Drank maakt meer kapot dan .......

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
ErwinD90

Re: Drank maakt meer kapot dan .......

Berichtdoor ErwinD90 » 20 Jul 2013, 07:40

Geen probleem om mijn auto op slot te draaien of er zelf een alarm op te zetten. Dat is het niet. Maar een hond is een beest en mag zich best zo gedragen daar waar het kan. Ik heb een kat en die is zo goed afgericht dat ik ten alle tijden in mijn vingers kan knippen. Zelfs als ze slaapt en ik zou dat doen (wat ik dus omwille van de gezondheid van haar inmiddels 17 jaar niet doe) springt ze op en zoekt ze naar een plek waar alles vertrouwd is. De discussie hier gaat inmiddels niet meer om auto's maar om honden die een plek krijgen waarvan de eigenaar vindt dat die er is maar een ander, heel terecht, wat moeite mee heeft.
Ik heb geen kinderen en ik ben niet bang voor honden. Maar als de kleuter-tweelingmeisjes van mijn beste vriend, waar ik dol op ben onder mijn hoede zijn en ik wandel ergens met die meiden en een overenthousiaste loslopende hond waarvan ik de intenties niet kan inschatten komt op die meiden af en reageert niet op mijn instructies of signalen? Dan ik schop het beest zonder pardon de straat of het pad af. En probeer dan nog maar eens boos op mij te worden. Dan ben jij gewoon de volgende.

Het is blijkbaar wel normaal om een mens, een buurman zelfs te wantrouwen (getuige de beveiliging van de auto) maar een loslopende hond zou in orde moeten zijn omdat het baasje vindt dat het kan? Wat een flauwekul zeg. Het getuigt alleen maar van bar weinig inlevingsvermogen van de enthousiaste hondenbezitter om zich te realiseren wat de onschuldige acties van het dier teweeg kunnen brengen bij om het even wie dan ook. Jij weet misschien wat het beest doet en bedoelt, maar een willekeurige andere mens, bang voor honden of niet, kan dat niet. Niet altijd. En dat is iets wat jij zou moeten weten. Sterker nog, er van doordrongen zou moeten zijn.

Voor alle duidelijkheid: ik ben dol op alles wat leeft. Maar niet altijd op de mens die maar doet wat hem of haar uitkomt of meent te moeten kunnen doen, terwijl er serieuze verantwoordelijkheden zijn. Zou jij het over je kant laten gaan, angstige momenten toestaan te laten gebeuren voor wie het ook is die je lief is? Precies, wat ik al dacht. Niet dus. En dat is heel normaal.

Conclusie: serieus onder de duim houden in publieke situaties. En als het maar even twijfelachtig is? Aanlijnen het spul. Maar ook: los waar het echt kan. Lekker rennen en dollen, dat vinden ze leuk en daar hebben ze recht op, als beest onder mensen. Het moet kunnen, waar, als en zolang het kan.

;)
Laatst gewijzigd door ErwinD90 op 20 Jul 2013, 10:57, 2 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!

Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top

ErwinD90

Re: Drank maakt meer kapot dan .......

Berichtdoor ErwinD90 » 20 Jul 2013, 07:48

Dat was dus mijn overdrukventiel. :D
Niet te veel van aantrekken dus!
Maar ook niet te weinig.
;)
Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!

Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top

Terug naar “Kroeg”