Berichtdoor fenix2 » 28 Apr 2013, 21:42
wat mij erg opvalt is dat er mensen zijn die hun frustratie over de aankomende MRB wijziging niet kunnen omzetten in een constructieve benadering en blijven klagen over hoe hard ze geraakt worden.
Natuurlijk is het een erg zure wijziging voor als je net een klein vermogen hebt geinvesteerd in een mooie auto die binnenkort geen MRB vrijstelling meer heeft. Heb er zelf ook mee te maken en heb er ook best even om moeten slikken en nadenken.
Dat meneer Bashir zijn moties voor lpg en diesel rijders heeft aangehouden, geeft wel de gelegenheid om nog te lobbien in het voordeel van die moties. Pak die kans! Mijn reactie komt nog, moet nog even nadenken over de juiste formuleringen, maar zal wat betreft strekking wel wat weghebben van de uitgebreide reactie die ik recent al gaf in dit draadje.
De komende jaren zal er best het nodige spaargeld versneld worden afgeschreven op net gerestaureerde niet heel oude klassieke landrovers, maar als je internationaal kijkt, houden nette landrovers nog best een aardige waarde. Als je je investeringen in de auto daarmee in balans houdt, zal het allemaal wel meevallen met de waardedaling van de investering. Het rijden met dergelijke nog niet heel oude diesel landrovers is nu wel een stuk kostbaarder geworden en dat is zonder overgangsregeling een erg zware dobber waar best protest tegen mag komen. Temeer omdat er kort geleden ook al een wijziging was tav MRB voor klassieke auto's.
mijn tip: herkaderen tav de nieuwe situatie, kijken waar je er zelf nog wat aan kunt doen en dan ook daar naar handelen en verder vooral goed kijken en rekenen hoe je het beste de extra afschrijving kunt beperken.
verkoop, schorsen, dagelijks rijden en evt welke motor in de auto is een niet zo heel moeilijk rekensommetje, maar je hebt dan wel eerlijke gegevens voor jezelf om een weloverwogen beslissing te nemen hoe je met de nieuwe situatie omgaat.
Persoonlijk heb ik al genoeg liefde en geld in de landrover zitten om die niet zomaar van de hand te doen in ieder geval. Mijn project gaat door omdat ik mijn 109 STAWAG gewoon een te gekke auto vind met (h)eerlijke en overzichtelijke techniek. Met het rijden van een landrover rij je geen auto, maar stap je in een manier van leven die erg goed bij me past. Dat geef ik niet op!
groetjes, Fenna