MRB onderhandelingen voor nu nog even mislukt
Re: MRB onderhandelingen voor nu nog even mislukt
Gaat de Duitse richting op zo te lezen.
Percy
Series 3 Lightweight diesel
Disco 2
Series 3 Lightweight diesel
Disco 2
-
ahaa raroo
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 14 Apr 2013, 13:41
Re: MRB onderhandelingen voor nu nog even mislukt
Bij het zoeken naar een leuke "mrb-vrije" RR express gezocht naar zo oud mogelijk maar dan wel origineel en nu de blije eigenaar van een exemplaar van 01-1975 oftewel ruim 38 jaar oud.
De regeling zou mijninziens gelijk moeten lopen met andere landen binnen EU,dat lijkt mij dan wel fair,zo doet NL dat met andere zaken ook. Hier lijkt toch weer gekeken te worden om zoveel mogelijk belasting te kunnen heffen,milieutechnisch is het in ieder geval onzin.
Daarbij betaal ik netjes ruim E1200,00 per jaar aan mrb voor mijn Volvo op LPG-G3 en is mijn RR een hobby,net als velen merk ik geen dagelijksvervoermiddel.
Het lijkt wel niemand in deze tijd een lolletje mag hebben
De regeling zou mijninziens gelijk moeten lopen met andere landen binnen EU,dat lijkt mij dan wel fair,zo doet NL dat met andere zaken ook. Hier lijkt toch weer gekeken te worden om zoveel mogelijk belasting te kunnen heffen,milieutechnisch is het in ieder geval onzin.
Daarbij betaal ik netjes ruim E1200,00 per jaar aan mrb voor mijn Volvo op LPG-G3 en is mijn RR een hobby,net als velen merk ik geen dagelijksvervoermiddel.
Het lijkt wel niemand in deze tijd een lolletje mag hebben
Re: MRB onderhandelingen voor nu nog even mislukt
Ik snap het echt niet, waarom willen ze in den haag zo graag mensen hun hobby afpakken door deze onbetaalbaar te maken door deze regeling!?
Dat de mensen die hun oltimer voor hun vele dagelijkse kilometers gebruiken MRB moeten betalen kan ik prima begrijpen, maar mensen die een hobby auto hebben, naast een 'normale' auto, wordt zo hun hobby afgepakt en alle bedrijven die voorzien in de spullen voor die hobby worden daarbij ook de nek omgedraait, dood en dood zonde
Ik kan er niet bij dat er niet wat bedacht kan worden voor mensen met een hobby auto, naast hun auto voor de dagelijkse kilometers, waar wel gewoon wegenbelasting voor betaald wordt.
Misschien zou een blijvende relatief kleine bijdrage aan de MRB pot, per oltimer wat zijn, die gelijk is voor alle auto's, dus ongeacht type motor of gewicht?
Dat de mensen die hun oltimer voor hun vele dagelijkse kilometers gebruiken MRB moeten betalen kan ik prima begrijpen, maar mensen die een hobby auto hebben, naast een 'normale' auto, wordt zo hun hobby afgepakt en alle bedrijven die voorzien in de spullen voor die hobby worden daarbij ook de nek omgedraait, dood en dood zonde
Ik kan er niet bij dat er niet wat bedacht kan worden voor mensen met een hobby auto, naast hun auto voor de dagelijkse kilometers, waar wel gewoon wegenbelasting voor betaald wordt.
Misschien zou een blijvende relatief kleine bijdrage aan de MRB pot, per oltimer wat zijn, die gelijk is voor alle auto's, dus ongeacht type motor of gewicht?
LRCH Allroad commissie lid, chef CP 30yrs jubi & 35yrs kernteamlid
Landrover 90 - 1985 & een Freelander II uit 2011
Landrover 90 - 1985 & een Freelander II uit 2011
Re: MRB onderhandelingen voor nu nog even mislukt
Het doel is ook niet om mensen hun hobby af te pakken. Het gaat gewoon om de 150/160 miljoen die nodig is om de begroting rond te krijgen. Den Haag kijkt echt niet naar het individu (gelukkig) maar naar het grote plaatje. Linksom of rechtsom het geld moet ergens vandaan komen en dus moet iemand het betalen.
Kei veel groeten,
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Re: MRB onderhandelingen voor nu nog even mislukt
R1200C schreef:Het doel is ook niet om mensen hun hobby af te pakken. Het gaat gewoon om de 150/160 miljoen die nodig is om de begroting rond te krijgen. Den Haag kijkt echt niet naar het individu (gelukkig) maar naar het grote plaatje. Linksom of rechtsom het geld moet ergens vandaan komen en dus moet iemand het betalen.
Vast wel, maar heeft nou echt geen enkel ambtenaar bedacht dat dat bedrag nooit gehaald gaat worden omdat een deel z'n auto verkoopt, een deel z'n auto schorst, een deel de oldtimer gaat rijden in de belasting en z'n jongere auto de deur uit trapt en dat er wellicht een 20% mrb gaat betalen en de auto als extra houdt??
Met het verliezen van bedrijvigheid en werkgelegenheid kost de maatregel meer dan ze ooit op kan leveren. Dus er lijken toch andere belangen mee te spelen......
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re: MRB onderhandelingen voor nu nog even mislukt
Edward schreef:Dus er lijken toch andere belangen mee te spelen......
Dat is ook ongetwijfeld zo. De milieu kaart wordt niet voor niets op tafel gelegd. Hoewel er weinig sterkere lobbies zijn dan die van de olie industrie kan het goed zijn dat dit een maatregel is die als wisselgeld gebruikt wordt voor de "groene" partijen uit Den Haag.
Procentueel gezien tref je hier maar een klein deel van Nederland mee en als ze daardoor net die ene stem extra kunnen krijgen voor een van hun andere plannen is het voor hun een win-win situatie.
Kei veel groeten,
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Re: MRB onderhandelingen voor nu nog even mislukt
Belachelijk allemaal. Eerst roepen de ze mrb vrijstelling in het leven, zodat heel veel mensen een oldtimer zijn gaan aanschaffen en er een sub-economie ontstaat waar veel bedrijven hun geld mee verdienen, en nu draaien ze heel die gewoon de nek om, omdat ze dan DENKEN dat ze wel even 100 tot 150 miljoen per jaar extra ophalen aan mrb. Snappen ze nou zelf niet dat het overgrote deel vd oldtimerbezitters hun oldtimer dan gewoon verkopen aan het buitenland
en er dus geen rooie rotcent binnenkomt, en ze juist minder belasting ontvangen omdat ook alle bedrijven die in oldtimers gespecialiseerd zijn, gewoon hun deuren noodgedwongen moeten sluiten? Ipv dat dit onzalige ziek plan geld gaat opleveren, gaat het ze juist geld kosten, dus valt er niks te winnen voor de regering. Nou wil ik best water bij de wijn doen, en dan door gewoon net als voor campers het kwarttarief te hanteren, want als die zo'n regeling mogen houden, dan moet dat voor oldtimers ook kunnen. Zo niet? Dan campers ook de volle mep laten betalen onder het mom van gelijke monikken gelijke kappen!
En laten ze dan meteen eens de plezievaart aanpakken door vaarbelasting in te voeren, want daar zit véél meer geld dan bij jan doorsnee met z'n oldtimer!
Er word ook gesproken dat het kwarttarief te duur zou zijn voor vrachtwagenbezitters, maar dat zou je kunnen compenseren door ze te belasten tot
3500kg en dus daarvoor mrb te laten betalen, zodat het ook voor hen enigsins betaalbaar blijft. Met de huidige regeling, die amper een jaar oud is,
verdienen ze nog aan heel de oldtimerbranche, maar zodra ze allemaal de volle mep moeten betalen, vallen die inkomsten gewoon helemaal weg,
en dat in een tijd van crisis, waarin ze van gekkigheid niet weten hoe ze iedereen aan het vreten moeten houden! Het is dan ook gewoon te bezopen voor woorden, en zouden we eens de wegen in en rondom den haag en het binnenhof helemaal dicht moeten zetten met oldtimers, ipv achter een toetsenbord
ons beklag doen, want dat raakt ze niet. Daarom actie, want dit moeten we gewoon niet pikken! Eerst de mensen lekker maken met een voordeeltje, zodat ze
een pak poen uitgeven om een oldtimer aan te schaffen en rijdende te houden, en als dan iedereen er een heeft, de regeling weer schrappen en ze gaan belasten. Criminele afpersings praktijken op maffia niveau noem ik dat!
Stel je voor dat je bv 2 jaar geleden naar de bank was gestapt voor een lening om een oldtimergarage te beginnen. Dan zit je nu mooi in de shit!
Ja dan word er geroepen dat die garages dan ook makkelijk kunnen overstappen door gewone auto's te gaan repareren, maar ze begrijpen niet
dat bv een LR/RRC garage geen verstand heeft van andere merken, dus zomaar even omschakelen is geen optie, en om maar niet te spreken
over al die gespecialiseerde sloperijen die met hele voorraden onderdelen blijven zitten die ze aan de straatstenen niet kwijt raken, hetzelfde
voor de handelaren/garages die met hele voorraden oldtimers opgescheept blijven zitten, die geen stuiver meer waard zijn, en de sterk teruglopende
omzet van automaterialenzaken, lpg inbouwers, restauratiebedrijven, spuiterijen, etc etc etc!
Daarom gewoon het kwarttarief invoeren en dat voor de komende 30 jaar vastleggen, zodat er niet meer aan de oldtimer gezeten kan worden!
en er dus geen rooie rotcent binnenkomt, en ze juist minder belasting ontvangen omdat ook alle bedrijven die in oldtimers gespecialiseerd zijn, gewoon hun deuren noodgedwongen moeten sluiten? Ipv dat dit onzalige ziek plan geld gaat opleveren, gaat het ze juist geld kosten, dus valt er niks te winnen voor de regering. Nou wil ik best water bij de wijn doen, en dan door gewoon net als voor campers het kwarttarief te hanteren, want als die zo'n regeling mogen houden, dan moet dat voor oldtimers ook kunnen. Zo niet? Dan campers ook de volle mep laten betalen onder het mom van gelijke monikken gelijke kappen!
En laten ze dan meteen eens de plezievaart aanpakken door vaarbelasting in te voeren, want daar zit véél meer geld dan bij jan doorsnee met z'n oldtimer!
Er word ook gesproken dat het kwarttarief te duur zou zijn voor vrachtwagenbezitters, maar dat zou je kunnen compenseren door ze te belasten tot
3500kg en dus daarvoor mrb te laten betalen, zodat het ook voor hen enigsins betaalbaar blijft. Met de huidige regeling, die amper een jaar oud is,
verdienen ze nog aan heel de oldtimerbranche, maar zodra ze allemaal de volle mep moeten betalen, vallen die inkomsten gewoon helemaal weg,
en dat in een tijd van crisis, waarin ze van gekkigheid niet weten hoe ze iedereen aan het vreten moeten houden! Het is dan ook gewoon te bezopen voor woorden, en zouden we eens de wegen in en rondom den haag en het binnenhof helemaal dicht moeten zetten met oldtimers, ipv achter een toetsenbord
ons beklag doen, want dat raakt ze niet. Daarom actie, want dit moeten we gewoon niet pikken! Eerst de mensen lekker maken met een voordeeltje, zodat ze
een pak poen uitgeven om een oldtimer aan te schaffen en rijdende te houden, en als dan iedereen er een heeft, de regeling weer schrappen en ze gaan belasten. Criminele afpersings praktijken op maffia niveau noem ik dat!
Stel je voor dat je bv 2 jaar geleden naar de bank was gestapt voor een lening om een oldtimergarage te beginnen. Dan zit je nu mooi in de shit!
Ja dan word er geroepen dat die garages dan ook makkelijk kunnen overstappen door gewone auto's te gaan repareren, maar ze begrijpen niet
dat bv een LR/RRC garage geen verstand heeft van andere merken, dus zomaar even omschakelen is geen optie, en om maar niet te spreken
over al die gespecialiseerde sloperijen die met hele voorraden onderdelen blijven zitten die ze aan de straatstenen niet kwijt raken, hetzelfde
voor de handelaren/garages die met hele voorraden oldtimers opgescheept blijven zitten, die geen stuiver meer waard zijn, en de sterk teruglopende
omzet van automaterialenzaken, lpg inbouwers, restauratiebedrijven, spuiterijen, etc etc etc!
Daarom gewoon het kwarttarief invoeren en dat voor de komende 30 jaar vastleggen, zodat er niet meer aan de oldtimer gezeten kan worden!
Re: MRB onderhandelingen voor nu nog even mislukt
"laten ze dan meteen eens de pleziervaart aanpakken door vaarbelasting in te voeren" Roep ik al jaren.
Duim omhoog voor de hele tekst.
Duim omhoog voor de hele tekst.
Percy
Series 3 Lightweight diesel
Disco 2
Series 3 Lightweight diesel
Disco 2
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: MRB onderhandelingen voor nu nog even mislukt
dit is weer ZO "als het mijn straatje maar niet is" .......
bij afschaffen belastingvrijstelling op oldtimers geldt
- mensen hun hobby afnemen
- bedrijfstak naar de maan helpen
maar bij belasting op pleziervaart, waar ook een hele bedrijfstak op leeft, wat ook een hobby voor veel mensen is, daar geldt dat ineens niet zeker?? ohnee, want jullie hebben geen pleziervaartuig

bij afschaffen belastingvrijstelling op oldtimers geldt
- mensen hun hobby afnemen
- bedrijfstak naar de maan helpen
maar bij belasting op pleziervaart, waar ook een hele bedrijfstak op leeft, wat ook een hobby voor veel mensen is, daar geldt dat ineens niet zeker?? ohnee, want jullie hebben geen pleziervaartuig
gone
Re: MRB onderhandelingen voor nu nog even mislukt
Begrijp nou toch eens dat het allemaal symbool politiek is, en dat het spuien,- hoe begrijpelijk ook- van de emotie niets oplost, anders dan "dat je het kwijt bent".
Stop je energie en moeite in iets structureels , als de mogelijkheden onderzoeken op juridisch gebied , hoe kansloos dat wellicht door allerlei anderen wordt gekenmerkt.
Ga met de pet rond, vergaar een pot geld om specialisten in te huren.
Mijn bijdrage heb je als eerste.
Maar dat eeuwige roepen en kijken naar de buurman die wel z'n onbelaste hobby mag blijven uitoefenen, dat werkt gewoon niet.
Stop je energie en moeite in iets structureels , als de mogelijkheden onderzoeken op juridisch gebied , hoe kansloos dat wellicht door allerlei anderen wordt gekenmerkt.
Ga met de pet rond, vergaar een pot geld om specialisten in te huren.
Mijn bijdrage heb je als eerste.
Maar dat eeuwige roepen en kijken naar de buurman die wel z'n onbelaste hobby mag blijven uitoefenen, dat werkt gewoon niet.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten