tim schreef:Groeit dat (buiten) in nederland??
yep, als je maar in de winter voor wat bescherming zorgt als ze nog klein zijn, en moet je ook niet op de boerenbuiten wonen
met de tuin op het noorden. Ik heb een grote en 2 kleinere die gewoon onbeschermd buiten staan, en die doen het prima.
Daarnaast heb ik er nog een stuk of 10 zoals op de foto, en die gaan voorlopig in de winter nog de kas in.
Ik koop ze voor maar 6 euro en na een jaar of 5 zijn ze al 60 euro waard, en het enige dat je eens moet doen is een
groter potje kopen met een zak potgrond van 3 euro en jaarlijks een paar handjesvol koemestkorrels. Een betere investering kun je eigen
dan ook niet wensen. Ik zou dan ook willen dat ik de ruimte had, want dan kocht ik elk jaar een stuk of 50 erbij, en zou ze dan
na m'n pensioen langzaam verkopen, wat dan een mooi extraatje op zou opleveren, want hele grote exemplaren kosten
gewoon enkele honderden euro's per stuk. en het leuke is dat je die elk jaar niet hoeft op te geven, want het is maar
tuingoed, en heb ik nog nooit gehoord dat de belasting je ook voor de waarde van je groen aanslaat.
Het is dan ook net als een vergeten van gogh die je op zolder had staan en je niet wist dat het een van gogh was,
maar wel lekker veel waard is geworden, en die nooit bij je vermogen is opgeteld, tot het moment dat je hem verkoopt.