Berichtdoor richhend » 29 Apr 2013, 11:19
Zo, even een weekendje gekalmeerd.
Joost, ik zie dat ik je heb beledigd met je "slappe" reactie. Ik was en ben nog steeds aardig pissed over deze regeling, dus dit moest er even uit. Niet persoonlijk opvatten.
Ik ben ook niet minder waard omdat ik hier pas nieuw ben of omdat ik geen geld heb voor de MRB of een leuke series 88 voor de wintermaanden. Die had ik, maar heb ik moeten verkopen om een 110 te kunnen aanschaffen.
Overigens heb ik natuurlijk zeker de moeite genomen om het forum te lezen en heb ik ook al eerder berichten over de MRB kwestie gevolgd. Ik ben toch ook al bijna 15 jaar lid van de LRCH. Dit draadje ging echter over het akkoord over de MRB en daar waren nog maar heel weinig reacties op geweest.
Edward, ik begrijp dat voor jou een Land Rover verliezen geen ramp is. Maar als ze jou al je Land Rovers zouden afnemen en ook je geld om een nieuwe te kopen, dan zou ik nog wel eens willen zien hoe je zou reageren. Voor anderen is het verliezen van een paar duizend euro geen luxe probleem, maar een keihard verlies. Je hebt gelijk dat in de rest van Europa nog genoeg vraag is. Ik zou dus zeker ook in Duitsland en België adverteren. Maar voor een particulier is dit wat lastiger dan voor een Autobedrijf. Daarbij komt dat de laatste jaren de prijzen van Defenders in NL aardig zijn gestegen en dat ik dus de hoofdprijs heb moeten betalen. Had ik maar zelf een auto moeten importeren, dat is waar. Maar als je met je enige spaargeld het risico loopt dat je een auto niet op kenteken krijgt, dan bedenk je je nog eens. Als je genoeg geld heb is risico nemen iets makkelijker. Begrijp me niet verkeerd, ik gun iedereen een kapitaal. Je zult er waarschijnlijk hard genoeg voor werken (of gewerkt hebben), maar het is niet voor iedereen weggelegd.
Natuurlijk zijn er ergere dingen in het leven. Ik ben gezond, heb werk, een vrouw en 2 kindertjes. En een mooi huis en diverse andere hobbies. Ik zal er dus zeker overheen komen. Maar dat betekent nog niet dat ik het leuk moet vinden.
Waar ik de meeste moeite mee heb is dat de regeling niet eerlijk is. Voor het merendeel is er een accaptabel alternatief. Voor de dieselrijder echter niet. Ik zal zeker overwegen om er een benzine motor in te leggen, maar zelfs als ik dat zelf doe zal het snel 1000 euro kosten. Ombouwen naar camper is ook een optie, maar ik heb begrepen dat daar ook nogal wat haken en ogen aan zitten. Beetje jammer als je hem helemaal hebt omgebouwd en hij wordt dan niet goedgekeurd. Hoe je het ook draait, het gaat mij altijd veel geld kosten terwijl dat voor iemand die benzine rijdt niet het geval is. En daar heb ik moeite mee.
Ik zal er alles aan doen wat binnen mijn mogelijkheden ligt om mijn Laro te houden. Dat gaat er nu zo uitzien: Ik ga maar mijn eigen kwart regeling instellen. De overgangsregeling houdt al in dat je niet in de wintermaanden mag rijden. Dat is natuurlijk een belediging voor de Land Rover rijder, maar goed, die maanden zou ik dan toch al kwijt zijn. Dan kunnen er ook nog wel wat extra maanden bij in voor en najaar. Heb ik lekker de tijd om te sleutelen en in de zomermaanden kan ik er weekendjes mee doen en er mee op vakantie gaan. Alleen zal ik me in de winter moeten verbijten als er sneeuw ligt.
Weet er trouwens iemand of een auto die geschorst is wel in het buiten land mag rijden? Het is natuurlijk Nederlandse wegenbelasting, die geldt niet voor België of Duitsland. Maar kun je de auto dan wel verzekeren? Daar zal hem misschien het grootste probleem zitten.
En als een geschorste auto op een vrij toegankelijke oprit staat, dan moet er in ieder geval een hek voor. Maar wat voor hek? Gewoon een tuinhekje of een 2 m hoog hek?
GrR