Off-road cursus

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
dennis83

Re: Off-road cursus

Berichtdoor dennis83 » 01 Mei 2013, 14:24

Misschien een leuke aanvulling op een cursus. behoorlijk leerzaam om je auto en zijn eigenschappen te leren kennen. het zijn meerdere delen.

https://www.youtube.com/watch?v=qdo3hCJ6Y28 deel 1
https://www.youtube.com/watch?v=QP3re1qbZJU deel 2
https://www.youtube.com/watch?v=q6jjtpmtDNM deel 3
https://www.youtube.com/watch?v=KJPZJdSc_Zs deel 4
https://www.youtube.com/watch?v=8pF9rCdOoKY deel5
https://www.youtube.com/watch?v=RnmkPRIMJkc deel 6

Wellicht een goede voorbereiding om alvast met wat voorkennis naar een cursus te gaan.

Succes,

Groeten

Dennis

Afbeelding
Groeten,

Dennis

Range Rover Classic 3.9 EFI, Defender 110 ex MOD softtop en DAF YA-126 truck.

piet_g

Berichtdoor piet_g » 01 Mei 2013, 14:26

Ik heb die DVD hier liggen.. maar hij is wel heel langdradig van stof hoor.. :P
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 01 Mei 2013, 14:46

Dennis Crusio schreef:naar duitsland wil ik ook wel mee! misschien een keer met een aantal forum leden een oproep plaatsen en boeken en rijden. op deze wijze kunnen de mensen zonder ervaring zich erbij aansluiten en leren we van elkaar!

maand 7 of zo iets?

wie plaats er de oproep op het forum?

gr dennis

zo'n idee ben ik al drie keer mee geweest, alledrie te massaal niks van cursus gekomen, werd gewoon dagje spelen.... bij de weg......bij furstenau hoef je niet te boeken
gone

Dennis Crusio

Berichtdoor Dennis Crusio » 01 Mei 2013, 16:19

zit er bij de club geen instructeur of iemand met verdomd veel ervaring? als er zoveel animo voor is kan je mischien wel in twee groepen verdelen. spelen en leren en wie wat wilt gaat die kant op. als je in de ochtend het leer proces opzet kan je in de middag al wel een beetje uit de voeten. met een auto,s of twee erbij om de boel weer los te trekken komt het altijd weer goed.
ik wil best met het clubje mee tuffen om auto,s vrij te trekken hoor, de laro is redelijk goed voorzien hahahahaha.

Thomas Td5

Berichtdoor Thomas Td5 » 01 Mei 2013, 22:55

Roger B. schreef:en jij hebt een offroad cursus nodig om bewust tr zijn van potentiele gevaren? gewoon gezond verstand houd me al 8 actieve offroadjaren letsel vrij, ook niet ingecalculeerde schade aan mij. auto heb ik in het terrein niet gehad.

en mijn discos kwamen echt wel verder dan wat greenlanepaadjes

Het kan nooit kwaad. En bovendien zie je mensen op evenementen soms dingen doen.... :shock: Die kunnen wel een cursus gebruiken dan....

Edward

Berichtdoor Edward » 01 Mei 2013, 23:09

Dennis Crusio schreef:zit er bij de club geen instructeur of iemand met verdomd veel ervaring? als er zoveel animo voor is kan je mischien wel in twee groepen verdelen. spelen en leren en wie wat wilt gaat die kant op. als je in de ochtend het leer proces opzet kan je in de middag al wel een beetje uit de voeten. met een auto,s of twee erbij om de boel weer los te trekken komt het altijd weer goed.
ik wil best met het clubje mee tuffen om auto,s vrij te trekken hoor, de laro is redelijk goed voorzien hahahahaha.

We hebben genoeg instructeur bij de club, maar of die ook op het forum zitten? Op het jubileum even rondvragen. :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 01 Mei 2013, 23:20

Thomas Td5 schreef:
Roger B. schreef:en jij hebt een offroad cursus nodig om bewust tr zijn van potentiele gevaren? gewoon gezond verstand houd me al 8 actieve offroadjaren letsel vrij, ook niet ingecalculeerde schade aan mij. auto heb ik in het terrein niet gehad.

en mijn discos kwamen echt wel verder dan wat greenlanepaadjes

Het kan nooit kwaad. En bovendien zie je mensen op evenementen soms dingen doen.... :shock: Die kunnen wel een cursus gebruiken dan....

het kost een hoop geld, en die mensen die jij dingen ziet doen....misschien vind jij dat wel enger dan dat het is.... en misschien nemen die mensen wel bewust een zeker risico.

Ik heb een dagje mogen meerijden met een instructieteam, als ik zo langzaam als die vinden dat je moet rijden, zou moeten rijden in het terrein verkocht ik vandaag nog mijn offroad-to be range, want dan hoeft het voor mij niet....Kortom, ik doe ook dingen die je zeer zeker niet geleerd krijgt op zo'n cursus...... is dat dan per definitie gevaarlijk(er) of onverantwoord? in mijn optiek niet.... zoals gezegd... heb nog geen niet-ingecalculeerde schade (wel ingecalculeerd voor- en achterbumper gemold van de D2) gereden in het terrein, en ook geen letsel in welke vorm dan ook opgelopen tijdens bezigheden tijdens offroaden.... dus met gezond verstand en niet macho doen kom je een heel end
gone

Ray vd Velden

Berichtdoor Ray vd Velden » 01 Mei 2013, 23:36

Kom kom toch Roog niet aanstellen over dat instructie team :mrgreen:
Ja er zijn er een paar van de landrover Experience hier op het forum maar bijna of niet meer aanwezig hier :mrgreen:
Discovery II Td5 automaat td5 Inside performance CR turbos VNT 250pk 4.6 TC aangepaste automaat V8 LT230 1.41

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 02 Mei 2013, 00:14

zal volgende keer dat we offroad gaan eens een stukje zo met je rijden, of jou zo laten rijden. jij rijdt ook veel sneller door het terrein dan dat hoor.....
gone

Ray vd Velden

Berichtdoor Ray vd Velden » 02 Mei 2013, 07:27

Ja jonge ik ben ook zo'n ongeduldig type :mrgreen:
Discovery II Td5 automaat td5 Inside performance CR turbos VNT 250pk 4.6 TC aangepaste automaat V8 LT230 1.41

Terug naar “Kroeg”