MRB onderhandelingen voor nu nog even mislukt

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
retep

Re: MRB onderhandelingen voor nu nog even mislukt

Berichtdoor retep » 04 Mei 2013, 10:48

R1200C schreef:Het gaat helemaal niet om het geld hoor, nee echt niet. Het gaat puur en alleen om het milieu en het feit dat de mensen die weinig rijden en geen klassieker nu worden benadeeld. Aldus de PvdA...

Wat een onzin, want lpg is gewoon de minst vervuilende brandstof, ook al zegt een onderzoek dat dat niet zo is, want dat onderzoek zegt niks over het vervaardigen van brandstoffen, want dat komt lpg gewoon als de winaar uit de bus omdat het een afvalproduct is dat anders afgefakkelt wordt.
In belgië krijg je dan ook juist korting op de mrb als je op lpg rijd, dus de pvda zwamt weer eens uit z'n nek.
Het gaat dus gewoon om de poen, dus als ze nou de mrb net als voor benzine oldtimers aantrekkenlijk maken, dan vangen ze wel meer geld, en blijft
ook heel de sub economie rondom de oldtimers gewoon bestaan, en daar moeten we zuing op zijn in deze tijden van crisis.
Het is dan ook gewoon symboolpolitiek om een handjevol boomknuffelaars en overige millieujankers tevreden te stellen, en dat mag schijnbaar ten koste
gaan van vele banen in de oldtimerbranche.

retep

Berichtdoor retep » 04 Mei 2013, 10:59

R1200C schreef:Heb ze maar gemaild dat ik het niet echt van goed bestuur vind getuigen als ze het zo gaan doen. Afgesloten met de verwachting dat de PvdA haar volle politieke gewicht in de strijd gooit om alle dienstauto's en andere door Den Haag gebruikte voertuigen "groen" te maken. Maar dat zal we te dicht bij hun eigen bedje komen...

Ja, laat ze dan in priussen gaan rijden, want zij moeten toch het goede voorbeeld geven? Maar nee, dat gaat ze vast te ver.
En als we dan wegenbelasting betalen, word het millieu daar dan ineens schoner van? Het millieu is dan ook gewoon een slap excuus om ordinair geld binnen te harken, niets meer en niets minder.
En als ik het goed begrepen heb, schijn je ook oude auto's te kunnen voorzien van een roetfilter/katalisator, dus waarom stimuleren ze dat dan niet door
alleen oldtimers mrb vrij te maken als die een dergelijk systeem laten instaleren?
Verder las ik ook ergrens dat ze van die jarne 80 diesels voor allerdaags gebruik willen weren, maar dat is gewoon een verschuiving van de tijd, want of je nou 25 of 30 of 40 jaar wacht, eens zullen die toch mrb vrij worden als ze dan 40 zijn, dus komen ze toch eens een ker op de weg.
Verder vergeten ze dat oldtimers ook een keer opraken, want ook die hebben niet het eeuwige leven, en zag je 10 jaar geleden nog jaren 70 auto's die nu plaats maken voor jaren 80 auto's en die op hun beurt over 10 jaar weer plaats maken voor jaren 90 auto's en zo de oldtimers vanzelf schoner en schoner worden, dus is het gewoon een kwestie van tijd voordat alle vervuilende jaren 80 auto's verdwijnen.

Gargamel

Berichtdoor Gargamel » 05 Mei 2013, 11:08

Ik zie hier in de omgeving (schiphol) toch best veel overheidsauto's op aardgas rijden en ook rijkswaterstaat heeft de nodige hybride voertuigen in dienst; dus in dat opzicht denk ik dat er ook vanuit de overheid wel wat gedaan wordt.
Werd gisteren nog pissig op zo'n electrohybride omdat ie snelheid 0 had bij het wegrijden van het stoplicht... was van rijkswaterstaat. :D

Denk ook niet dat dit een weg is waar we iets mee gaan bereiken in een dergelijke discussie; het is nu eenmaal een feit dat een 2,5NA een hogere uitstoot per gereden km heeft als een TDV6 met roetfilter...... (of een Audi diesel zoals ze in Den Haag vaak gebruiken.....)
ergo, als iemand zijn LR diesel de deur uitdoet en bv in een C1 (oke, het is wat anders..) gaat rijden, dan zal de-facto de uitstoot per gereden km nog steeds kleiner zijn.
Zelfde geld voor het argument dat men de btw/omzet verliest over de omzet van de oldtimerbrance..... mensen zullen het geld dat niet naar de oldtimer gaat echt wel weer aan iets anders uitgeven en dan krijgt de overheid die centjes ook gewoon binnen. Daar hebben ze echt wel wat meer rekenwerk aan gedaan als achterop een luciferdoosje past.
Op al de fora zie ik de discussie steeds breder, persoonlijker en meer en meer op stellingen gebaseerd worden. en dat is iets anders als op feiten.

Het blijft echter een draak van een oplossing die men nu voorsteld....
On the 8th day god invented duct tape.....

Maup Stawag

Berichtdoor Maup Stawag » 05 Mei 2013, 19:24

Ik wil ieder oldtimer bezitter en liefhebber even wijzen op het volgende:

De dekking van dit amendement wordt voor de huidige kabinetsperiode gevonden in de opbrengst van het amendement Huizing/Omtzigt (Kamerstukken II 2011/12, 33 007, nr. . In 2015 vindt een weging plaats over het beleid dat met dit amendement wordt ingezet, dit in relatie tot de benodigde structurele dekking daarvoor. Hierop wordt teruggekomen in de eerstvolgende autobrief (2015).

In gewonemensentaal: In 2015 beoordelen we de huidige wetgeving op effectiviteit. Tot die tijd blijven wij er met de vingers vanaf. Anders valt er niets te beoordelen.

Dus de strijd is nog niet verloren,
schrijf je in op de volgende website en betuig je steun.
http://www.vrijstellingoldtimer.nl/

En ook de Facebookpagina,
https://www.facebook.com/groups/163818610446008/

Deel dit bericht zoveel mogelijk, en zegt het voort, vooral op het aankomende evenement.
Het zou toch jammer zijn als bij volgende evenement er maar een paar Land Rovers zouden rondrijden.

Edward

Berichtdoor Edward » 05 Mei 2013, 19:29

8737 steunbetuigingen........ en 8425 leden op Facebook........ Veel meer dan schreeuwen op het internet doet een oldtimer liefhebber kennelijk niet. :roll: :roll:

Daar zullen ze in Den Haag wel van schrikken van zoveel eensgezindheid. :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Maup Stawag

Berichtdoor Maup Stawag » 06 Mei 2013, 00:35

Als iedereen zo reageert dan zal er niet veel van komen nee, heb je je al ingeschreven Edward?, 2 dagen geleden hadden we nog maar 1500 steunbetuigingen, dus het gaat goed, maar het moet nog beter. Het blijft niet bij schreeuwen op facebook, er worden acties op touw gezet, de media is ruim ingezet, en ik weet helaas niet wie, maar eer heeft zich iemand gemeld die wat in de pap te roeren heeft in den haag. De pagina is een klankbord van wat er nu allemaal speelt in de oldtimerwereld, dus komop, tenzij je 2000 euro voor je hobby wilt betalen.

Edward

Berichtdoor Edward » 06 Mei 2013, 08:34

Ja, ik heb me ingeschreven. :D Alleen heb ik me op Facebook net zo snel weer afgemeld omdat daar werkelijk waar niks constructiefs gezegd wordt. Scheldenen klagen is de norm. Ik heb zelfs wat euri's gedoneerd.

En ik heb brieven verstuurd en al wat de gewone burger kan doen. Maar als ik zie hoe weinig aan meldingen er nu nog maar zijn ondanks dat nu het ijzer heet is bij de oldtimerliefhebber stemt me dat weinig hoopvol.....
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Maup Stawag

Berichtdoor Maup Stawag » 06 Mei 2013, 23:33

Heel erg bedankt voor je al je steun en ook je donatie Edward.
Ik weet dat het een moeilijke zaak zal worden, ik zie ook dat het nog niet storm loopt met de steunbetuigingen, maar we doen er alles aan om het tij te keren, en, niet geschoten is altijd mis.
We doen momenteel al het mogelijke en proberen zoveel mogelijk mensen te bereiken.
Dus, zegt het voort.

retep

Berichtdoor retep » 09 Mei 2013, 13:09

Ik heb begrepen dat je dus december, januari en februari niet met oldtimers mag rijden, maar geld dat ook voor degene die 40 jaar oud zijn?
En als je dan voor die 3 maanden gewoon mrb betaald, mag je dan wel gewoon rijden?

VanDLaan

Berichtdoor VanDLaan » 14 Mei 2013, 10:17

Vandaag is het zover!! Iemand enig idee hoe laat er gestemd gaat worden?

http://www.tweedekamer.nl/vergaderingen ... /index.jsp

Daar staat vanaf 14:00 maar er staat niet bij dat er over de LGP en Diesel motie gestemd gaat worden

Terug naar “Kroeg”