Berichtdoor retep » 29 Apr 2013, 20:21
Ik lees weer dingen als misbruik, maar waarom word het als misbruik gezien? De regering kwam zelf met het idee om oldtimers geen wegenbelasting meer te
laten betalen, en daar verder geen eisen aan stelde, dus waarom word het dan als misbkruik gezien als je gewoon gebruikt maakt van regels die ze zelf in het leven hebben geroepen? Als ze morgen de btw verlagen naar 10%, ga je dan toch 21% betalen? Nou dan!
Dus toen ze de mrb afschaften voor auto's van 25 jaar en ouder, hadden ze meteen eisen moeten stellen, en niet dik 15 jaar moeten wachten totdat er een hele subeconomie ging ontstaan en veel mensen een kwak geld in hun oldtimer pompten. Maar goed, ook een regering kan z'n eigen vergissen ( en dan ben ik heel mild in deze stelling) en hebben ze vorig jaar dus de regels aangepast, maar die regeling is nog niet koud, of de volgende word alweer gemaakt, en dat zou verboden moeten worden, want wetten en regels zijn er niet om om het jaar aangepast te worden, want men moet wel de gelegenheid krijgen om
zich aan veranderingen aan te kunnen passen, zonder dat je benadeelt of op kosten gejaagd word, of zelfs falliet gaat.
Daarom rest mij nog steeds de vraag, is het wel legaal om een reeds gewijzigde wet/regel te mogen aanpassen op zo'n korte termijn?