Drank maakt meer kapot dan .......
- Ray vd Velden
Re: Drank maakt meer kapot dan .......
Drank maakt meer kapot dan je lief is , drink met mate(n) nou ik drink altijd met maten 
Discovery II Td5 automaat td5 Inside performance CR turbos VNT 250pk 4.6 TC aangepaste automaat V8 LT230 1.41
-
tookaphotoof
Roger, waar haal jij nu weer vandaan dat ik puppies heb?
Ik heb duidelijk vermeld dat mensen, net als ik, jonge honden kunnen hebben die best eens een momentje kunnen hebben dat ze minder luisteren. Er staat nergens vermeld dat 'mijn' honden mensen lastig vallen en er staat nergens dat ik puppies heb. Probeer, ondanks het warme weer, eens rustig adem te halen en de tekst te lezen zoals het er staat zonder een hoop erbij te verzinnen.
Kunnen wij als mensen wellicht ook ooit begrip voor elkaar hebben, zelfs als meningen verschillen.
Ik laat het hierbij.
Ik heb duidelijk vermeld dat mensen, net als ik, jonge honden kunnen hebben die best eens een momentje kunnen hebben dat ze minder luisteren. Er staat nergens vermeld dat 'mijn' honden mensen lastig vallen en er staat nergens dat ik puppies heb. Probeer, ondanks het warme weer, eens rustig adem te halen en de tekst te lezen zoals het er staat zonder een hoop erbij te verzinnen.
Kunnen wij als mensen wellicht ook ooit begrip voor elkaar hebben, zelfs als meningen verschillen.
Ik laat het hierbij.
Ik heb vaker last van anderman's loslopende kinderen dan van loslopende honden.
Ik ga er altijd vanuit dat andere mensen wel eens last van mij of mijn gedrag/werkzaamheden hebben, probeer me dus niet teveel te iriteren als anderen eens overlast veroorzaken, er zijn wel grenzen aan mijn tolerantie.
Geert
Ik ga er altijd vanuit dat andere mensen wel eens last van mij of mijn gedrag/werkzaamheden hebben, probeer me dus niet teveel te iriteren als anderen eens overlast veroorzaken, er zijn wel grenzen aan mijn tolerantie.
Geert
Light Weight 1979 2.25D
-
Roger B.
ik heb ook vaker last van kinderen dan van honden (lijkt wel alsof mensen met honden er vaker bewust van zijn dat honden overlast kunnen veroorzaken dan dat mensen met kinderen zich bewust zijn van de overlast die hun kroost veroorzaakt, en mensen met kinderen nog meer dan mensen met honden vinden dat anderen alles moeten accepteren van die kinderen.
en tookadinges
jij hebt het over je jonge honden, ik noem het een puppy... what's in a name....
gaat er mij om dat mensen, en getuige jouw berichten hier jij ook, heel gemakkelijik vinden dat (in dit geval dan) hun hond wel overlast mag veroorzaken (of dat dan is omdat ie jong is, of om wat voor excuus dan ook), maar niet willen of kunnen begrijpen dat het slachtoffer die overlast ook ECHT kan ervaren, OOK van een jonge hond
en tookadinges
jij hebt het over je jonge honden, ik noem het een puppy... what's in a name....
gaat er mij om dat mensen, en getuige jouw berichten hier jij ook, heel gemakkelijik vinden dat (in dit geval dan) hun hond wel overlast mag veroorzaken (of dat dan is omdat ie jong is, of om wat voor excuus dan ook), maar niet willen of kunnen begrijpen dat het slachtoffer die overlast ook ECHT kan ervaren, OOK van een jonge hond
gone
tookaphotoof schreef:Roger, waar haal jij nu weer vandaan dat ik puppies heb?
Ik laat het hierbij.
Ik snap je gevoel wel, ik deel het zelfs. Iedereen die mij kent kent ook mijn hond.......
Echter: in de optiek van de niet gestoord mogen wordende massa zul je de desbetreffende hond aan moeten lijnen. Ook in een losloop gebied, want niemand mag nou eenmaal "last" van je hebben en al zeker niet van je hond.
Overigens is je ergens aan ergeren een keuze die mensen zelf maken. Meer of minder bewust misschien, maar het zou al helpen als mensen zouden proberen tolerant te zijn ipv meteen op de kast te gaan zitten.
(en dat van die kinderen beaam ik helemaal!!!)
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
En zoals zo vaak, ligt de waarheid ergens in het midden...
Tegenstellingen worden ingegraven en bereidheid om een ander perspectief te bekijken neemt af.
Het is ook net de echte wereld hier
fijne zondag allemaal, geniet een beetje van het mooie weer (of de tour desnoods
)
groetjes, Fenna
Tegenstellingen worden ingegraven en bereidheid om een ander perspectief te bekijken neemt af.
Het is ook net de echte wereld hier
fijne zondag allemaal, geniet een beetje van het mooie weer (of de tour desnoods
groetjes, Fenna

-
Landmarcs
Roger B. schreef:tuurlijk jong....
dan staat er dat mensen zich moeten aanpassen aan het feit dat jouw hond nog niet luisterd... strekking is van gelijke orde...jouw hond luisterd niet, veroorzaakt overlast, maar dat is de schuld van het slachtoffer.......
dus jouw puppy mag andere mensen lastig vallen, want het is nog een puppy, en die mensen mogen daar niks van zeggen....
sorry hoor, maar het is toch echt jouw verantwoording er voor te zorgen dat jouw hond geen overlast veroorzaakt.
dus dat oefenen doe je dan op plekken waar dat zonder overlast kan, niet in een druk gebied waar mensen lopen die wellicht niet gediend zijn van "bezoek" van jouw puppy.
zo las ik laatst van iemand die haar hond vanuit de tuin mee het bos in nam, onaangelijnd. Hond rende paar huizen verder een tuin in om daar een konijn van die mensen te mollen.... En dan niet snappen dat het probleem is dat haar hond niet onder apél staat.... en stomverbaasd zijn dat die mensen van een paar huizen verder het geen oplossing vinden dat zij wil betalen voor een schutting om de tuin van die mensen.....
Ben ik even weg verdwalen de discussies zich net zo als wanneer ik er wel ben.
Tja, ik ben het maar zo eens met Roger B.: Of er nu een aanlijngebod is of niet, en of honden nu graag hard lopen etc. ... als hondenbaasje heb je ook de plicht de hond een beetje "bij de les" te houden. ('t Excuus dat een hond nu eenmaal moet kunnen rennen is als het "excuus" van de Porsche-rijder dat zijn auto nu eenmaal gebouwd is om te hard te rijden.)
Zelf ben ik wel eens omvergelopen door een hond die dacht door mijn fiets te kunnen jumpen, en dan hoor je niks van het baasje. Gelukkig ging dit indertijd met een bescheiden snelheid, kom je met een Tour-de-France vaartje van de helling en raak je een hond dan is het waarschijnlijk nogal ongezond voor beiden.
En dan terug naar de ingegooide ruit: Het zal wel te laat zijn maar als het mij zou overkomen dan zou ik direct een ruit zonder 3e rem-licht monteren *.
Rijdt de auto onder een grijs kenteken dan hoef je verder niks te doen, heb je geel dan moet je (afhankelijk van het bouwjaar) een nw derde rem-licht monteren (bijv.op de dakrand). Het 3e remlicht in de achterruit is 1e kwetsbaar, 2e een achterlijk dik ding op de achterdeur en 3e (en belangrijkste) het neemt samen met de "bedrading" in de ruit veel uitzicht weg.
* Mijn achterruit ging spontaan aan barrels en ik heb nu dus een ruit zonder zo'n 3e rem-licht !
Groeten MarcS
Laatst gewijzigd door Landmarcs op 09 Jul 2013, 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Hm... Volgens mij heb ik niet zoveel gemist de laatste paar weken. En dat vind ik jammer.
Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!
Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top
Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top
Als ik dit allemaal zo lees weet ik weer waarom ik in de Franse Correze woon.
Met een Defender waar de sleutels altijd inzitten en die overal gewoon kan staan.
Geen benauwde mensen met kleingeestige reacties.
En gewoon met een jonge Border Collie die nergens naar luistert en leeft als god in Frankrijk.
Wat een verademing.
Zou er niet meer aan kunnen (en willen) wennen. Het wordt zo langzamerhand te zielig voor woorden de sfeer in NL. Brrrrrrrrrr
Met een Defender waar de sleutels altijd inzitten en die overal gewoon kan staan.
Geen benauwde mensen met kleingeestige reacties.
En gewoon met een jonge Border Collie die nergens naar luistert en leeft als god in Frankrijk.
Wat een verademing.
Zou er niet meer aan kunnen (en willen) wennen. Het wordt zo langzamerhand te zielig voor woorden de sfeer in NL. Brrrrrrrrrr
Life's a journey, not a destination.
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Nie alles over één kam scheren jong! Hier in t Noorden loopt de hond ook gewoon los om het huis en als ik naar het dorp ga loopt ze ook gewoon los mee. Lekker relaxt.
Overal waar je bent of woont is het wat je er zelf van maakt!
Klant van me woont ook in Frankrijk en die is in 1 weekend drie auto's (Land Rovers) kwijtgeraakt omdat een paar boze jongeren het nodig vonden om die in de fik te steken bij wat rellen......
Tis overal wel wat.
Overal waar je bent of woont is het wat je er zelf van maakt!
Klant van me woont ook in Frankrijk en die is in 1 weekend drie auto's (Land Rovers) kwijtgeraakt omdat een paar boze jongeren het nodig vonden om die in de fik te steken bij wat rellen......
Edward van Vugt