Wateroverlast in Duitsland

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Edward

Re: Wateroverlast in Duitsland

Berichtdoor Edward » 23 Jun 2013, 10:35

Marcel.S schreef:ik heb een vouw roeiboot en een plat dak en een ladder .......

en een reddings boei en woon in de zijper polder . :mrgreen:

Precies! Zo heb ik een klein lullig noodstroomgeneratortje zodat als de stroom uitvalt de pomp van de cv, de koel- en vrieskast en een paar lampen iig kunnen blijven werken.

Ik ben geen "prepper" zoals je op tv wel eens ziet, maar een beetje minimale voorbereiding is toch wel handig. Zeker in een land waar mensen de ziektekosten van hun hond verzekeren zou je iets meer voorbereiding verwachten. :roll:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

andre66

Berichtdoor andre66 » 23 Jun 2013, 10:49

Dat betekent voor zon dealer grote problemen. Verzekeren tegen een overstroming is geen optie. Omdat het een te groot risico is voor de verzekeraar. De vraag is van wie die auto's eigenlijk zijn? Koopt de dealer ze? Of zijn ze van de importeur? Geen idee.

Een heel ander dingetje: STEL (ik zeg niet dat t zo is maar STEL) dat klimaatveranderingen zich aan het voltrekken zijn en STEL (ik weet zeker dat t niet zo is, maar STEL) dat de auto's verantwoordelijk zijn voor t broeikasgas effect, dan is dit wel een gevalletje van 'instant karma' :twisted:

Thomas Td5

Berichtdoor Thomas Td5 » 23 Jun 2013, 12:23

andre66 schreef:Dat betekent voor zon dealer grote problemen. Verzekeren tegen een overstroming is geen optie. Omdat het een te groot risico is voor de verzekeraar. De vraag is van wie die auto's eigenlijk zijn? Koopt de dealer ze? Of zijn ze van de importeur? Geen idee.

De auto's zijn van de dealer lijkt mij. Die koopt ze weer in bij de importeur. De financiële strop is voor de dealer in dit geval.

Als je woont of een bedrijf hebt in een gebied met overstromingsrisico lijkt het me dat je dit weet en toch iets doet om eventuele schade te beperken. In Nederland hebben we ook gebieden langs de grote rivieren die af en toe onder water komen te staan.

tim

Berichtdoor tim » 23 Jun 2013, 12:27

Het spel der vrije krachten is soms grootser dan je wenst thomas.
Het ligt in de lijn der verwachting/logica, dat dit een geval onmacht was.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Edward

Berichtdoor Edward » 23 Jun 2013, 13:59

Er zijn heel weinig dealers of handelaren die de liquiditeit in hun zaak hebben om de hele handelsvoorraad zelf te financieren. Is ook niet echt relevant, de schade moet betaald worden.

Het zelfgenoegzame geklets over dat je zoiets wel ziet aankomen en er op voor bereid moet zijn is natuurlijk dikke onzin er getuigd van weinig inzicht! Waar gaat die dealert z'n auto's dan parkeren? In z'n parkeergarage van 3 verdiepingen. Op een dijkdoorbraak valt niet te anticiperen en zelf tegen een springtij of een vergelijkbaar verschijnsel met een rivier is waarschijnlijk weinig voor te bereiden. :shock: :shock: :shock:
Edward van Vugt

axelaro88

Berichtdoor axelaro88 » 23 Jun 2013, 14:30

de kans is groot dat degenen die reageren met opmerkingen: dat zie je toch.......... dezelfde zijn die in Nederland, in de winter zonder warme jas met de auto onderweg gaan. En het dan vreemd vinden dat als ze stranden op de snelweg, het koud gaan krijgen.

Edward

Berichtdoor Edward » 23 Jun 2013, 17:38

axelaro88 schreef:de kans is groot dat degenen die reageren met opmerkingen: dat zie je toch.......... dezelfde zijn die in Nederland, in de winter zonder warme jas met de auto onderweg gaan. En het dan vreemd vinden dat als ze stranden op de snelweg, het koud gaan krijgen.

Aangezien er hier genoeg amper in staat zijn 1 auto heel en rijdend te houden is die kans heeeeel errug groot. :lol: :lol:
Edward van Vugt

Gerard

Berichtdoor Gerard » 23 Jun 2013, 19:39

Ik wilde eigenlijk aangeven dat veel nieuws "ver van ons bed" is en dan ineens is het heel dichtbij! ;)

Gerard

Terug naar “Kroeg”