Weet niet of ik hier goed zit en er zal vast al een hoop over gevraagd zijn, maar ik snap het even niet meer... :
Sinds kort eigenaar dus van een oldtimer RRC, uren en uren heb ik al op het net doorgebracht om te achterhalen hoe die 1/3 2/3 regeling nu precies in elkaar steekt en overal lees je wat anders.Geen uitzonderingen, wel uitzonderingen...
Concreet: Wanneer de RRC in 1996 in Nederland is ingevoerd en volgens het RDW (kentekenregister) een RRC uit 1971 is met een 4-deurs koets en automatenbak, dus vanuit een andere EU lidstaat met een dus nieuwere koets en aandrijflijn volgens het RDW zelf dus als oldtimer uit 1971 op deze manier op papier is gezet, geldt dit dan nu met de vernieuwde wetgevenig nog steeds??
Of is dat met terugwerkende kracht weer opgeheven na de wetswijziging van mei 2009??? Geldt die wet voor alleen voor auto's die nog gekeurd door het RDW moeten worden vanaf dat moment of echt voor alle oldtimers ook die in het verleden wel als oldtimer door het RDW zijn gekeurd??
RDW zelf al gebeld, maar die snapte het zelf ook niet echt, was wel een heel ingewikkelde vraag. Anders maandag nog maar eens terugbellen, misschien zit er iemand anders.
Maar als iemand nog ideeen heeft hoor ik het graag!
Thanks!
Groet,
Marlon