Roger B. schreef:ik zie ook niet in waarom een veelrijdende oldtimer niet net zo veel belasting zou moeten betalen als een net zo veel rijdende auto van jongere leeftijd......leg me dat eens uit, en niet dat larie argument dat die oldtimer al 25 jaar belasting heeft opgebracht....
waarmee ik niet zeg dat ik achter de huidige voorstellen en de manier waarop sta
Tuurlijk zijn er bij die hun oldtimer voor dagelijks gebruik gebruiken, maar hoe groot is dat groepje nou? En moet daar dan
de hele oldtimerwereld voor bloeden?
Een goed argument om geen wegenbelasting te betalen voor oldtimers is omdat ze zelf die regeling in het leven geroepen hebben,
en ze dan nu niet zo drastisch moeten terugkrabbelen, want dat is zoals ik al eerder zei, iedereen een gratis worst voorhouden,
en als iedereen dan hapt, ze alsnog laten afrekenen.
Een 2e argument is dat ze vorig jaar al de regels hebben veranderd, en het dan onacceptabel is dat die binnen zo'n korte periode
wéér aangepast worden.
En een 3e argument is dat het overgrote deel vd oldtimerbezitters hun oldtimer niet als eerste en enige auto er op na houden, maar
er gewoon een bij hebben als 2e auto, waar dan af en toe mee gereden word, en die door de huidige plannen gedupeerd worden.
Een 4e argument is dat er een hele branche is ontstaan waar veel mensen hun brood mee verdienen, en daarvan zullen er een hoop
brodeloos worden, en nog maar niet te spreken over de hele omzet die wegvalt.
Maar goed, een beetje wegebelasting mag er dan best betaald worden, en kan ik me best vinden in de huidige plannen, behalve dat
diesel en lpg jonger dan 40 jaar en ouder dan 25 jaar de volle mep moeten betalen, want ik vind dat die dan ook voor dat kwarttarief
in aanmerking moeten komen van die maximale 160 per jaar en dan dec, jan en feb. niet rijden.