MRB onderhandelingen voor nu nog even mislukt

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Dennis Crusio

Re: MRB onderhandelingen voor nu nog even mislukt

Berichtdoor Dennis Crusio » 15 Mei 2013, 13:19

de strijd nog niet gestreden dus hahahahahaha

Edward

Berichtdoor Edward » 15 Mei 2013, 16:17

Dromen mag altijd natuurlijk, maar aangezien er draagvlak is in de 2e kamer en de moties van Bashir het niet gehaald hebben is er geen reden aan te nemen dat men hier op terug gaat komen. :roll: :roll:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 15 Mei 2013, 16:31

naar ik begrepen heb wordt het hele maatregelenpakket geweigerd als men er in de 1e kamer ergens niet vóór is... dus ook het mrb-gebeurden, ook alsdat niet het struikelpunt is... Verder heeft de regering in deeerste kamer geen meerderheid toch? dus kan het daar toch afgeketst worden........of het dan niet later met gewijzigd ander punt net zo hard weer terug komt is dan natuurlijk een tweede
gone

marcenvon

Berichtdoor marcenvon » 15 Mei 2013, 16:54

De functie van de Eerste Kamer is om te toetsen of een nieuwe wet onder andere aan de grondwet voldoet. Niet of het de partijen politiek wel zo uitkomt, hoewel dat tegenwoordig wel vaak zo gebruikt wordt door de partijen.
Ik vrees alleen dat in dit geval het onderwerp niet zo belangrijk wordt gevonden dat het in de Eerste Kamer zal worden tegengehouden, er wordt namelijk maar een relatief kleine groep mensen hiermee benadeeld en er staan geen principes in de weg zoals bijvoorbeeld wel bij euthanasie, abortus etc. etc.

Ik vrees dat het eerder als wisselgeld gebruikt gaat worden. Zo van: "Weet je nog dat we vorige keer met de MRB niet tegengewerkt hebben, krijgen we nu bij onderwerp X wel onze zin?".

Marc
110CS TD5 uit 2002
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)

fenix2

Berichtdoor fenix2 » 15 Mei 2013, 16:57

Als we er echt wat aan willen doen, zetten we een one-issue partij op om de MRB volledig te hervormen.

groetjes, Fenna
Afbeelding

Dennis Crusio

Berichtdoor Dennis Crusio » 15 Mei 2013, 17:11

blijven dromen mag hahahahahaha daar ontstaan de meeste creatieve ideeën uit.

wij zetten hem om naar zakelijk en betalen dan gewoon het kwart tarief. ik werd door de belastingdienst op gewezen dat er nog bpm terug vordering op zou zitten, al geloof ik hier maar weinig van.

het eerst en tweede kamer verhaal klopt wel. wat de tweede kamer beslist moet nog door de goedkeuring van de eerste kamer en zit er ergens een foutje of discussie puntje op een punt, kunnen ze het weer opnieuw in gaan dienen. reëel gezien denk ik dat de eerste kamer er ook mee akkoord zal gaan. de enige hoop die ik nog heb is dat ze de regeling van 40 naar 30 jaar brengen. op deze wijze nemen ze niet van iedereen die het niet kan betalen hun hobby af. stel je auto is van 1986 dan is 2 jaar nog wel te overbruggen denk ik, al weet ik niet hoe iemand anders zijn financiële situatie is natuurlijk.

we wachten maar weer af en zien de acceptgiro van zelf op de deurmat vallen hahahahah

Terug naar “Kroeg”