Wederom bedankt voor de aanvullende info.
Vooral reacties Mark en Jelle hadden weer toegevoegde waarde.
In het algemeen moge duidelijk zijn dat bij mij veiligheid voorop staat, en ik wel dat beetje technische kennis in huis heb om te weten wanneer je gaat forceren of fout bezig ben.
Op het moment dat zo'n zaag gaat stuiteren of happen ben je fout bezig denk ik en ik kan slecht tegen bloed zeg maar dus zover wilde ik het maar niet laten komen.
Het is me duidelijk dat de machine primair voor hout is en dat houd ik scherp in mijn achterhoofd.
Daarnaast lijkt de beschermkap van gietaluminium te zijn en dus ook redelijk stevig.
Om de grote schijf te kunnen monteren lijkt het dat de enige aanpassing die ik moet doen alleen het verwijderen van de geveerde plastic kap die automatisch weggedrukt wordt als je de zaag op je werk drukt. Met dat ding uit de weg lijken de grote schijven precies in de alu kap te passen.
Zoals eerder gezegd is het de eerste stap van wat uit te werken toekomst plannen, maar als de ervaringen positief zijn dan zal ik toch op hele rappe termijn overstappen naar iets meer metaal gericht zoals bijv de standaard waar je slijptol in kan monteren.
als ik weer terug ben zal ik tzt terugkomen op dit topic om mijn ervaringen te delen, ook als die negatief zijn , zo eerlijk ben ik dan ook nog wel.
gr
Luke