MRB onderhandelingen voor nu nog even mislukt

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Ray vd Velden

Re: MRB onderhandelingen voor nu nog even mislukt

Berichtdoor Ray vd Velden » 24 Apr 2013, 22:10

Tis 35% niet 25%.........
Discovery II Td5 automaat td5 Inside performance CR turbos VNT 250pk 4.6 TC aangepaste automaat V8 LT230 1.41

Edward

Berichtdoor Edward » 24 Apr 2013, 22:27

Ray vd Velden schreef:Tis 35% niet 25%.........

Ow ja, klopt. :oops: :oops: Nog maar effe afwachten of deze regeling niet stiekem ook geschrapt is. :lol: :lol:

Whatever, weer 5% opslag voor de klanten. ;)
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

arjanverm

Berichtdoor arjanverm » 24 Apr 2013, 22:33

er staat wel standaard al op mijn kentekenbewijs dat het een bedrijfswagen is..... kom ik dan in aanmerking voor de overgangsregeling ongeacht of de auto prive bezit is?

btw die percentage en euro's zijn natuurlijk bij wijze van spreken :lol: en betalen moeten we toch en daarbij no way dat de 90 weg gaat!
Defender 90 300TDI, Land Rover is een gevoel.....

piet_g

Berichtdoor piet_g » 24 Apr 2013, 22:44

grijs kenteken is voor bedrijven, niet of je wagen een bedrijfswagen genoemd word.

het idee met de engelse platen zou ik ook niet doen. Boetes kun je wel ontlopen, maar helaas ben je dan ook niet verzekerd. dus raak je iemand, dan kun je daar je geld nog jaren naar toe brengen..

en de regeling.. tja.. weinig aan te veranderen. even wachten tot het inderdaad door de kamers is.. maar goed dan is er wel duidelijkheid en kunnen we weer verder alle ideeën uitstippelen (zoals revisie schema's enzo). maar denk ook niet dat de wereld met deze regeling zal vergaan.. zal wel veranderen, maar hoe zien we wel.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

MichielG

Berichtdoor MichielG » 24 Apr 2013, 22:50

Auto op naam van de zaak gaan zetten lijkt nu wel rendabel inderdaad.
Misschien kan iemand even helpen met het plaatsen in het juiste hokje?

Komt de 110 met onderstaande regels in het hokje grote bestelauto of middelgrote bestel auto.
En de voldoet 130 aan de 1/3 - 2/3 eis van de Laadbak of laadruimte om een Bestelauto met dubbele cabine te zijn ?

De belastingdienst geeft aan:
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/auto_en_vervoer/belastingen_op_auto_en_motor/motorrijtuigenbelasting/bestelauto/eisen_aan_ombouw_en_inrichting/eisen_aan_ombouw_en_inrichting

tim

Berichtdoor tim » 24 Apr 2013, 22:56

@ Arjan,
het is heel simpel en goedkoop, je bedrijfsauto(c.q toekomstige) heeft een bepaalde markt/economische/dagwaarde.
Stel 5000 euro.
Zoals Ray zegt, hier neem je 35% van. Maakt pakweg 1750 euro.(bij een auto van 15 jaar en ouder)
Dat wordt bovenop je fiscale inkomen/winst gelegd.
Stel nou dat je pakweg 35 % inkomstenbelasting betaald, dan kost die defender van jou je 612 euro netto .
Daar staat tegenover dat je iedere euro uitgegeven aan je defender mag opvoeren als bedrijfskosten, je brengt het dus in mindering op je bedrijfswinst, maw: de belastingdienst betaalt er aan mee.
Netto: een hele mooie deal lijkt mij.

Edit:
Bovenstaande van toepassing bij alle kilometers vrij, dus geen bijhouding adm.
Hou je het wel bij, en je blijft onder de 500 per jar, dan kost de auto je 0 Euro aan bijtelling.
Laatst gewijzigd door tim op 24 Apr 2013, 23:14, 1 keer totaal gewijzigd.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Edward

Berichtdoor Edward » 24 Apr 2013, 22:59

MichielG schreef:Auto op naam van de zaak gaan zetten lijkt nu wel rendabel inderdaad.

Komt de 110 met onderstaande regels in het hokje grote bestelauto of middelgrote bestel auto.
En de voldoet 130 aan de 1/3 - 2/3 eis van de Laadbak of laadruimte om een Bestelauto met dubbele cabine te zijn ?

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/auto_en_vervoer/belastingen_op_auto_en_motor/motorrijtuigenbelasting/bestelauto/eisen_aan_ombouw_en_inrichting/eisen_aan_ombouw_en_inrichting

Een 130 voldoet aan de inrichtingseisen mits deze aangepast is. Ofwel als chassiscabine keuren met afneembare laadbak ofwel de as iets verzetten en een laadruimteverkleiner op de achterklep. Maar zowel een 110 als een 130 is op grijs kenteken te rijden.

Mijn 130 kost net geen 500 euri per jaar aan mrb.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

tim

Berichtdoor tim » 24 Apr 2013, 23:02

MichielG schreef:Auto op naam van de zaak gaan zetten lijkt nu wel rendabel inderdaad.

Apart, vroeger had je een aparte catagorie ij de belastigdienst voor 4X4's / terreinauto's.

Mijn 110 HT kost 37 euro per maand aan MRB, qwa inrichtingseisen komt het overeen met de catagorie kleine bestelauto;s, dus het blok van 125 cm diep.

Over de 130 zijn complete romans geschreven in relatie tot grijs kenteken fiscaal gezien en de inrichtingseisen.
Ik heb teveel wijn op om daar nu helder over te schrijven.
Ik heb teveel wijn op omdat ik helemaal blij ben met m'n eerste rit op de 900 ie elefant.
Joepie!!

nee. ga ik niet uitleggen, sorry..
110 HT 200 Tdi 1989.

tim

Berichtdoor tim » 24 Apr 2013, 23:12

Excuus, zie nu pas dat edward al eea over de 130 had gepost.
110 HT 200 Tdi 1989.

Fred130

Berichtdoor Fred130 » 24 Apr 2013, 23:35

Een 130 voldoet aan de grijs kenteken eis met wat aanpassingen, bij die van mij (2009) is dat opening in de laadbak aan de voorzijde, bult op de achterklep en achteras een paar cm naar achteren.
Eventueel kan je hem ook als containervervoer laten keuren, daarvoor 4 koppelingen plaatsen onder de laadbak.
Dit laatste gebeurt veel nu aangezien dit de enige aanpassing is die je hoeft te doen.
Defender 110 2002

Terug naar “Kroeg”