@ edward: met 2 versies bedoelde ik 1 fabrikant die zowel 2 EN 4 cilinders in het gamma heeft om meerder doelgroepen te bereiken, dus diegene die een vloeiende 4 cilinder wensen en de "bokkige " 2 cilinder liever willen hebben.
Ik zal het compliment doorgeven aan de firma ducati, ik trok slechts een handvat verder open naast die vfr..
Dan daarbij, die vfr een toerfiets?
Meer een hele goede evergreen, met het uithoudingsvermogen(voor de berijder) om tank na tank leeg te rijden met een hele mooie sportieve lijn, dwz de modellen tot pakweg eind jaren 90.
Maar het ging om de vergelijking met een 900ss, die pakweg dik 80 pk heeft tegenover een vfr met 100 pk..
Deel 2: die dus is wel 50 kilo lichter, in motorfietslans is dat idd niet onaanzienlijk.
@ joost: sorry, dit is hogere materie voor me, ik hoop over een week het enigzins te gaan snappen
In mijn beleving: zolang je aangedreven wiel niet doorslipt, heb je toch maximale tractie?
Maar vrees dat dat dus ook inmiddels is achterhaald, die zienswijze, net als het idee dat een 4 cilinder per definitie bij gelijkheid qwa cc inhoud meer presteert.Even kort door de bocht gesteld dan.
Ik denk dat beide brommerts op hetzelfde spul stonden qwa maatvoering, althans ik heb 180/55 erop liggen.
@ joost:
de droge cijfers van de 999 zijn absoluut in het voordeel.
van zoekrijden was echter geen sprake, ik moest mij slechts even, ahum, kuch kuch, herpakken.
Toen het tweede getal naar de 7 ging, en het eerste was geen 1, vond ze het genoeg...
Zie je nou wel, niet ieder fraaie dame is een ex marinier..
Maar toegeven, er kwam een fraai geluid uit die 999(voor zover nog hoorbaar)
Echter, niet als het mijne uit de ss, daar heb ik de db killers uit gesloopt..

110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is