Een fraai knutselwerkje
Re: Een fraai knutselwerkje
Volgens mij nog best riskant als je dat ding koopt of niet? Bij een controle zien ze toch zo dat er geen 44kw blokje in ligt? Je ziet toch ook vaak dat ze die racertjes pakken als ze iets niet hebben doorgegeven ?
Ach, IK zou er niet mee willen rijden inderdaad.
MichielG schreef:Volgens mij nog best riskant als je dat ding koopt of niet? Bij een controle zien ze toch zo dat er geen 44kw blokje in ligt? Je ziet toch ook vaak dat ze die racertjes pakken als ze iets niet hebben doorgegeven ?
Die indruk wekken ze bij Wegmisbruikers etc ja, maar dat is dikke onzin! Dan wordt zo'n wagen zogenaamd in belasg genomen en doen ze heel dik over een ander blok, maar dat dat geen stand houdt voor de officier en al helemaal niet voor de rechter laten ze niet zien. Idd daarna wel verplicht naar de Rdw en ff laten omkeuren, maar dat stelt zo weinig voor dat het suf is dat zo'n petje dat niet op voorhand heeft laten doen.
Mij hebben ze in mijn Golf GTI tijdperk ook vaak aangehouden en aangezien ik de boel graag opbuts hebben ze mijn wagen ook al een keer of 4 laten afslepen.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
-
Roger B.
want jij was ook zo'n suf petje dat dat niet op voorhand had laten veranderen bij de RDW .....
...TOT 4 KEER TOE

...TOT 4 KEER TOE
gone
Roger B. schreef:want jij was ook zo'n suf petje dat dat niet op voorhand had laten veranderen bij de RDW .....
...TOT 4 KEER TOE![]()
![]()
![]()
![]()
Jawel, de mijne is gekeurd en getest bij de Rdw, maar dat staat niet in het systeem. Nergens staat een motornummer vermeld en ook het vermogen stond niet op het kenteken.
En een agent heeft altijd gelijk, vind ie, zeker als je hem nog eens goed op de kast jaagt. Toen ik nog een Honda XR reed ben ik vaak aangehouden omdat ik geen spiegel zou hebben. Die had ik wel, aan de stuurrol. exact 10,5cm2 groot waar 10,2 het wettelijke minimum was. Op het sputterende argument dat je in dat spiegeltje niks kon zien voerde ik dan weer standaard aan dat niet in wet staat dat dat vereist is.
Veel lol mee gehad.
Edward van Vugt
- Thomas Td5
Roger B. schreef:tuurlijk. maar dat maakt het net zo moeilijk een P38 op een ouder chassis te zetten... 15 jaar haal je tegenwoordig wel met een P38, maar of het zin heeft een 2002 om te bouwen naar laat 94.........
38A's tot en met 1998 vallen al onder die gunstigere bijtellingsregeling. Daar kan je er genoeg van vinden op de diverse auto sites. En ik vermoed dat de meeste wel grofweg in dezelfde conditie zijn. Uitzonderingen daargelaten.