Als ik dit hier allemaal zo lees doen jullie net of het een verrassing is dat de regeling aangepakt is?
Paar jaar geleden is de 15 jaar regeling mbt tot bijtelling van zakelijke auto's van 15 jaar en ouder aangepakt. Dat stuitte op zo'n ,goed georganiseerd verzet, dat de de regeling bleef met een aangepast percentage. Nl 35 ipv 25% bijtellen over de dagwaarde.
Toen was er dus een NIET TE MISSEN signaal dat de overheid van de kortingen afwilde. Doe nou niet net of deze wijziging groot nieuws of een verrassing is.
Toen ik de 130 kocht had ik een NL 130 die bijtelling gunstig was en een maat had net twee 127's naar Nederland gehaald. Toen heb ik uiteraard ook eens uitgerekend wat het koste om me een belastingvrije 127 te bouwen met een Td5 blok oid. Dat heb ik niet gedaan omdat de kosten niet ver af kwamen van de 2008 Defender die ik nu rij en de risico's te onvoorspelbaar. Dan bedoel ik de risico's in het bouwproces maar zeker ook die aangaande de betreffende regelingen.
Ik vind het heel vreemd dat in de voorgestelde regeling de zakelijke met een oldtimer voordelen heeft tov een particulier met een oldtimer. Ik had zeker verwacht dat dat aangepakt zou worden samen met het alsnog schrappen van die 15 jaar regeling. Die kan ik namelijk niet verdedigen. Een ondernemer belonen om een oude vuile bak te rijden terwijl die juist de meeste mogelijkheden heeft om een schone wagen te rijden? Waanzin. En dat naast alle milieupraat?
En mbt tot de "onbetrouwbare overheid": dat is nooit anders geweest. Maar om nu allemaal de verraste en verontwaardigde Henkie uit te hangen getuigd van heel weinig inzicht in de werkelijke wereld.