Range Rover vs. Land Cruiser

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
tim

Re: Range Rover vs. Land Cruiser

Berichtdoor tim » 13 Apr 2013, 23:29

Poosje terug, pakweg een maand of 2 geleden, savonds uur of 10 op de A12 vanaf utrecht tot aan Gouda meegereden met een , laten we zeggen select gezelschapje.
Aldaar knalde Mevrouw Bea in haar verlengde en verhoogde scorpio onder begeleiding van 2 dikke audi's met pakweg 170 km per uur richting Den Haag (denk ik,) permanent rijdend op de linker baan.

Afijn, ik op de opgevoerde brommer was toch wel een beetje benieuwd hoe dat nou bij een poging van inhalen zou werken, het protocol zeg maar.
Dus ik op de achtergrond een aanvang makend met pakweg 30/40 km/puur snelheidsverschil op de middenbaan/rechterbaan willen gaan passeren,maar mooi dat 1 van die audi's direct voor me knalde en op de hoedenplank een rode tekst opdoemde met "afstand houden!

Nou moe!.iedereen is toch gelijk volgens de wet? :roll:
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 14 Apr 2013, 00:02

Tja ... Animal Farm ....

"All animals are equal, but some are mor equal than others" vergeef me dat ik deze woorden in de originele taal, en dus onvertaald, hier neertyp.

En tja, t'is al weer een tijdje terug, nl toen Bea nog prinsheerlijk in Drakestein zetelde en haar kroos alhier naar de speelgoedwinkel ging ... en dat zo'n blauw AA-taxi mij bijna ondersteboven reed. 't Zat al in de familie, maar het is kennelijk ook nog besmettelijk ... roekeloos rijgedrag.

Zie ook: http://www.isgeschiedenis.nl/nieuws/kon ... d-in-1937/, of http://www.google.nl/imgres?imgurl=http ... CCoQ9QEwBQ of http://www.refdag.nl/achtergrond/konink ... r_1_236671

Groeten MarcS

Edward

Berichtdoor Edward » 14 Apr 2013, 00:22

Hier op de A28 komen ook vaak ongemerkte auto's met een teringgang voorbij. Die chauffeurs zijn "trained professionals" en dus is dat zogenaamd verantwoord. De mensen die ze de stuipen op het lijf jagen zijn iets minder getraind.

Een week of wat geleden is in Eindhoven een meisje doodgereden door de politie tijdens een soortgelijke actie :shock: :shock:

Altijd als ik zo'n aso aan zie komen moet ik toevallig een vrachtauto inhalen en da kost tijd. :oops: :oops:

Kan er geen enkel respect voor opbrengen.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Ray vd Velden

Berichtdoor Ray vd Velden » 14 Apr 2013, 01:20

Maak je niet dik Edje die halen dan gewoon over de vluchtstrook in :mrgreen:
En toevallig ken ik er een paar van het team zonder kloppen binnen.
Zijn echt geen aso en doen ook maar hun werk en weet je nog hoe we naar Havelte zijn gereden dat verdiende ook niet de schoonheids prijs :roll:
Discovery II Td5 automaat td5 Inside performance CR turbos VNT 250pk 4.6 TC aangepaste automaat V8 LT230 1.41

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 14 Apr 2013, 10:54

maar werk of niet, ook met blauw-blauw dienen ze de risico's te beperken. .

en dat beperken wordt door sommige van die machos te weinig gedaan..... lekker belangrijk of die crimineel om 4.00 of om 4.02 van zijn bed gelicht wordt....

in mijn optiek is politie de minst urgente dienstverlener in het rijtje ambulance, brandweer en politie. maar wel die, die het minst verantwoord rijdt met blauw-blauw
gone

Ray vd Velden

Berichtdoor Ray vd Velden » 14 Apr 2013, 11:26

Ach het zal ook eens niet dat je het laatste woord moet hebben :mrgreen:
Oordeel niet te snel over het hoe en wat zonder te weten wat de toedracht is.
En bij dat soort organisaties ligt alles al onder een vergrootglas.
Discovery II Td5 automaat td5 Inside performance CR turbos VNT 250pk 4.6 TC aangepaste automaat V8 LT230 1.41

Edward

Berichtdoor Edward » 14 Apr 2013, 11:29

Ray vd Velden schreef:Ach het zal ook eens niet dat je het laatste woord moet hebben :mrgreen:
Oordeel niet te snel over het hoe en wat zonder te weten wat de toedracht is.
En bij dat soort organisaties ligt alles al onder een vergrootglas.

Als er letterlijk onschuldige burgers doodgereden worden door filefuiken of onverantwoord racen door de bebouwde kom dan lijkt me dat niet meer dan normaal. :shock: :shock:

Als het mijn dochter zou zijn weet ik niet hoe ik zou reageren.....
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

tim

Berichtdoor tim » 14 Apr 2013, 11:32

"binnen zonder kloppen"

hij is wel leuk! :lol:

maar ik snap er effe niets meer van;

parkeerwachters zijn helden en agenten zijn macho's..
nog effe en aardappelen smaken naar rijst en rijst groeit in belgie.. :roll:
110 HT 200 Tdi 1989.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 14 Apr 2013, 11:38

tja Ray. . . .ja, tuurlijk. . . vast en het ligt altijd aan die doorgereden burger. . .

eens kijken hoe je zou piepen als björn onder zo'n macho zijn auto vandaan gepulkt zou moeten worden en er domweg gezegd wordt " hij reed met bijzondere signalen en deed gewoon zijn werk" en daarmee de kous af is. . . . .

ook tijdens hun werk mogen die lui gezond verstand gebruiken, zeker als het zulke "trained professionals" zijn

er wordt te gemakkelijk te veel risico genomen op de weg door de politie.

ook die achtervolgingen die je bij wegmisbruikers en dergelijke ziet. . . daar gaan ze ook vaak TE ver in het nemen van risico's
ze geven commentaar dat een actie van de gevolgde weggebruiker erg gevaarlijk is, en doen het 5sec. later zelf dik over. het kenteken van het gevolgde voertuig is bekend, dus wat is dan de grote noodzaak om als politie zijnde het verkeer dan zo in gevaar te brengen?

en die parkeerwachter, floris, brengt geen onschuldige burgers in gevaar door onnodig risico nemen in het verkeer. . .als die parkeerwachter met zwaailicht en sirene door de bebouwde kom scheurt om jou een bon te schrijven is ie net zo fout bezig
gone

tim

Berichtdoor tim » 14 Apr 2013, 11:44

ik weet het roger, alleen maar als relativerende opmerking on the side. :roll:

maar inderdaad, waar ligt de grens van wat verkeerstechnies vandaag de dag nog kan in beschreven situatie's?
ik heb het antwoord niet.

Maar wat edward stelt, ik denk dat je helemaal knettergek wordt als je eigen kind de spreekwoordelijke rekening mag betalen.
Zoals al eerder aangehaald, jij kunt wellicht een niki lauda zijn, maar je medeweggebruikers niet.
En je kunt nimmer altijd geheel anticiperen op andermans weggedrag.
Als voorbeeld, in nederland snappen we veel minder het verschijnsel snelheid tov de weggebruikers in duitsland, an grosso modo genomen.
110 HT 200 Tdi 1989.

Terug naar “Kroeg”