Vergeet geen foto's te maken ...

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Zebra2Low

Re: Vergeet geen foto's te maken ...

Berichtdoor Zebra2Low » 16 Okt 2013, 13:05

piet_g schreef:mooie site. gebruik jij de auto of de ATV (quad) routes?
verder is er een truuk om zowel op land als op type route te zoeken?

Hoi Piet

Ja he , top site. Maar voor routes zoek je als je onverhard wil met het all-terrain symbool.
Allterrain is vertaald met "alle terreinen"en een symbool van een 4x4 op 45 graden helling. :o

Anders : zoek eens op *Andorra" dan zie je meteen het symbool.

Met een atv route in een series is een kettingzaag geen overbodige luxe denk ik. :lol:

P.s.

Let ook op de moeilijkheidsgraad waarmee ze die routes/tracks aanduiden.

Succes Hassan

piet_g

Berichtdoor piet_g » 16 Okt 2013, 15:55

gevonden.. thanks.

hmm.. kettingzaag.. ach dan monteer ik er twee op de neus in plaats van die staaldraadjes die bedoeld zijn om takken te geleiden :P.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

steefklei

Berichtdoor steefklei » 16 Okt 2013, 19:58

Ik was bij Malaga op vakantie en kwam een Santana tegen en was verrast door de elegante luchtinlaat. Erg Spaans..
Bijlagen
DSC02552.jpg
DSC02551.jpg
Defender 110 sw 300Tdi
Grillo 31 4wd tractor

Chrsitiaan

Berichtdoor Chrsitiaan » 16 Okt 2013, 20:56

Zebra2Low schreef:
Chrsitiaan schreef:De Pyreneeën wil ik ook nog wel eens doortrekken, van kust tot kust.

Hoi Christiaan

Bedoel je soms deze:http://nl.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=5215768

"Benader de tijd aan de andere zijde , ver weg is dan soms dicht bij,
zelfs een zandloper telt zijn passen niet , zo ook niet jij."

Travel before departure

Hassan.

Hoi Hassan,
Ik dacht eerder aan deze
http://picasaweb.google.nl/sanderTD4/Ro ... directlink

Heb ook een aantal roadbooks uit de franse magazines in de Spaanse Pyreneeën.
De meeste van die roadbooks die ik reed in andere regio's bevielen me wel!

Ainsa – Sabinanigo 82 Action 4x4 nr 96
Ayurbe – Riglos 111 Action 4x4 nr 97
Port Bou – La Jonquera 71 Action 4x4 nr 91
La Joncquera - Olot 89,5 Univers Land nr 26
Olot – San Llorenç de Morunys 179 Univers toy nr 17
San Llorenç de Morunys – La Pobla de Segur 127 Action 4x4 nr 92
La Pobla de Ségur – Pont d'Orrit 72 Univers Land nr 27
Pont d'Orrit – Graus 79 Action 4x4 nr 94
Graus - Ainsa 188 Action 4x4 nr 95
Lumbier – Tudela 136 Action 4x4 nr 81
Saint Jean Pied de Port – Lumbier 118 Action 4x4 nr 80
Espinavel – Sercases 411 Mondial 4x4 nr 112
Vielha – Llavorst 96 Action 4x4 nr 93
Llavorst - Andorra la Vella 125 Univers Toy nr 18

Heb ook al wiki-routes gereden (in andere regio's) , eveneens tot grote tevredenheid overigens :mrgreen:

Mogelijkheden genoeg dus!

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 16 Okt 2013, 21:47

Chrsitiaan schreef:Hoi Hassan,
Ik dacht eerder aan deze
http://picasaweb.google.nl/sanderTD4/Ro ... directlink

Heb ook een aantal roadbooks uit de franse magazines in de Spaanse Pyreneeën.
De meeste van die roadbooks die ik reed in andere regio's bevielen me wel!

Ainsa – Sabinanigo 82 Action 4x4 nr 96
Ayurbe – Riglos 111 Action 4x4 nr 97
Port Bou – La Jonquera 71 Action 4x4 nr 91
La Joncquera - Olot 89,5 Univers Land nr 26
Olot – San Llorenç de Morunys 179 Univers toy nr 17
San Llorenç de Morunys – La Pobla de Segur 127 Action 4x4 nr 92
La Pobla de Ségur – Pont d'Orrit 72 Univers Land nr 27
Pont d'Orrit – Graus 79 Action 4x4 nr 94
Graus - Ainsa 188 Action 4x4 nr 95
Lumbier – Tudela 136 Action 4x4 nr 81
Saint Jean Pied de Port – Lumbier 118 Action 4x4 nr 80
Espinavel – Sercases 411 Mondial 4x4 nr 112
Vielha – Llavorst 96 Action 4x4 nr 93
Llavorst - Andorra la Vella 125 Univers Toy nr 18

Heb ook al wiki-routes gereden (in andere regio's) , eveneens tot grote tevredenheid overigens :mrgreen:

Mogelijkheden genoeg dus!

Dag Chrsitiaan,

Perfecto !!
D'r zijn - in deze SanderTD4-collectie) - leuke stukjes bij, maar voor zover ik ze ken/zo snel thuis kan brengen zijn het zeker niet allemaal exclusieve 4x4 trajecten. Ook verschillende routes die met een enkel streepje zijn aangegeven ken ik nog van vroeger, en dan is het goed te weten dat "vroeger" in dit geval wil zeggen een Renault R11 GTD (in de kleur rood) met drie personen incl kampeer-uitrusting. Ik herinner me nog wel die stukken "non-asfaltado": erg leuk, en ook erg mooi, en ... tot onze verbazing reed er nog best wat verkeer (dat wil zeggen, zelfs al zette je je tent op op 2000 m hoogte dan konden er 's nachts maar zo een of twee auto's langs komen).
Toentertijd had je wel een stapeltje kaarten nodig, en een wat creatieve geest, want iedere kaart gaf weer een andere werkelijkheid. Als je dan op de ene kaart zag dat je met een omweg over grotere wegen van A naar B kon maar er vanuit A ook een binnenweggetje naar C was, en op een andere kaart het erop leek dat je van C naar B zou kunnen dan kon het maar zo zijn dat je va A naar B kon via de binnenweg via C, soms was dat korter, zelden sneller. Nu kan je veel betere kaarten kopen, en op Google Maps bijna alles terugvinden (en soms zelfs gewoon plannen).

Groeten MarcS

Zebra2Low

Berichtdoor Zebra2Low » 17 Okt 2013, 02:08

Haha Piet

In de trend van: Follow me , I know the.... correction ..... I make the way. :lol:

Dank je Christiaan voor de verwijzing en ik hoop ook nog zoveel tripjes als jij en marcs
onder me diffjes te krijgen.

Namaste

Hassan

jobster

Berichtdoor jobster » 17 Okt 2013, 22:26

Landmarcs schreef:Goedemorgen piet_g, Hassan en anderen,

D'r is aan de Spaanse kant van de Pyreneeën wel meer moois te vinden.
(En in ieder geval in Catalonië zijn de "stafkaarten" goed en goedkoop, dus een aanbeveling.)

Hier twee foto's op hetzelfde traject

P1100588.jpg

P1100589.jpg

Ik vermoed zelfs dat foto 2 in dezelfde bocht genomen is als Hassan's foto 3.

Ik was er vorig jaar zomer, en ... wat meer richting hartje zomer was het er "druk" en het "drukkere" verkeer samen met de droogte maakte de weg wat "lastiger" .... dwz ietsje minder grip - er ontstaat een losse, toplaag met zand en stenen en dat geeft "voetenvegen" (waar mijn ABS/ETC kennelijk wat moeite mee had, bijremmen in de bochten omhoog !! ) maar ik heb dan ook niet de meest adequate banden.
De foto's zijn nog van de "oorsprongstoestand" vroeger in de zomer, met een mooie stevige ondergrond (die hier en daar zelfs ietsje drassig was).

Groeten MarcS

PS Wikilocs ken ik niet/moet ik eens opzoeken.

Gaaf, zo te zien ben je uit de richting van Andorra gekomen of niet. Op de bovenste foto, schuine veld hebben we gelunched, onwijs hoog. Wij kwamen uit de richting Spanje en hebben het 1e stuk, na het asfalt nog een Renault Kangoo met gezin naar boven door de modder getrokken.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 17 Okt 2013, 23:48

jobster schreef:Gaaf, zo te zien ben je uit de richting van Andorra gekomen of niet. Op de bovenste foto, schuine veld hebben we gelunched, onwijs hoog. Wij kwamen uit de richting Spanje en hebben het 1e stuk, na het asfalt nog een Renault Kangoo met gezin naar boven door de modder getrokken.

Vorig jaar ± begin juli heen (toen heb ik de foto's genomen, dus je hebt 't goed geraden), dwz van Andorra => Spanje, ± eind juli retour.
't Was nu eenmaal de kortste weg (misschien niet de snelste), was een fors eind omrijden overigens met de luxe-wagen. Vlgs de routeplanner was't 34 km korter en 3/4 uur langer (dus langer pret).

Op mijn heenweg (eind van de dag) was het heel rustig, ik kwam een RangeRover tegen stroomafwaarts van Tor, terug was het een zondag-middag en toen was het drukker. Heen (helling af) was de grond vochtig maar niet erg glibberig, terug (helling op) was het droog en daardoor soms "glibberiger".

Overigens komt een 4x4 Kangoo erg ver (en onder ideale omstandigheden kom je hier waarschijnlijk zelfs met een luxe-wagen boven).
Het goeie van een Defender is dat dat ook de standaard-werk-auto is aldaar, dus je valt niet erg op. In het wit rijden er ook Defender-taxi's die desgevraagd ook over dit soort paden rijden.

't Is overigens wel verrassend - als je het niet weet - wat je boven op de grens aantreft. Namelijk een scherpe drempel .... van het asfalt ... in Andorra is het prachtig glad asfalt. Omgekeerd, mijn heenweg, was het gladde asfalt ook al wat verrassend, ik ken het nog als smal en hobbelend asfalt, maar dat effect dat je gewoon doorrijdt tot een plek waar "de wereld ophoudt" kende ik al. Lang geleden was ik er met een diesel Golfje dus toen was het duidelijk dat je daar boven alleen kon (par)keren.

Groeten MarcS

Dragon

Berichtdoor Dragon » 04 Nov 2013, 18:17

Tsja, als ik dan foto's plaats zijn ze verdwenen in de conversie van het forum....jammer!

volgende keer beter dan maar :roll:

PS volgens mij zijn er wel meer postings verloren gegaan, over Navy Russan bijvoorbeeld.....
Def 90 TD5, 10 x de wereld rond moet toch kunnen

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 04 Nov 2013, 19:23

Zebra2Low schreef:In de trend van: Follow me , I know the.... correction ..... I make the way. :lol:

:D :D
Afbeelding 15.jpg

Liever niet in zeven sloten tegelijk

MarcS

Terug naar “Kroeg”