akkoord mrb!!! niet gunstig...........

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
ErwinD90

Re: akkoord mrb!!! niet gunstig...........

Berichtdoor ErwinD90 » 01 Mei 2013, 08:55

Roger B. schreef:en een (zogenaamd zielige) "belastingontduiker" in een aftands net apk-waardig hok dat walmt als een kolencentrale

De spijker op z'n kop. Het is de hoogste tijd dat het onderscheid tussen oldtimer en klassieker helder wordt. Leuk is het niet, maar zo onterecht als beweerd wordt is het ook mijns inziens toch zeker echt niet.
Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!

Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top

R1200C

Berichtdoor R1200C » 01 Mei 2013, 14:38

Wat voor de een een walmend hok is is voor de ander de liefde van zijn leven.

Het is een waanidee om te denken dat je op merk/type kunt gaan selecteren. Als je oldtimer rijdt voor het geld ga je dan gewoon kijken naar het volgende merk als je MB niet meer mag. Dat schuift gewoon op tot straks niets meer mag.

Ik vind het net zo onhaalbaar als bijtelling op basis van de dagwaarde...
Kei veel groeten,

Joost

D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson

marcenvon

Berichtdoor marcenvon » 01 Mei 2013, 15:58

Vandaag sprak ik iemand op de manege met een RRC op LPG uit 1973 die er dag en nacht mee rijdt. Daarnaast heeft hij nog een Porsche uit 1986. Hij vertelde doodleuk dat die regeling er vanwege zijn soort mensen kwam, maar dat hij met zijn RRC er mooi net geen last van zou krijgen. De 911 gaat gewoon in de wintermaanden dan in de schorsing.

En ik mag daar dus straks MRB voor gaan betalen. 1x in de week naar de manege, 1x in de week naar de supermarkt, af en toe een tripje in het weekend met de familie en op vakantie.

Marc
110CS TD5 uit 2002
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)

Dennis Crusio

Berichtdoor Dennis Crusio » 01 Mei 2013, 16:10

jep same story over here! klote maar helaas. zolang ik nog geen brief van de belastingdienst op de deurmat heb is er nog hoop ( misschien wel valse hoop maar goed)
we wachten maar af

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 01 Mei 2013, 16:42

marcenvon schreef:Vandaag sprak ik iemand op de manege met een RRC op LPG uit 1973 die er dag en nacht mee rijdt. Daarnaast heeft hij nog een Porsche uit 1986. Hij vertelde doodleuk dat die regeling er vanwege zijn soort mensen kwam, maar dat hij met zijn RRC er mooi net geen last van zou krijgen. De 911 gaat gewoon in de wintermaanden dan in de schorsing.

De man is daar dan tenminste wel eerlijk over, en zich bewust van...... zijn er ook ZAT die glashard ontkennen
gone

Roger72

Berichtdoor Roger72 » 02 Mei 2013, 22:00

de berichten over de 130 en grijs kenteken zijn verplaatst naar een nieuw topic in "techniek"
Ik ben moderator-af.

retep

Berichtdoor retep » 09 Mei 2013, 13:07

marcenvon schreef:Vandaag sprak ik iemand op de manege met een RRC op LPG uit 1973 die er dag en nacht mee rijdt. Daarnaast heeft hij nog een Porsche uit 1986. Hij vertelde doodleuk dat die regeling er vanwege zijn soort mensen kwam, maar dat hij met zijn RRC er mooi net geen last van zou krijgen. De 911 gaat gewoon in de wintermaanden dan in de schorsing.

En ik mag daar dus straks MRB voor gaan betalen. 1x in de week naar de manege, 1x in de week naar de supermarkt, af en toe een tripje in het weekend met de familie en op vakantie.

Marc

Nou nou, het is me wat hoor! Al die lieden die gewoon gebruik maken van wat de wet voorschrijft. Alsof het criminelen zijn!
Als ze morgen de btw verlagen naar 19%, ga je dan toch gewoon braaf 21% betalen omdat je geen misbruik van dat voordeeltje
wilt maken? Ik weet wel dat als de huidige plannen definitief worden, ik dan m'n rrc uit 85 aan de straatstenen verkoop, en dan
mooi een mercedes w116 op lpg ga kopen en die dan als dagelijkse auto ga gebruiken, gewoon omdat dat kan en mag, want als
de regering denkt mij en oor aan te naaien, naai ik ze op deze manier terug, ha!

Quink

Berichtdoor Quink » 09 Mei 2013, 17:51

retep schreef: de regering denkt mij en oor aan te naaien, naai ik ze op deze manier terug, ha!

Voor zover ik altijd begrepen heb was de MRB vrijstelling voor oldtimers er omdat "de overheid" er van uitging dat er met oldtimers weinig gereden zou worden. Zon- en feestdagen en een keer naar oma. Echter, als er dan meer en meer mensen komen die een MRB-vrije auto voor dagelijks gebruik inzetten dan kun je er de klok op gelijk zetten dat er iets aan de regeling gedaan zal worden. De dagelijks gebruikers van oldtimers hebben een tijdje van een voordeeltje kunnen genieten, dat lijkt nu voorbij te zijn. Maar of je dan van "genaaid" moet spreken?

Denk dat als er iemand zich genaaid moet voelen het degenen zijn die hun oldtimer wel gebruikten voor hooguit een paar 1000 km per jaar. En door wie zij worden die genaaid, door de overheid, of meer door de "dagelijks gebruikers.... tsja.....

(En ja, ik realiseer me dat zeker niet alle dagelijks-gebruikers dit alleen doen om financiële redenen, maar ook omdat ze het geweldig vinden om in een bepaalde auto te rijden)

retep

Berichtdoor retep » 09 Mei 2013, 22:12

Quink schreef:Voor zover ik altijd begrepen heb was de MRB vrijstelling voor oldtimers er omdat "de overheid" er van uitging dat er met oldtimers weinig gereden zou worden. Zon- en feestdagen en een keer naar oma. Echter, als er dan meer en meer mensen komen die een MRB-vrije auto voor dagelijks gebruik inzetten dan kun je er de klok op gelijk zetten dat er iets aan de regeling gedaan zal worden. De dagelijks gebruikers van oldtimers hebben een tijdje van een voordeeltje kunnen genieten, dat lijkt nu voorbij te zijn. Maar of je dan van "genaaid" moet spreken?

Denk dat als er iemand zich genaaid moet voelen het degenen zijn die hun oldtimer wel gebruikten voor hooguit een paar 1000 km per jaar. En door wie zij worden die genaaid, door de overheid, of meer door de "dagelijks gebruikers.... tsja.....

(En ja, ik realiseer me dat zeker niet alle dagelijks-gebruikers dit alleen doen om financiële redenen, maar ook omdat ze het geweldig vinden om in een bepaalde auto te rijden)

Vorig jaar zijn de regels al aangepast, en zodoende een hoop mensen benadeeld, dus is het gewoon schandalig dat ze nu na slechts een jaar wéér de regels
gaan aanpassen, dus als je een voorbeeld zoekt van een oor aan naaien, dan is dit wel het juiste voorbeeld.
En dan dat eeuwige gejammer over dat handjevol dagelijkse rijders. Daar word ik gewoon moe van, want hoeveel zijn er dat nou op alle oldtimers die slechts een procent of 3 van het totale wagenpark uitmaken? Rijden ze jou of een ander in de weg? Nee! Nou boeie dat er een groep is die hun oldtimer de hele dag gebruiken! Ik kan er niet wakker van liggen.

Quink

Berichtdoor Quink » 10 Mei 2013, 00:04

retep schreef:Rijden ze jou of een ander in de weg? Nee! Nou boeie dat er een groep is die hun oldtimer de hele dag gebruiken! Ik kan er niet wakker van liggen.

Mooi man, een vraag stellen en er gelijk zelf maar een antwoord aan plakken! :D

Maar je hebt het sowieso fout, want ze rijden mij strikt genomen wel in de weg. Deze lieden grijpt men (terecht of onterecht) aan als reden om de regeling te wijzigen. Daardoor kan ik als weinig rijder mogelijk alsnog gaan betalen, en drie maanden de auto laten staan. :roll:

OMdat ik een auto op benzine heb is het voor mij ook niet zo'n probleem, maar je zult maar 3500 km per jaar in een dieseltje rijden.....

Terug naar “Kroeg”