Dragon schreef:Roger B. schreef:ik heb geen zin op te zoeken of het tegenwoordig anders is, maar voor de APK was het zo dat schokdempers niet mogen lekken, en dat ze deugedelijk (geen speling in rubbers en dergelijke) gemonteerd moeten zijn.
Over de demping stond niks in de bijbel. Is op de auto MET schokdempertestbank al een subjectieve meting, maar die testbank was geen uitrustingseis voor APK stations. zonder testbank is het helemaal natte vingerwerk.
VWB bandenschade door defecte schokdempers neem ik aan dat je onregelmatige slijtage van het loopvlag bedoeld.
een erg slechte demper dempt niet en daardoor gaat het wiel stuiteren met als gevolg onregelmatige loopvlakslijtage
kan er even geen filmpje van vinden, zag laatst een T4 busje rijden op de snelweg met zo'n stuiterend achterwiel...had ik maar ff gefilmd denk je dan nu
Nou Roger, als je auto vier keer door veert als je er op gaat hangen zijn je schokbrekers gaar.
Na 1 duw moet'ie stilstaan!
Even over het hoofd gezien door de keuring!
Lastige auto ook zo'n Defender, hij komt toch overal wel doorheen! in ruw terrein dan![]()
Ik heb Michelin tractorbanden en die zijn verziekt door kapotte schokbrekers en het stuiteren....
En jij bent helemaal simpel en hebt geen verantwoordelijkheid voor je eigen auto? Kom nou toch op zeg!! Als je zolang rijdt dat je banden door het verminderde wegcontact slijtage vertonen dan moeten ze gewoon je rijbewijs in beslag nemen en je zelfs verbieden ooit nog op een fiets te rijden!!!
Alles is de schuld van een ander bij jou! JIJ ben verantwoordelijk voor je wagen! Het is een heel dun lijntje waarover een monteur moet balanceren, want vervangt ie de schokbrekers een week te vroeg dan is hij een lul omdat ie onnodig delen vervangt en ren jij weer naar een ander......
Neem je eigen verantwoordelijkheid eens man!