Rgelgeving...

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
tim

Re: Rgelgeving...

Berichtdoor tim » 18 Jun 2013, 19:28

Edward schreef:Zo werkt het dus niet...... Een kenteken krijgen is niet moeilijk, dat zegt niks over de mrb vrijstelling. Als dat kenteken 40 jaar oud is krijg je automatisch een brief met de mededeling dat je geen mrb meer hoeft te betalen, ook als dat niet terecht zou zijn omdat het voertuig samengesteld is, de controle daarop is pas later strenger geworden. Dus zolang niemand die auto ziet en er de strengere controle op loslaat is er weinig aan de hand.

Echter, komt een auto als deze bij de rdw, douane en soms zelfs de politie en er komt een onderzoek of zelf een Pat dan kun je er zeker van zijjn dat hij als samengesteld aangemerkt wordt en buiten de oldtimerregeling valt.

De auto van Bart heb ik niks mee van doen en speelt hier geen rol.

Je zult vast heel veel gelezen hebben en internetwijs zijn, maar het is niet zo simpel als jij wilt doen geloven. Een kenteken hebben is geen kunst, het houden ook niet (tenzij je echt een hok hebt dat aantoonbaar gestolen delen bevat) maar de oldtimerregeling staat daar los van. En dus de mrb vrijs status.

Wat werkt niet zo??

Dat zijn auto, van Bart en die van TS samengesteld is , is inmiddels oud oud nieuws.
in deze casus (die van TS) is dat van NUL importantie, immers de keuring bij RDW vond plaats in 1996, terwijl de aanscherping dateert van 1999.
Met andere woorden, hij blijft buiten schot, zo lees ik het.Net als met vakantiehuisjes voor permanente bewoning, lees oude gevallen die gelegaliseerd werden en dus permanent bewoond mogen worden en nieuwe gevallen(lees in deze context 1999) die wel minimaal 1 maand per jaar moeten wegwezen.

De auto van Bart doet terdege zaken.
daar het een direct 1: 1 vergelijkbaar verhaal is, volledig.
Sterker nog , ondanks de peildatum 1999, krijgt hij, in 2009, bij een "Ratjetoe" landrover gewoon een MRB vrij kenteken!
En dan zeg jij dat dit voorbeeldexemplaar er niet toe doet??

Bart heeft laten zien dat een samengestelde landrover waar alleen de basis van 1979 is, een MRB blijvend vrij kenteken krijgt.
Hoeveel meer bewijs wilt u hebben?
Mijn claim : als TS shit krijgt met een controle, en als mogelijk belangrijk element de aantoning van de mutatie VOOR 1999, lees in zijn geval 1996, en dan ook nog eens in de UK, terstond naar de rechter stappen met de gegevens en "het verhaal"van bart's auto, en aanklagen die hap.
Immers, er is zoiets als het gelijkheidsbeginsel.
Nog effe zeg; dus als ik me morgen bij meneer schumacher laat ombouwen naar Florientje, en ik verhuis naar zeeland, moet ik ineens 3 x meer inkomstenbelasting gaan betalen?!
En als ik overmorgen bij het krieken van de dag ineens linkshandig ben geworden, betaal ik terstond geen OZB belasting meer of zoiets?

Waar ik mijn kennis vandaan haal en inschatting op baseer is aan mij Edward.
Dat denigrerende toontje van je suggereerd dat jij in deze kwestie een soort almachtige bent jegens een iemand die een ander geluid, visie optekent.
Dit knullletje rijd oldtimer vanaf 1992, en in die setting kom ik nog maar een jaar of 20 oa over de vloer bij bart, cathelijn en thijs van de MG workshop.En nee, we praten niet alleen over de bereidingswijze van stoofpeertjes..
Enig recht van spreken en kennis is op zijn plaats.
Jouw aanamens worden door het concrete voorbeeld van Bart onderuit gehaald.
dat is wat ik stel, en niets meer. En in die context heeft de TS bij een controle een sterk verhaal, m.i.

@roger:
zoals ik het lees: nog een keer: de auto is bij invoer , doordat de mutaies in de UK plaats hadden gevonden, VOLLEDIG beschouwd als een 71 tiger.En daarmee voor de fiscus dus definitief MRB vrij.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 18 Jun 2013, 19:39

Je kunt een defender ook met belastingvrij chassis en puma opbouw en puma motor mrb vrij krijgen.....maar of je bij een fuik geen probleem hebt....ik weet het niet.

maar jouw in de uk verhaal.......het lijkt me verdomd stug.... dan zou iedereen zijn 1/3 - 2/3 probleem zo kunnen oplossen
gone

Edward

Berichtdoor Edward » 18 Jun 2013, 19:42

Ja hoor Floris, je hebt helemaal gelijk. Het zo lezen, denken en vinden is een hele goede basis van verweer. :shock: :shock: :shock:

Laat maar.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

tim

Berichtdoor tim » 18 Jun 2013, 21:49

Roger, puma case:

zoals oa edward meerdere keren heeft uitgelegd:

stel je hebt een 110 uit 83.
stel je ziet katja schuurman op de hoek van de straat staan
stel je raakt daar van in de war waardoor je je kop er niet bij kunt houden met als netto effect dat je de plaatselijke snackbar binnenrijdt
stel dat je overigens op dat moment honger hebt, dan is dat wel even retehandig
stel dat je complete carroserie, een groot deel althans, hierbij sneuvelt.
stel dat je 1/3 deel van je def had geupgreed met een puma blok.
concreet, met een noodzakelijke nieuwe carroserie, immers het gaat om vervanging tbv reperatie, heb je dus de auto die jij beschrijft.Inclusief RDW / Fiscus goedkeur.

Uk verhaal: klopt, ik vindt het op z'n minst ook opmerkelijk, maar ik benoem alleen maar datgene wat is, niet of het logisch/gerechtvaardig en ik weet ik veel meer "hoort"te zijn.
Ik kom ook niet verder dan de aaname dat de RDW bij bijvoorbeeld Barts auto/verhaal doodsimpel dan stelt:
"die BUITENLANDSE auto is gewoon die auto, en de basis is oud genoeg voor oldtimer MRB vrije status, und weiter kein gezeik".
Daarnaast: er zijn talloze ondoorgrondelijke wetten en regelingen op allerlei gebied in dit land die goed op de keeper beschouwd het dikste ijs zouden doen breken qwa "moraliteit".
Heeft u even?? :roll:

@Edward: hier kan ik echt helemaal niets mee, derrhalve ga ik stoofpeertjes maken.
Waar ik wel wat mee zou kunnen is nou eens een definitieve keuze qwa locatie van die rukbrug van je, zodat ik MRB vrije funderinkjes kan komen storten.. ;) :!:
110 HT 200 Tdi 1989.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 18 Jun 2013, 21:52

ja, als het zo gaat wel.... maar er zijn lui die dit met een ingevoerd (of nieteens) oud lijk met leesbaar chassisnummer doen (al dan niet bedrijfsmatig voor de klant) en die rijden niet eerst die oude aan schrot..maar papier is erg geduldig en als je de juiste mensen bij de juiste instanties kent ben je al een heeeel end.... maar of meneer de douanier/belastingamtenaar daar erg meegaand in is waag ik te betwijfelen als je in een 100% controle terecht komt
gone

tim

Berichtdoor tim » 18 Jun 2013, 21:59

Klopt helemaal.
je ziet ze weleens voorbij komen op MP, catagorie pakweg 35K en verder.
Waakzaamheid is daarbij geboden.
Als ik die 35 K had en de behoefte aan zo'n landrover zou ik eisen dat de verkopende partij 110(ha ha, pfffff) % instaat voor de MRB vrije status.De normering van die status op het moment van koop uiteraard.
Immers, daar adverteren ze ook mee.

Weet, het zijn primair verkopers, geen padvinders..
MAW: het gesprek zou wel eens een draai naar acuut opkomende koelte kunnen krijgen..
110 HT 200 Tdi 1989.

Edward

Berichtdoor Edward » 18 Jun 2013, 22:26

Wat je op MP langs ziet komen is ook niet altijd waar. Ben paar maanden terug paar keer bij de rdw geweest om te zien wat we konden redden van een G klasse waarvan het kenteken was ingenomen.

Was ook allemaal perfect in orde, body was gewisseld na een schade en dus geen aantasting van de auto. Later was het blok gewisseld en dat was zogenaamd ook geen probleem. Dus die gast ter goeder trouw dat hok gekocht voor veuls teveel.

Echter: de schade is nooit bij de Rdw gemeld, geschouwd en weer afgemeld en is dus (wat hen betreft) nooit gebeurd! Dus 1/3, blok is ook nooit in overleg gedaan en dus niks gedocumenteerd en is dus ook 1/3. Daarnaast is de herkomst van het blok niet te achterhalen, dus ook daar een hoop gezeik en het chassisnummer was twijfelachtig.

Of bovenstaande nu in Engeland, Duitsland of op Mars is gedaan maakt voor de Rdw, douane etc niet uit. De bewijslast ligt bij jouw om aan te tonen dat je verhaal klopt.

Needless to say dat bovenstaande auto een dure onderdelendonor is geworden voor een nog te restaureren G. Natuurlijk wordt dat restauratieproject voorzien van deze body en dit blok, maar dan wel met labels en tags van de Rdw en dan is tie wel weer legaal en mrb luw.

Nou kom ik pas 15 jaar bij de rdw en m'n neef pas 30 jaar, dus heel veel weet ik er niet van. Maar we hebben wel onze grens van krom rechtlullen gevonden. Die ligt bij een samengestelde G....... :oops: :oops:

De locatie van de brug is definitief! Hoef je alleen maar 4 poeren te storten, 1 muur van 9 meter 1500mm op te metselen en twee stalen h balken te verleggen. Oh en de muur bij de keuken moet je ook effe een 400 mm opmetselen en gelijk effe het trapje bij de huiskamerzijdeur metselen met een gestort funderinkje eronder. Lukt dat in 1 week?? :lol: :lol:

Bouw ik daarna met Roger die 110 wel om tot 130, anders blijft dat ook maar een sterk verhaal! ;)
Edward van Vugt

tim

Berichtdoor tim » 18 Jun 2013, 22:42

Edward, je bent als savonds een maaltijd koken; ik haat en ik hou ervan.. :D

Ik ga inhoudelijk stoppen met dit topic, G##domme, ik ben helemaal MRB vrij dronken!!
Crises, het maken van een indonesische rijstafel voor 86 bejaarden kost me nog minder moeite!

Wil jij de status van mijn 130 avontuur niet dermate zo hardop benoemen?!
stop!, pakweg 2 weken geleden weer een deel gekocht, en wel het stuk vloer vanaf de "banaan"(kopschot waar de achterpassagiers met de neus van hun schoenen tegen aan komen zeg maar)tm de seatbase van de achterbank. en daartussen in uiteraard de vloer.
wel van een 130 CC, en nu ik je "aan de lijn"heb, is dat identiek als van een 130 HPCU?Ik heb maar gegokt van wel.., ten tijde van aanschaf.

werk bij jouw: ik bel je van het weekend, en anders knal ik wel even langs voor koffie op de zzr, je weet wel, die brommer die al het italiaans 2 cilinder spul opvreet!

Komt goed! ;) :!:
110 HT 200 Tdi 1989.

Edward

Berichtdoor Edward » 18 Jun 2013, 22:50

Je bedoelt dat schot tussen de b-stijlen? Dat is identiek en heb ik hier zo voor je staan. Twee stuks geloof ik. :lol: :lol:

En je bent altijd welkom! Rij anders gelijk door als je die Gelre ballen beu bent.
Edward van Vugt

tim

Berichtdoor tim » 18 Jun 2013, 23:01

Klopt, althans dat denk ik.
je liet me eens een losse witte zien volgens mij.
maar just for sure: dat element dus(lees stukje plaatwerk) wat gewoon van de linker naar de rechterzijde van de auto loopt, en ja , waar je dus met de neus van je voeten tegen aan zou komen.
Dat opstaande element dus, wat z'n aansluiting vindt in het opgaande werk van de B stijlen(even mijn vertaling)

maar goed, dat element heb ik dus, dan komt er een plat stuk vloer , en daarop gemonteerd weer de seatbase.
Dus die "3"eenheid heb ik nu gekocht.

Qwa carroserie heb ik nog te gaan: de "t"stijlen :roll: , lees die heb ik volgens mij nodig en volgens mij bestaan die dus bij een 110 stawag/130 cc/hcpu, (je leest, ik heb heeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel verstand van defenders..), en betere B stijlen.
Die dingen die ik nu heb zijn evt nog wel te redden met repair stukken, maar of dat wijs is in het kader van slim bezig zijn..
Dan nog de 2 "driehoekjes"bij de achterdeuren, en dan zijn we er wel in grote lijnen.

daarnaast: oprecht dank voor de geste van uitnodiging!(crises, wat een libelle momentje zeg..)
derhalve, ik plan volgende week effe een dagje vrij, en kom dus langs.
eens effe bijkletsen en vooral kijken hoeveel moois het verder is bekomen.
ik laat je uiteraard nog effe de dag weten, qwa afstemming.
Ik wil jou niet storen in de studie"Hoe zit het nou werkelijk met MRB vrij?" :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
110 HT 200 Tdi 1989.

Terug naar “Kroeg”