akkoord mrb!!! niet gunstig...........

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
R1200C

Re: akkoord mrb!!! niet gunstig...........

Berichtdoor R1200C » 16 Mei 2013, 21:39

Dat is ook zo, (bijna) alles wat ik doe doe ik bewust. Sommige dingen heb ik wel en andere heb ik niet in de hand. Dat Edward kennelijk een dermate grote invloed had bij mijn vorige werkgever had ik nooit kunnen vermoeden. Bij mijn komende werkgevers laat ik alle lijntjes richting Onstwedde natrekken, geloof dat maar! :lol:

Voor mij is de MRB verschuiving nu gunstig uitgepakt. Was de vrijstelling compleet afgeschaft (vind ik overigens nog beter verdedigbaar dan wat ze nu doen) had ik D'n Harrie stil kunnen laten staan want in zijn huidige staat krijg ik hem sowieso nooit verkocht, al zou ik het willen. Das de reden waarom ik dat soort projecten met eigen geld aanpak, is het weg dan is het weg. Stevig balen maar tig keer beter dan wanneer ik er ook nog een dikke schuld aan over zou houden. Maar goed, ik klim weer van de kast af, wacht rustig tot Ed er uit komt en dan is alles weer als vanouds.

Nog even wat BBQ zaken regelen voor het weekend ;)
Kei veel groeten,

Joost

D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson

Ray vd Velden

Berichtdoor Ray vd Velden » 17 Mei 2013, 09:35

Treurig dit allemaal heel treurig, een paar mensen hebben echt hun roeping gemist. :mrgreen:
Discovery II Td5 automaat td5 Inside performance CR turbos VNT 250pk 4.6 TC aangepaste automaat V8 LT230 1.41

Dennis Crusio

Berichtdoor Dennis Crusio » 17 Mei 2013, 20:53

Roger R

je hebt een oproep gedaan voor een kopie van een vrijstelling van een belasting schrijven aangaande de mrb.

ik weet niet of het de brief is die je bedoeld, maar ik kan je een kopie opsturen als je wilt.

als je mij via een prive bericht je adres gegevens stuurt, stuur ik het naar je op.

via de mail verzenden ben ik niet zo handig in

gr dennis

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 17 Mei 2013, 22:40

De brieven die ik gekregen heb zijn allemaal identiek van opzet, de brief met een daarin opgenomen voorbehoud van geldigheid heb ik inmiddels achterhaald, maar betrof een kwarttarief verklaring voor een camperbusje.

De groep die juridische stappen overweegt n.a.v. de brieven met vrijstellingsverklaring heeft al zat van die brieven, dus mijn oproep is niet meer actueel.
gone

retep

Berichtdoor retep » 17 Mei 2013, 23:06

Als je plek hebt om je jaren 80 auto weg te zetten en een jaartje of 6,5 in een andere oldtimer gaat rijden, dan worden de jaren 80 auto's vanzelf
40 jaar en alsnog mrb vrij, dus zie ik het gewoon als een verschuiving van het millieu vervuilen, of eerder als een verlenging daarvan, want als ze nu gewoon
alle auto's van 25 jaar en ouder gewoon nu oldtimer laten zijn, dan raken ze ook sneller op en maken ze sneller plaats voor jaren 90 oldtimers die op hun beurt
een stuk schoner zijn vanwege de intrede vd katalisator. Ik snap dan ook niet dat niemand op dit feit is gekomen. :?

Johnny

Berichtdoor Johnny » 20 Mei 2013, 09:15

Ik zie het ook wel als een kans om voor nog betere prijzen donor autos te kopen.

Wie heeft er nog een exoldtimer single cap die hem weg doet tegen een dump prijs. Uiteraard in coniston green en perfecte staat :mrgreen:
Groetjes Johnny

Afbeelding

Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 127 Camper 200vgtdi - Lr D130 td5

http://www.vanvlietboomverzorging.nl http://www.big-six.nl

info@vanvlietboomverzorging.nl

Guido

Alternatieven voor het huidige voorstel.

Berichtdoor Guido » 29 Mei 2013, 23:06

Het door de 2e kamer aangenomen voorstel schiet het doel voorbij om dagelijks gebruik van jong en oldtimers tegen te gaan. Naar mijn mening zou je voor een oldtimer vrijstelling moeten krijgen als je een auto op naam hebt staan waarvoor je al motorrijtuigen belasting betaald.
Daarnaast mag het voor mij ook nog zo worden dat je voor de zwaarste gas of dieselauto die je in bezit MRB betaald.

Als bovenstaand voorstel het niet haald, zou er een regeling moeten komen voor liefhebers die meerdere oldtimers op naam hebben staan. Deze mensen voor iedere oldtimer laten betalen is helemaal niet fair. De RDW kan precies aangeven hoeveel km er tussen de APK keuringen met het voertuig gereden is, zodat aangetoond kan worden dat het echt hobby auto's betreft. Bedenk een regeling met een maximum aantal kilometers per 2 jaar.

Kijk Naar Belgie, Duitsland en Zwitserland. Geef eigenaren van meerdere oldtimers een bijzonder nummerbord (waarvoor ze eventueel een bijdrage en WA verzekering betalen) welk ze op al hun oldtimers kunnen hangen. Zo ben je er zeker van dat er maar één oldtimer tegelijk gebruikt kan worden.
Groeten, Guido

Defender 110 TD5 camper
Defender 110 200 TDI off-road speeltje
(D1, rijdt in Gambia als ambulance)

R1200C

Berichtdoor R1200C » 30 Mei 2013, 12:32

Daar is allemaal vrij makkelijk mee te sjoemelen helaas.

Meerdere auto's op 1 naam is geen probleem. Rijdt de ene in de MRB auto en de ander (dagelijks) in de oldtimer.

Ook het verhaal met 1 kenteken voor meerdere auto's zal hem niet worden gok ik. Er wordt juist op gehamerd dat je je kentekenplaten zo goed mogelijk vast zet om diefstal te voorkomen. Moet je ze regelmatig omhangen dan worden ze ook weer diefstal gevoeliger. Alternatief is dat je meerdere sets per persoon kunt hebben maar dan krijg je er ook weer bij dat je met meerdere auto's tegelijkertijd onderweg kunt zijn.

Hetzelfde met de kilometerteller: wat weerhoudt je er van om hem los te koppelen en eens per twee jaar even weer aan te koppelen? Of de (ouderwetse) tellers terug te draaien?

Met de aankondiging dat Brussel nog eens een paar miljard extra aan bezuinigingen eist/wenst verwacht ik dat de kans dat er een betere regeling uit komt dan wat er nu op tafel ligt erg klein. :cry:
Kei veel groeten,

Joost

D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson

Maarten110

Berichtdoor Maarten110 » 30 Mei 2013, 15:12

wie weet het antwoord hoe dat nou zit met het zogenaamde kwarttarief.

stel : laro uit 1980 op benzine

die komt dus in aanmerking voor het kwarttarief. Maar is dat nu dus maximaal 120 euro per jaar of echt een kwart van de normale MRB??

TELEGRAAF:

Wegenbelasting voor 70 procent oldtimers
DEN HAAG -
Bijna 70 procent van de 260.000 eigenaren van oldtimers in Nederland moeten vanaf volgend jaar wegenbelasting gaan betalen door de nieuwe belastingmaatregelen. Dat blijkt uit donderdag gepubliceerde cijfers van VWE voertuiginformatie en -documentatie.

De bijna 63.000 bezitters van oldtimers op diesel of LPG (bijna een kwart van het totaal) worden het hardst geraakt. Zij moeten straks de volle mep aan wegenbelasting gaan betalen. In Nederland worden auto's van 25 jaar en ouder bestempeld als oldtimers.

Nederland telt nog ruim 119.000 auto's (45 procent van alle oldtimers) op benzine die in januari volgend jaar jonger dan 40 jaar zijn. Eigenaren van deze auto's moeten minimaal een kwart van het normale wegenbelastingtarief gaan betalen.

het is en blijft de telegraaf maar ik snap het nu niet meer. :)

Edward

Berichtdoor Edward » 30 Mei 2013, 16:11

Je betaald kwarttarief met een max van 120 euri. Dus als een kwart hoger uitvalt betaal je toch 120 ipv dat hogere bedrag.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Terug naar “Kroeg”