Net terug van tochtje Andorra (Wikilocs-Pal-Tor).
Maar na die hobbelende piste lonkt het zachte spul weer.
Mvg Hassan.
Vergeet geen foto's te maken ...
Re: Vergeet geen foto's te maken ...
het eerste wat in me op komt is... wauw
.
zeker die laatste foto met die slingerweg op de achtergrond.
zeker die laatste foto met die slingerweg op de achtergrond.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
-
Landmarcs
Goedemorgen piet_g, Hassan en anderen,
D'r is aan de Spaanse kant van de Pyreneeën wel meer moois te vinden.
(En in ieder geval in Catalonië zijn de "stafkaarten" goed en goedkoop, dus een aanbeveling.)
Hier twee foto's op hetzelfde traject
Ik vermoed zelfs dat foto 2 in dezelfde bocht genomen is als Hassan's foto 3.
Ik was er vorig jaar zomer, en ... wat meer richting hartje zomer was het er "druk" en het "drukkere" verkeer samen met de droogte maakte de weg wat "lastiger" .... dwz ietsje minder grip - er ontstaat een losse, toplaag met zand en stenen en dat geeft "voetenvegen" (waar mijn ABS/ETC kennelijk wat moeite mee had, bijremmen in de bochten omhoog !! ) maar ik heb dan ook niet de meest adequate banden.
De foto's zijn nog van de "oorsprongstoestand" vroeger in de zomer, met een mooie stevige ondergrond (die hier en daar zelfs ietsje drassig was).
Groeten MarcS
PS Wikilocs ken ik niet/moet ik eens opzoeken.
D'r is aan de Spaanse kant van de Pyreneeën wel meer moois te vinden.
(En in ieder geval in Catalonië zijn de "stafkaarten" goed en goedkoop, dus een aanbeveling.)
Hier twee foto's op hetzelfde traject
Ik vermoed zelfs dat foto 2 in dezelfde bocht genomen is als Hassan's foto 3.
Ik was er vorig jaar zomer, en ... wat meer richting hartje zomer was het er "druk" en het "drukkere" verkeer samen met de droogte maakte de weg wat "lastiger" .... dwz ietsje minder grip - er ontstaat een losse, toplaag met zand en stenen en dat geeft "voetenvegen" (waar mijn ABS/ETC kennelijk wat moeite mee had, bijremmen in de bochten omhoog !! ) maar ik heb dan ook niet de meest adequate banden.
De foto's zijn nog van de "oorsprongstoestand" vroeger in de zomer, met een mooie stevige ondergrond (die hier en daar zelfs ietsje drassig was).
Groeten MarcS
PS Wikilocs ken ik niet/moet ik eens opzoeken.
Hallo Luitjes
Wikilocs is een soort mondiale verzameling van tracks en routes , waarbij afhankelijk wat
je aanvinkt , bv wandelen of bergbeklimmen of in ons geval all-terain , je roadbooks (waypoints)
verkrijgt per land , streek of plaats die gemaakt zijn door alles tussen outdoor die-hards - locals- toeristen.
Route pal-Tor:
Door de recente regen was er veel zand tussen de stenen weggespoeld maar desondanks
een wauwse route met dito uitzicht. Aanrader, met dank aan clubleden die hierover gepost/geblogd
hebben.
Mvg Hassan
Wikilocs is een soort mondiale verzameling van tracks en routes , waarbij afhankelijk wat
je aanvinkt , bv wandelen of bergbeklimmen of in ons geval all-terain , je roadbooks (waypoints)
verkrijgt per land , streek of plaats die gemaakt zijn door alles tussen outdoor die-hards - locals- toeristen.
Route pal-Tor:
Door de recente regen was er veel zand tussen de stenen weggespoeld maar desondanks
een wauwse route met dito uitzicht. Aanrader, met dank aan clubleden die hierover gepost/geblogd
hebben.
Mvg Hassan
- Chrsitiaan
VeeTee schreef:Een kleine selektie van de foto's van een weekje Wales:
TOP! Geeft me alweer goesting om ook eens die plas over te steken.
- Nicogroennl
Het hoeft inderdaad niet ver weg, twee weken geleden met de oudste kleinkinderen en de honden naar Texel geweest.
Fijn gereden en heel veel lol gehad.
Op de boot in gesprek gekomen met een medepassagier, woonachtig op Texel, in een nieuwe laro 90 defender (geloof ik) die vertelde dat hij een naast nog een Discovery ook een zelf gerestaureerde series 1 uit 1966 heeft. In november gaan we weer naar Texel en zijn we uitgenodigd om te komen kijken! Leuk toch!
Fijn gereden en heel veel lol gehad.
Op de boot in gesprek gekomen met een medepassagier, woonachtig op Texel, in een nieuwe laro 90 defender (geloof ik) die vertelde dat hij een naast nog een Discovery ook een zelf gerestaureerde series 1 uit 1966 heeft. In november gaan we weer naar Texel en zijn we uitgenodigd om te komen kijken! Leuk toch!
Series III 88" 1971 2,25 benzine 4 x 2
1*
1*
-
Landmarcs
Chrsitiaan schreef:TOP! Geeft me alweer goesting om ook eens die plas over te steken.
Tja, 't geeft mij weer goesting om de Pyreneeën weer eens over te steken ...
't Zou maar zo kunnen dat er in het land van Sinterklaas meer LandRovers en LandRoveroïden rondrijden als in het moederland.
Groeten MarcS
- Chrsitiaan
De Pyreneeën wil ik ook nog wel eens doortrekken, van kust tot kust.
In krijg elk jaar een uitnodiging om mee te gaan in de paasvakantie.
Vind het eigenlijk te ver er om er slechts enkele dagen naar toe te gaan.
Een echte offroad-vakantie van langer dan een week zit er hier voorlopig nog niet in ...
Volgende week een midweek Auvergne.
In krijg elk jaar een uitnodiging om mee te gaan in de paasvakantie.
Vind het eigenlijk te ver er om er slechts enkele dagen naar toe te gaan.
Een echte offroad-vakantie van langer dan een week zit er hier voorlopig nog niet in ...
Volgende week een midweek Auvergne.
Chrsitiaan schreef:De Pyreneeën wil ik ook nog wel eens doortrekken, van kust tot kust.
Hoi Christiaan
Bedoel je soms deze:http://nl.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=5215768
"Benader de tijd aan de andere zijde , ver weg is dan soms dicht bij,
zelfs een zandloper telt zijn passen niet , zo ook niet jij."
Travel before departure
Hassan.
mooie site. gebruik jij de auto of de ATV (quad) routes?
verder is er een truuk om zowel op land als op type route te zoeken?
verder is er een truuk om zowel op land als op type route te zoeken?
------