MRB onderhandelingen voor nu nog even mislukt

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Roger B.

Re: MRB onderhandelingen voor nu nog even mislukt

Berichtdoor Roger B. » 28 Apr 2013, 21:00

tim schreef:Sorry roger, maar dat vind ik wel heel dubbel.
dat noem ik meten met 2 maten, echt.
Eenerzijds een beoogd doel binnen halen, en vervolgens wel erkennen c.q in het geval van edwad, althans zo lees ik het van mening zijn, dat de onderbouwing niet of veel te matig aanwezig is.
Wat is dan de rechtvaardiging van je streven??

dat een ander, die de petitie opstelde, het streven niet kan onderbouwen en verdedigen, wil niet zeggen dat iemand die dat signaleer (de summiere onderbouwing) niet zelf wel een steekhoudende onderbouwing voor hetzelfde streven kan hebben en DUS onderbouwd en wel het streven van de petitie kan ondersteunen........

of dat bij Edward het geval is weet ik natuurlijk niet, kan gewoon solidariteit zijn wat hij al aangeeft.... maar het neemt niet weg dat kritisch zijn over de argumentatie niet betekend dat je de petitie niet WEL kunt steunen
gone

tim

Berichtdoor tim » 28 Apr 2013, 21:11

Kom op roger, mag het ook een beetje luchtig blijven tussendoor?!
Lees ook effe tussen de regels door.
Natuurlijk is dat kolder!
Dat leek mij althans vanzelfsprekend
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Frankvandenberg

Berichtdoor Frankvandenberg » 28 Apr 2013, 21:13

Jullie zouden een voortreffelijk stel vormen. Voor mij einde van deze nodeloze discussie. Succes PUNT

Edward

Berichtdoor Edward » 28 Apr 2013, 21:29

Frankvandenberg schreef:Jullie zouden een voortreffelijk stel vormen. Voor mij einde van deze nodeloze discussie. Succes PUNT

Juist, want die argument waarom een wagen nu waardeloos is HEB je niet. En dan loop je weg. :shock: :shock:

Heel degelijke onderbouwing, zo ga je het wel redden in Den Haag. :lol: :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 28 Apr 2013, 21:40

Laat maar, Frank is duidelijk zo'n "oldtimerliefhebber" die vooral de belastingvrijheid lief had
gone

fenix2

Berichtdoor fenix2 » 28 Apr 2013, 21:42

wat mij erg opvalt is dat er mensen zijn die hun frustratie over de aankomende MRB wijziging niet kunnen omzetten in een constructieve benadering en blijven klagen over hoe hard ze geraakt worden.

Natuurlijk is het een erg zure wijziging voor als je net een klein vermogen hebt geinvesteerd in een mooie auto die binnenkort geen MRB vrijstelling meer heeft. Heb er zelf ook mee te maken en heb er ook best even om moeten slikken en nadenken.
Dat meneer Bashir zijn moties voor lpg en diesel rijders heeft aangehouden, geeft wel de gelegenheid om nog te lobbien in het voordeel van die moties. Pak die kans! Mijn reactie komt nog, moet nog even nadenken over de juiste formuleringen, maar zal wat betreft strekking wel wat weghebben van de uitgebreide reactie die ik recent al gaf in dit draadje.

De komende jaren zal er best het nodige spaargeld versneld worden afgeschreven op net gerestaureerde niet heel oude klassieke landrovers, maar als je internationaal kijkt, houden nette landrovers nog best een aardige waarde. Als je je investeringen in de auto daarmee in balans houdt, zal het allemaal wel meevallen met de waardedaling van de investering. Het rijden met dergelijke nog niet heel oude diesel landrovers is nu wel een stuk kostbaarder geworden en dat is zonder overgangsregeling een erg zware dobber waar best protest tegen mag komen. Temeer omdat er kort geleden ook al een wijziging was tav MRB voor klassieke auto's.

mijn tip: herkaderen tav de nieuwe situatie, kijken waar je er zelf nog wat aan kunt doen en dan ook daar naar handelen en verder vooral goed kijken en rekenen hoe je het beste de extra afschrijving kunt beperken.

verkoop, schorsen, dagelijks rijden en evt welke motor in de auto is een niet zo heel moeilijk rekensommetje, maar je hebt dan wel eerlijke gegevens voor jezelf om een weloverwogen beslissing te nemen hoe je met de nieuwe situatie omgaat.

Persoonlijk heb ik al genoeg liefde en geld in de landrover zitten om die niet zomaar van de hand te doen in ieder geval. Mijn project gaat door omdat ik mijn 109 STAWAG gewoon een te gekke auto vind met (h)eerlijke en overzichtelijke techniek. Met het rijden van een landrover rij je geen auto, maar stap je in een manier van leven die erg goed bij me past. Dat geef ik niet op!

groetjes, Fenna
Afbeelding

Gargamel

Berichtdoor Gargamel » 28 Apr 2013, 21:47

Met de reactie van Fenna kan ik het helemaal eens zijn. 8-)
On the 8th day god invented duct tape.....

Edward

Berichtdoor Edward » 28 Apr 2013, 21:53

Yup, top Fenna. Bij gebrek aan Like button:
Bijlagen
imgres.jpeg
imgres.jpeg (5.07 KiB) 4115 keer bekeken
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Dennis Crusio

Berichtdoor Dennis Crusio » 28 Apr 2013, 21:54

fenna, ik ben het met je eens.

een landrover past bij je of niet en dat het nu extra gaat kosten........ jammer dan,het is zo. je vrouw doe je toch ook niet weg als ze teveel uit geeft tijdens het winkelen hahahahahaha je houd dan nog steeds evenveel van haar, zo zie ik het maar hahahahaha

maar voor de gene die afstand wil doen van zijn oldtimer..... ik wil graag nog een 88 met linnen dakje voor erbij benzine of diesel en voor weinig want ik heb begrepen dat die dingen binnenkort niks meer waard zijn hahahahaha

gr dennis

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 28 Apr 2013, 21:56

kijk, Fenna, dat is een doordachte eerlijke onderbouwde reactie! ;)
niet alleen geroep hoe zielig je bent en hoe hard je getroffen wordt (hoe zuur dat ook is) :shock:

edit1 ed was me net voor
gone

Terug naar “Kroeg”