akkoord mrb!!! niet gunstig...........

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
rrover

Re: akkoord mrb!!! niet gunstig...........

Berichtdoor rrover » 29 Apr 2013, 19:56

Dennis Crusio schreef:inderdaad afwachten, ik ben intussen wel wel iets aan het uitzoeken met betrekking tot een camperkenteken! een 110 of 109 kan zich daar voor lenen. als ik hier uit ben en het klopt voor 100% zet ik het op dit forum om het te delen. daar zitten kansen! ik ga deze weg denk ik bewandelen en hou jullie stap voor stap op de hoogte.

gr dennis

En dan hoop ik dat je hem alleen recreatief gebruikt want als er te veel "mis" gebruik van deze regeling gemaakt gaat worden dan zal dat de volgende regeling zijn die eraan gaat.
Kan ik mooi 3200 euri's per jaar aftikken voor mijn camper (die alleen recreatief gebruikt wordt).
Defender 110 300Tdi
Ninety 200Tdi

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 29 Apr 2013, 20:05

dat meer misbruik is al in volle gang sinds grijs voor particulieren afgeschaft werd.... legio T4 en T5 rijders met minimale camperombouw
gone

Dennis Crusio

Berichtdoor Dennis Crusio » 29 Apr 2013, 20:17

en ook dit is weer waar. het is misschien voor een hoop mensen wel een goede "overgangs regeling" zodat ook zij hun hobby kunnen behouden.

retep

Berichtdoor retep » 29 Apr 2013, 20:21

Ik lees weer dingen als misbruik, maar waarom word het als misbruik gezien? De regering kwam zelf met het idee om oldtimers geen wegenbelasting meer te
laten betalen, en daar verder geen eisen aan stelde, dus waarom word het dan als misbkruik gezien als je gewoon gebruikt maakt van regels die ze zelf in het leven hebben geroepen? Als ze morgen de btw verlagen naar 10%, ga je dan toch 21% betalen? Nou dan!
Dus toen ze de mrb afschaften voor auto's van 25 jaar en ouder, hadden ze meteen eisen moeten stellen, en niet dik 15 jaar moeten wachten totdat er een hele subeconomie ging ontstaan en veel mensen een kwak geld in hun oldtimer pompten. Maar goed, ook een regering kan z'n eigen vergissen ( en dan ben ik heel mild in deze stelling) en hebben ze vorig jaar dus de regels aangepast, maar die regeling is nog niet koud, of de volgende word alweer gemaakt, en dat zou verboden moeten worden, want wetten en regels zijn er niet om om het jaar aangepast te worden, want men moet wel de gelegenheid krijgen om
zich aan veranderingen aan te kunnen passen, zonder dat je benadeelt of op kosten gejaagd word, of zelfs falliet gaat.
Daarom rest mij nog steeds de vraag, is het wel legaal om een reeds gewijzigde wet/regel te mogen aanpassen op zo'n korte termijn?

marcenvon

Berichtdoor marcenvon » 30 Apr 2013, 08:14

retep schreef:Ik lees weer dingen als misbruik, maar waarom word het als misbruik gezien? De regering kwam zelf met het idee om oldtimers geen wegenbelasting meer te
laten betalen, en daar verder geen eisen aan stelde, dus waarom word het dan als misbkruik gezien als je gewoon gebruikt maakt van regels die ze zelf in het leven hebben geroepen? Als ze morgen de btw verlagen naar 10%, ga je dan toch 21% betalen? Nou dan!
Dus toen ze de mrb afschaften voor auto's van 25 jaar en ouder, hadden ze meteen eisen moeten stellen, en niet dik 15 jaar moeten wachten totdat er een hele subeconomie ging ontstaan en veel mensen een kwak geld in hun oldtimer pompten. Maar goed, ook een regering kan z'n eigen vergissen ( en dan ben ik heel mild in deze stelling) en hebben ze vorig jaar dus de regels aangepast, maar die regeling is nog niet koud, of de volgende word alweer gemaakt, en dat zou verboden moeten worden, want wetten en regels zijn er niet om om het jaar aangepast te worden, want men moet wel de gelegenheid krijgen om
zich aan veranderingen aan te kunnen passen, zonder dat je benadeelt of op kosten gejaagd word, of zelfs falliet gaat.
Daarom rest mij nog steeds de vraag, is het wel legaal om een reeds gewijzigde wet/regel te mogen aanpassen op zo'n korte termijn?

Ik zou zeggen, neem een advocaat in de arm en begin een bodemprocedure bij de Raad van State of het Europese Hof ipv 12x hetzelfde hier op het forum te posten. Als je er zo mee zit moet je zelf actie ondernemen en niet anderen ermee lastig vallen.

Marc
110CS TD5 uit 2002
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)

retep

Berichtdoor retep » 30 Apr 2013, 13:15

marcenvon schreef:Ik zou zeggen, neem een advocaat in de arm en begin een bodemprocedure bij de Raad van State of het Europese Hof ipv 12x hetzelfde hier op het forum te posten. Als je er zo mee zit moet je zelf actie ondernemen en niet anderen ermee lastig vallen.

Marc

Dit is een forum, en forums zijn er voor om op gediscuseert te worden en/of je mening te geven, en als je dat niet aanstaat, dan staat het je vrij om
hetgeen over te slaan wat je niet aanstaat, maar weggaan voor jou doe ik niet, en laat ik me ook niet m'n mond snoeren door jou, begrepen?

marcenvon

Berichtdoor marcenvon » 30 Apr 2013, 15:16

retep schreef:Dit is een forum, en forums zijn er voor om op gediscuseert te worden en/of je mening te geven, en als je dat niet aanstaat, dan staat het je vrij om
hetgeen over te slaan wat je niet aanstaat, maar weggaan voor jou doe ik niet, en laat ik me ook niet m'n mond snoeren door jou, begrepen?

Ik vraag niet of je weg wilt gaan en ik zeg niet dat je je mening niet mag geven. Ik wil je alleen duidelijk maken dat het geen enkel nut heeft om hier op het forum 12x hetzelfde verhaal af te steken. Je stelt de vraag of deze gang van zaken wel is toegestaan, dus geef ik je de tip dat het dan zinvoller is om een advocaat in de hand te nemen en het aan te vechten. 12x hetzelfde argument is namelijk niet discussiëren, maar dreinen.

Marc
110CS TD5 uit 2002
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)

retep

Berichtdoor retep » 30 Apr 2013, 18:33

marcenvon schreef:Ik vraag niet of je weg wilt gaan en ik zeg niet dat je je mening niet mag geven. Ik wil je alleen duidelijk maken dat het geen enkel nut heeft om hier op het forum 12x hetzelfde verhaal af te steken. Je stelt de vraag of deze gang van zaken wel is toegestaan, dus geef ik je de tip dat het dan zinvoller is om een advocaat in de hand te nemen en het aan te vechten. 12x hetzelfde argument is namelijk niet discussiëren, maar dreinen.

Marc

Je zegt dat ik mensen lastig val en 12 x hetzelfde argument aanvoer, dus maak jij er een drama van door mijn mening op te blazen, en dat moet je gewoon achterwege laten.

SanderTD4

Berichtdoor SanderTD4 » 30 Apr 2013, 18:49

retep schreef:
marcenvon schreef:Ik vraag niet of je weg wilt gaan en ik zeg niet dat je je mening niet mag geven. Ik wil je alleen duidelijk maken dat het geen enkel nut heeft om hier op het forum 12x hetzelfde verhaal af te steken. Je stelt de vraag of deze gang van zaken wel is toegestaan, dus geef ik je de tip dat het dan zinvoller is om een advocaat in de hand te nemen en het aan te vechten. 12x hetzelfde argument is namelijk niet discussiëren, maar dreinen.

Marc

Je zegt dat ik mensen lastig val en 12 x hetzelfde argument aanvoer, dus maak jij er een drama van door mijn mening op te blazen, en dat moet je gewoon achterwege laten.

spreek met elkaar af op het 25jarig jubileum in de Beekse Bergen zorg ik voor een modderbad 8-)
SanderTD4

http://www.otototaal.com

109 RHD uit het Engelse leger
Lightweight series III (verkocht)
Santana 88 super (verkocht)
Defender 130 TD5 (verkocht)
Defender 110 mpi

retep

Berichtdoor retep » 30 Apr 2013, 19:23

SanderTD4 schreef:spreek met elkaar af op het 25jarig jubileum in de Beekse Bergen zorg ik voor een modderbad 8-)

Ik woon op loopafstand vd BB, alleen speel ik al sinds m'n kinderjaren niet meer met zand. 8-)

Terug naar “Kroeg”