt dat je een brood wilt komt het best goed![]()
en de rest google it
Edward schreef: Integreren (wat je overigens prima gelukt is)
Edward schreef: Overigens zal het mij persoonlijk jeuken of nu en Engels of NL praat zolang ik je maar kan verstaan.
My words exactly!
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re: Td5 accu verwisselen: welke verrassingen komen er bij?
RobStewart schreef:Have fun chaps, it was nice knowing you all but it appears it's a closed shop and outsiders aren't welcome.
Nadeel van een forum is dat je alleen maar lettertjes en een paar smileys hebt om je in uit te drukken. Nuanceren wordt voor zender en/of ontvanger soms lastig bij dingen die er rot uit lijken te komen of rot opgevat kunnen worden. Ik hou mezelf vaak buiten dingen die op meerdere manieren opgevat kunnen worden, maar vind het wel jammer dat mensen erdoor van fora wegblijven. Vooral als dit mensen zijn die in hoge mate een zinnige bijdrage leveren aan een forum.
En vaak zijn de mensen waar je op het forum het niet mee kunt vinden onder het genot van een biertje/bbq'tje/etc best gezellig
Maar ach, dat zijn slechts mijn twee pennies.
Waarbij dat pond foolich achterwege gelaten kan worden, daar het geheel correct is wat je stelt.
Denk dat beide heren een gelijk hebben.Ja, de taal ter plaatste is een enorm verschil in het wel/beter mee kunnen doen, anderzijds , als je vanuit de officieele organen wordt "tegen gewerkt", kan ik me voorstellen dat je dan op enig moment ook denkt van krijg de hik, dan maar op mijn manier.
Vrij recent een gesprek gevoerd met een soort buurman die nog maar sinds 74 in nederland verblijft.
gewoon bijna niet te verstaan. te begrijpen.40 jaar in dit land.
alles wat een overheid een burger oplegt, wordt ik kriebelig van.
maar in deze hebben ze gelijk(taalintergratie), gewoon verplichten
Denk dat beide heren een gelijk hebben.Ja, de taal ter plaatste is een enorm verschil in het wel/beter mee kunnen doen, anderzijds , als je vanuit de officieele organen wordt "tegen gewerkt", kan ik me voorstellen dat je dan op enig moment ook denkt van krijg de hik, dan maar op mijn manier.
Vrij recent een gesprek gevoerd met een soort buurman die nog maar sinds 74 in nederland verblijft.
gewoon bijna niet te verstaan. te begrijpen.40 jaar in dit land.
alles wat een overheid een burger oplegt, wordt ik kriebelig van.
maar in deze hebben ze gelijk(taalintergratie), gewoon verplichten
110 HT 200 Tdi 1989.
Edward schreef:
Overigens zal het mij persoonlijk jeuken of nu en Engels of NL praat zolang ik je maar kan verstaan.
Daar komt de brabantse aap weer uit de spreekwoordelijke mouw
Als IK je maar begrijp.....
Zonder gekheid, daar lijkt het inderdaad wel naar toe te gaan in dit kikkerlandje. Egocentrische gedachten, overheid lost onze "probleempjes" wel op (no personal offense to anyone on this forum though), maar waar mogelijk vult men de zakken wel op kosten van een ander (en onder men wil ik mezelf ook nog wel eens scharen).
-
Landmarcs
Re: Schotsman over de zeik over klachten over NL-speak.
RobStewart schreef:tim schreef:Ik snap even niet wat je bedoelt met de stelling dat je niet welkom was bij de (locale) overheid als "buitenlander".
In welk praktisch opzicht dan?
I was asked to give up my self paid place on the Dutch Integration course for a non EU non English speaking foreigner as it was deemed by your National Government unnecessary for me to learn your language or culture even though I was willing to learn and pay for the privilege. I also asked the language teacher to coach me privately for a fee, he too refused on the grounds that he thought it unnecessary for English speaking EU nationals to learn Dutch.
Moderator start a new topic in Kroeg, title "Pissed off UK national, fed up with people complaining about not speaking Dutch after having paid millions into the Dutch Tax system"
Rob
Tja, wij zijn hier in NL een "beetje dom" mbt de inburgering.
Maxima kreeg een luxe spoedcursus, de "minima" worden geacht na de cursus van hutspot te houden.
Ik ken uit tweede hand het Zweedse systeem: Iedereen krijgt (of kreeg) daar een inburgerings-cursus aangeboden, ongeacht je start-niveau, dwz: er werd gekeken naar je voorkennis. En, omdat ze zo weinig NL inburgeraars hadden kreeg je het "leerboek" zowel in het Zweeds als in het Engels + de excuses dat ze het boek niet in het Nederlands hadden.
Na de cursus wist mijn broertje beter hoe Zweden in elkaar zat als zijn Zweedse vriendin.
En kinderen met een "allochtone" ouder krijgen (als ze minimaal 5 van de desbetreffende taal hebben) krijgen op staatskosten taalonderwijs in de vader- of moedertaal, want inburgeren is één, maar inburgeren staat niet gelijk met uitburgeren.
Wij hier zijn spastisch mbt twee paspoorten en wij denken dat alleen hutspot etende voetbal-holigans goed zijn ingeburgerd.
Groeten MarcS
Laatst gewijzigd door Landmarcs op 09 Jul 2013, 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.