Maarten110 schreef:simpel : betalen met PayPalm![]()
wel leuk idee met die palmpjes, denk dat een roedel olijfbomen je ook geen windeieren zal leggen, trouwens.
Ik heb geen idee wat een klein olijboom[je kost en hoe snel die groeit voordat die redeljk wat waard is, maar wel dat
ze absoluut niet tegen extreme kou kunnen.
Ik denk dan ook dat mijn palmen dan veel sneller groeien en dus sneller in waarde stijgen.
Mijn 2 kleinere trachy's heb ik 5 jaar geleden gekocht voor 37,50 en hebben nu al een waarde van rond de
80 tot 90 euro, dus meer dan het dubbele in 5 jaar, en probeer dat maar eens aan rente te vangen bij een bank.
Onderhoud is zo goed als niks, want je hoeft alleen eens per jaar een of een paar verwelkte bladeren weg te knippen,
en jaarlijks 2 handjesvol koemestkorrels en geregeld water geven.
De trachy's die ik vorig en dit jaar bijgekocht heb voor 6 euro per stuk, ( kleiner dan op de foto) zullen over 5 jaar
dan rond de 40 euro waard zijn, dus nog meer rendement dan die grotere. Niet dat ik ze dan ga verkopen, want voor mij is
het puur om m'n tropische tuin leuk aan te kleden, en die paar centen winst van die 10 stuks zit ik dan niet op te wachten.
Echt, ik zei het al en zeg het nog een keer, als ik de ruimte zou hebben, dan kocht ik er nu 500 en over een jaar nog eens
500, en dan lekker 20 jaar laten staan. investering. 6000 euro, opbrengst over 20 jaar, minimaal 2 ton!
Ik zou zeggen, loop eens een tuincentrum binnen en kijk eens wat een exemplaar met een stamhoogte van een meter kost.
Dan zul je zien dat ik niet overdrijf.
Haha, ik hoop dat de topicstarter er geen bezwaar tegen heeft dat z'n topic een beetje gehijacked word, maar natuur en landsrovers
horen toch ook bij elkaar nietwaar? En als je een pile of money wilt zitten, dan zijn deze palmen het antwoord.