Wat een ding! Nog steeds lelijker dan een dronken aardvarken, maar echt heel goed!
wat nou cilinders?!(aantal)
Re: wat nou cilinders?!(aantal)
Vandaag ernstig gezondigd en even proefgereden op de nieuwe BMW GS. Compleet nieuw, cardan aan de andere kant, deels waterkoeling en hoewel ik een pestpokke hekel heb aan alles waar die boxer voor staat: GEWELDIG!!!
Wat een ding! Nog steeds lelijker dan een dronken aardvarken, maar echt heel goed!

Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
-
Roger B.
tim schreef:
Roger; is dat voor de nederlandse wet een motor of auto?
volgens mij is dat een motor (moet je motorrijbewijs voor hebben)
alleen trikes op basis van een auto (kever met motorvork) worden als auto gezien en mogen met autorijbewijs bereden worden.
gone
- Ray vd Velden
En daar rijden dikke Duitsers op met zo'n foute Duitse helm en antenne met whermacht fahne drann.
En die rijden die hokken omdat ze te beroerd zijn om een motor rijbewijs te halen of omdat ze vergeten bij een stoplicht hun poot aan de grond te zetten.
Gewoon een fiets voor rel hauemaues....
En die rijden die hokken omdat ze te beroerd zijn om een motor rijbewijs te halen of omdat ze vergeten bij een stoplicht hun poot aan de grond te zetten.
Gewoon een fiets voor rel hauemaues....
Discovery II Td5 automaat td5 Inside performance CR turbos VNT 250pk 4.6 TC aangepaste automaat V8 LT230 1.41
Leuk topic! Maar te weinig plaatjes, dus hierbij:
De VF1000R is echt een heel erg vette retro racer, prachtig in rood wit blauw met laag kontje en ronde kuip. (deze van het web geplukt, voor de referentie
)

Heb zelf met een VF1000F heel europa doorgecruised, mooie V4 bulk koppel en vanaf 1500 tot 8000 toeren een grote bungee ervaring! Minder problemen met de koeling van de achterste cilinders dan de 750 dus een mooie budget bike (hier in de vogezen):

Die VF had op papier 116PK, das evenveel als tegenwoordig een willekeurige scooter heeft. Maar de ervaring was top. Toen gekozen voor meer karakter, en puurder motorrijden, en dus een dikke 1100cc V2 Guzzi aangeschaft: een V11 LeMans. Deze heb ik nog steeds (hij is te koop Ed, met wat werk). De ervaring is veel intenser, zeker met de termignoni dempers. Echt een karakter fiets, waarvan je het niet erg vindt dat er af en toe een lampje (wel of niet) brandt en waar je heerlijk accelererend wel hard gaat, maar geen 240kmh... (hier in prachtig schotland)

En stiekum wil iedereen toch het liefst zoekgereden worden door een dame op een duc, toch?

De VF1000R is echt een heel erg vette retro racer, prachtig in rood wit blauw met laag kontje en ronde kuip. (deze van het web geplukt, voor de referentie
Heb zelf met een VF1000F heel europa doorgecruised, mooie V4 bulk koppel en vanaf 1500 tot 8000 toeren een grote bungee ervaring! Minder problemen met de koeling van de achterste cilinders dan de 750 dus een mooie budget bike (hier in de vogezen):
Die VF had op papier 116PK, das evenveel als tegenwoordig een willekeurige scooter heeft. Maar de ervaring was top. Toen gekozen voor meer karakter, en puurder motorrijden, en dus een dikke 1100cc V2 Guzzi aangeschaft: een V11 LeMans. Deze heb ik nog steeds (hij is te koop Ed, met wat werk). De ervaring is veel intenser, zeker met de termignoni dempers. Echt een karakter fiets, waarvan je het niet erg vindt dat er af en toe een lampje (wel of niet) brandt en waar je heerlijk accelererend wel hard gaat, maar geen 240kmh... (hier in prachtig schotland)

En stiekum wil iedereen toch het liefst zoekgereden worden door een dame op een duc, toch?
-----
'99 Defender 110 TD5
'90 Range Rover Classic 20th anniversary (te koop)
'02 Discovery TD5 (verkocht)
Check ons Croatia Trophy avontuur op http://www.muddog4x4.com
'99 Defender 110 TD5
'90 Range Rover Classic 20th anniversary (te koop)
'02 Discovery TD5 (verkocht)
Check ons Croatia Trophy avontuur op http://www.muddog4x4.com
Leuk betoog kilosjon!
qwa de 1000r, ik heb de laatste uitvoering de G, de rothmans uitvoering, en ik mijn ogen de mooiste van de drie, ze begonnen in 84 met de E, toen in 85 de F en als laatste dus de G.
Toen ie in 84 uitkwam was het top off the bill, met een gigantisch prijskaartje eraan, ik meen iets van 230000 gulden!
In 87 kocht ik m'n eerste nieuwe fiets , de vf500f2. Uiteraard nog steeds in m'n bezit, die gaat m'n graf mee in.
De ellende met die nokkessmering van honda begon met de VF 750 S, allemaal onder garantie tdt verholpen, later uiteraard opnieuw op de tekentafel en verbeterd.
Guzzi's als die van jou zijn absolute fraaie dingen, ik neig zelf ook steeds meer naar dat soort fietsen.
Eerlijke mooie fietsen!
qwa de 1000r, ik heb de laatste uitvoering de G, de rothmans uitvoering, en ik mijn ogen de mooiste van de drie, ze begonnen in 84 met de E, toen in 85 de F en als laatste dus de G.
Toen ie in 84 uitkwam was het top off the bill, met een gigantisch prijskaartje eraan, ik meen iets van 230000 gulden!
In 87 kocht ik m'n eerste nieuwe fiets , de vf500f2. Uiteraard nog steeds in m'n bezit, die gaat m'n graf mee in.
De ellende met die nokkessmering van honda begon met de VF 750 S, allemaal onder garantie tdt verholpen, later uiteraard opnieuw op de tekentafel en verbeterd.
Guzzi's als die van jou zijn absolute fraaie dingen, ik neig zelf ook steeds meer naar dat soort fietsen.
Eerlijke mooie fietsen!
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
KiloSjon schreef:En stiekum wil iedereen toch het liefst zoekgereden worden door een dame op een duc, toch?![]()
Bijna he!, bijna.
110 HT 200 Tdi 1989.
tim schreef:KiloSjon schreef:En stiekum wil iedereen toch het liefst zoekgereden worden door een dame op een duc, toch?![]()
Bijna he!, bijna.
Mijn eerste vriendinnetje reed op een ZXR 750, ik op een geleende FZR1000r. Die reed me steevast helemaal zoek.
Nu 25 jaar later rij ik weer op geleende fietsen omdat mijn fietsen alledrie uit elkaar liggen en rijdt een ander vriendinnetje me nog steeds zoek! Alleen rijdt zij met een Gixxer 1000 uit 2012.
Gelukkig kan ik het hebben.
Edward van Vugt
Edward schreef:
Ja ja, je bedoelt natuurlijk gewoon de ruimte voor die 3 exemplaren.
Nee , tuurlijk, die dingen buiten zetten, das ook niets inderdaad.
Dat herken ik wel..
Met een diepe kniebuiging neem ik m'n pet af voor zo'n dame.Uitroepteken.
110 HT 200 Tdi 1989.
tim schreef:Edward schreef:
Ja ja, je bedoelt natuurlijk gewoon de ruimte voor die 3 exemplaren.
Nee , tuurlijk, die dingen buiten zetten, das ook niets inderdaad.
Dat herken ik wel..![]()
Met een diepe kniebuiging neem ik m'n pet af voor zo'n dame.Uitroepteken.
Nou, da's eigenlijk wel de reden waarom de Bandit groot onderhoud nodig had, omdat ie altijd buiten stond. Uiteindelijk is de collector weggerot en tijden het rijden afgebroken waarbij de demperbuis in de grond hapte, de demper sloopte en de achterste draadboom kapot trok. Toen maar meteen groot onderhoud gedaan en het hele frame (nog verder) aangepast en alles laten coaten en spuiten.
Nu alleen de oliekoeler nog monteren en een zadelplaat maken. Maar ik kan geen monteur vinden die dat wil doen.....
Dus komende week breng ik hem maar naar m'n crossmotorneef, moet die hem maar afbouwen.
Edward van Vugt
Roger B. schreef:voor als je niet kunt kiezen tussen Motor en Auto...
Bombardier Can-Am . . . Vanmorgen nog gezien in de file A30/A1 ..berijder met Harley jasje![]()
Het zit allemaal raar in mekaar,
de piaggo mp 3; de rl is een motor voor de wet, de lt weer een auto.
Op de 1 dus wel m.rijbewijs en helmplicht, de andere auto voor de wet en geen helmplicht.
Een kwat(als de jamama grizzli 660) ook als auto, maar weer wel helmplicht.
Gebouwen vol met lieden die regels verzinnen.
Pfff..
en bij het door Ray aangehaald voorbeeld ook weer geen helmplicht dacht ik
110 HT 200 Tdi 1989.