MRB onderhandelingen voor nu nog even mislukt

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
retep

Re: MRB onderhandelingen voor nu nog even mislukt

Berichtdoor retep » 27 Apr 2013, 12:59

Marcel.S schreef:ja , die van mij niet, die is van 78 en op diesel, ik hoop dat er nog een overgangs regeling komt .

anders maar een paar jaar weg zetten :(

Ik heb een RCC uit 85 staan, dus een beetje te "jong" om die 12 jaar weg te zetten. Dus lpg eruit en dan hopen dat
iemand hem koopt die het niet erg vind om elke 6 tot 7 km een liter dure benzine te verstoken, want ik denk dat er
niemand is die ruim 2400 euro per jaar mrb wil betalen.
Ik vind het zowieso ronduit belachelijk dat lpg zo zwaar belast word, want het is de millieuvriendelijste brandstof.
In belgië krijg je dan ook juist korting op de mrb als je op lpg rijd.

piet_g

Berichtdoor piet_g » 27 Apr 2013, 22:20

retep schreef:Ik vind het zowieso ronduit belachelijk dat lpg zo zwaar belast word, want het is de millieuvriendelijste brandstof.

Als je de Gas er uit haalt kun je er net zo goed mee blijven rijden. Mits je hem dagelijks gebruikt en nu net een van die mensen was waarom de regering deze regel in gaat voeren (no offence trouwens als dat zo is.)

Het Gas stuk is een mooie illusie waar TNO toch een andere uitslag over had:
LINK
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

retep

Berichtdoor retep » 28 Apr 2013, 00:04

piet_g schreef:
retep schreef:Ik vind het zowieso ronduit belachelijk dat lpg zo zwaar belast word, want het is de millieuvriendelijste brandstof.

Als je de Gas er uit haalt kun je er net zo goed mee blijven rijden. Mits je hem dagelijks gebruikt en nu net een van die mensen was waarom de regering deze regel in gaat voeren (no offence trouwens als dat zo is.)

LINK

en wat kost het om benzine en diesel te vervaardigen? Lpg is een afvalproduct van het rafinageproces van ruwe olie, dat
anders afgefakkeld zou zijn geworden, dus zodra je tank vol gegooid hebt met benzine of diesel, heb je al afval gemaakt
voordat je het gaat verstoken en met lpg rij je juist op afval. Ik zou tegen tno ook willen zeggen van, doe daar ook eens
onderzoek naar, en vergelijk dat dan eens. ik ben dan benieuwd wat dan gunstiger uitpakt.

rrover

Berichtdoor rrover » 28 Apr 2013, 08:39

piet_g schreef:
LINK

Dit gaat over moderne auto's en een 25jr oude RR is dat nou niet bepaald. Gisteren toevallig Kassa gezien?
Die zogenaamd schone, zuinige auto's van tegenwoordig zijn helemaal niet zo schoon en zuinig als door de fabrikanten beweerd wordt.
Defender 110 300Tdi
Ninety 200Tdi

Arthur 110

Berichtdoor Arthur 110 » 28 Apr 2013, 09:22

Met mijn benzine motor uit 1983 kom ik nu nog goed weg, maar een volgend kabinet kan dat zo weer teniet doen. Bij een volgende ronde 'bezuinigingen' oftewel belastingverhogingen kan ook zo de 40 jaren grens of de overgangsregeling voor benzine oldtimers weer op de schop gaan. Ik vertrouw de overheid niet meer.

Ik leef mee met de oldtimer dieselrijders onder ons, om beroerd van te worden.

tim

Berichtdoor tim » 28 Apr 2013, 09:26

Een paar maanden geleden met een hoop bombarie vloog de KLM haar eerste bio vlucht, met een ik meen een 747.
Het ganze land was uitgelopen, alle fanfarekorpsen in de wijde omtrek waren afgehuurd, alle opnamecrews van het Polygram journaals waren present, de aanstaande kroning kreeg een nieuwe datum, blusvliegtuigen spoten prachtige regenboogbogen, de captains gooide hun petten het publiek in, jongens jongens, wat een festijn.

Wat bleek in de tank(s): 98% kerosine, 2% afgebakt frituurvet, verkregen bij patatkraam "Piet bakt ze bruin", gesitueerd op Schiphol oost..
Moet zeggen, van z'n patatjes krijg je wel vleugels, of zijn het m'n adhd pillen?
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Edward

Berichtdoor Edward » 28 Apr 2013, 09:49

Als ik dit hier allemaal zo lees doen jullie net of het een verrassing is dat de regeling aangepakt is? :o :o

Paar jaar geleden is de 15 jaar regeling mbt tot bijtelling van zakelijke auto's van 15 jaar en ouder aangepakt. Dat stuitte op zo'n ,goed georganiseerd verzet, dat de de regeling bleef met een aangepast percentage. Nl 35 ipv 25% bijtellen over de dagwaarde.

Toen was er dus een NIET TE MISSEN signaal dat de overheid van de kortingen afwilde. Doe nou niet net of deze wijziging groot nieuws of een verrassing is.

Toen ik de 130 kocht had ik een NL 130 die bijtelling gunstig was en een maat had net twee 127's naar Nederland gehaald. Toen heb ik uiteraard ook eens uitgerekend wat het koste om me een belastingvrije 127 te bouwen met een Td5 blok oid. Dat heb ik niet gedaan omdat de kosten niet ver af kwamen van de 2008 Defender die ik nu rij en de risico's te onvoorspelbaar. Dan bedoel ik de risico's in het bouwproces maar zeker ook die aangaande de betreffende regelingen.

Ik vind het heel vreemd dat in de voorgestelde regeling de zakelijke met een oldtimer voordelen heeft tov een particulier met een oldtimer. Ik had zeker verwacht dat dat aangepakt zou worden samen met het alsnog schrappen van die 15 jaar regeling. Die kan ik namelijk niet verdedigen. Een ondernemer belonen om een oude vuile bak te rijden terwijl die juist de meeste mogelijkheden heeft om een schone wagen te rijden? Waanzin. En dat naast alle milieupraat?

En mbt tot de "onbetrouwbare overheid": dat is nooit anders geweest. Maar om nu allemaal de verraste en verontwaardigde Henkie uit te hangen getuigd van heel weinig inzicht in de werkelijke wereld.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Marcel.S

Berichtdoor Marcel.S » 28 Apr 2013, 09:54

nou ik had anders niet verwacht dat het 40 jaar zou worden , ik dacht aan 35 of 30 .

anders had ik de laro niet gekocht en was ik lekker in de kever van 71 gebleven dus.
misschien op zoek naar een benzine motor op 24 volt als die bestaat of zo....

Edward

Berichtdoor Edward » 28 Apr 2013, 11:45

Frankvandenberg schreef:http://www.blikopnieuws.nl/bericht/200757/open-brief-aan-premier-marc-rutte-oldtimerhobbyist-dubbel-gepakt

Ook hier weer het argument dat de waarde tot nul reduceert. Dat is zo'n loos en onwaar argument. Al zou de hele Nederlandse markt instorten en dat doet ze niet want auto's uit 1990 worden ook verhandeld dan is er altijd nog de buitenlandse markt. :shock: :shock:

Ik begrijp best dat Weekers de aanpassing doorzet want er zijn heel weinig mensen uit onze gelederen in staat gebleken om inhoudelijk valide en steekhoudende argumenten te leveren waarom de oldtimersector ontzien moet worden. :roll: :roll:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Terug naar “Kroeg”