beste maarten,
lees de brief op de site van de belastingdienst, hierin staat het helder geschreven en kan je het verhaal lezen wat edward ook bevestigd.
akkoord mrb!!! niet gunstig...........
-
Dennis Crusio
- Berichten: 270
- Lid geworden op: 27 Mar 2013, 20:09
- Locatie: Roosendaal
-
Maarten110
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 23 Jul 2011, 20:07
Re: akkoord mrb!!! niet gunstig...........
Edward schreef:Je betaald kwarttarief met een max van 120 euri. Dus als een kwart hoger uitvalt betaal je toch 120 ipv dat hogere bedrag.
cheers mate!
Dennis Crusio schreef:beste maarten,
lees de brief op de site van de belastingdienst, hierin staat het helder geschreven en kan je het verhaal lezen wat edward ook bevestigd.
Hoi Dennis! jij ook bedankt
ik begrijp in elk geval de strekking, de Telegraaf die laat weer fraai stukje klok en klepel zien.....ik schrok al even van hun onjuiste berichtgeving.
-
Dennis Crusio
- Berichten: 270
- Lid geworden op: 27 Mar 2013, 20:09
- Locatie: Roosendaal
Re: akkoord mrb!!! niet gunstig...........
daar is media goed in!
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: akkoord mrb!!! niet gunstig...........
Dennis Crusio schreef:daar is media goed in!
En De Graleteef (pardon Telegraaf) is daar nog beter in.
-
Dennis Crusio
- Berichten: 270
- Lid geworden op: 27 Mar 2013, 20:09
- Locatie: Roosendaal
Re: akkoord mrb!!! niet gunstig...........
ik weet niet of het al een beetje is opgevallen maar helaas zijn er al diverse landrover eigenaren huis auto aan het demonteren en in onderdelen aan het verkopen! op mp is het in volle gang. wie er nog onderdelen nodig heeft nu meer dan genoeg keuze. jammer maar helaas.
-
Maarten110
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 23 Jul 2011, 20:07
Re: akkoord mrb!!! niet gunstig...........
ook complete wagens zijn er meer te vinden dan voorheen.
zelfs de Mercedes G-rijders hebben lucg gekregen van de nieuwe MRB-regels, staan ook te kust en te keur te koop, voor prijzen waar je voorheen niet eens een chassis voor kreeg.
zelfs de Mercedes G-rijders hebben lucg gekregen van de nieuwe MRB-regels, staan ook te kust en te keur te koop, voor prijzen waar je voorheen niet eens een chassis voor kreeg.
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: akkoord mrb!!! niet gunstig...........
kortom, de auto's zijn nu reëeler van prijs, en niet de goudprijs voor het gewicht van een aftandse 25jarige (om maar te zwijgen wat een nette moest opbrengen)
gone
-
Maarten110
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 23 Jul 2011, 20:07
Re: akkoord mrb!!! niet gunstig...........
nou ja, reeeler?
das gewoon een discussiepunt, >1986 goedkoop maar MRB vs. <1986 duur zonder MRB
dus de duurdere auto ben je op termijn goedkoper uit, zoals het altijd was, logisch dat als die vlieger niet meer opgaat prijzen dalen. In jouw vergelijking heb je appels en peren.
ps: wat reageert dat forum soms traag.
das gewoon een discussiepunt, >1986 goedkoop maar MRB vs. <1986 duur zonder MRB
dus de duurdere auto ben je op termijn goedkoper uit, zoals het altijd was, logisch dat als die vlieger niet meer opgaat prijzen dalen. In jouw vergelijking heb je appels en peren.
ps: wat reageert dat forum soms traag.
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: akkoord mrb!!! niet gunstig...........
hoezo reageert forum traag?
het is niks appels peren en niks <bjr x of >bjr x...
het is gewoon van de zotte dat je (een jaar of wat terug) voor een matige 25 jaar oude defender met 2,5 na of td ruimschoots meer moest betalen dan voor een 10-15jaar jongere in redelijke staat met 300tdi of zelfs Td5...
dus als de prizen van die oude versies dalen worden ze reëler of minder absurd
het is niks appels peren en niks <bjr x of >bjr x...
het is gewoon van de zotte dat je (een jaar of wat terug) voor een matige 25 jaar oude defender met 2,5 na of td ruimschoots meer moest betalen dan voor een 10-15jaar jongere in redelijke staat met 300tdi of zelfs Td5...
dus als de prizen van die oude versies dalen worden ze reëler of minder absurd
gone
Re: akkoord mrb!!! niet gunstig...........
Dat noemen ze nou marktwerking, die prijsdiscussie is al vaker hier gevoerd en ook toen heb ik al gezegd dat het niet gaat of een prijs reëel is, maar wat de gek er voor geeft. Uiteindelijk wordt die prijs niet door de verkoper bepaald, maar door de koper. Zolang er mensen zijn die bereid zijn om goed geld te betalen voor een ouder model LaRo zal die prijs dus hoog blijven. Ook is het zo dat het aanbod van Defenders van 10-15 jaar oud groter is dan het aanbod LHD 110 van voor 1986, tussen LHD en RHD is trouwens ook een behoorlijk prijsverschil.
De vergelijking met een TD5 uit 2000 is wel appels met peren vergelijken. Er zijn nou eenmaal mensen die liever in een oud gebakkie rijden dan in een hypermoderne TD5, dan zijn het dus niet meer dezelfde auto's (appels en peren dus).
Tot zover les 1 in marketing, marktwerking en economie
Marc
De vergelijking met een TD5 uit 2000 is wel appels met peren vergelijken. Er zijn nou eenmaal mensen die liever in een oud gebakkie rijden dan in een hypermoderne TD5, dan zijn het dus niet meer dezelfde auto's (appels en peren dus).
Tot zover les 1 in marketing, marktwerking en economie
Marc
110CS TD5 uit 2002
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten