Oldtimers bij de LRCH

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
R1200C

Oldtimers bij de LRCH

Berichtdoor R1200C » 12 Mar 2013, 17:24

Moet zeggen dat ik hetstandpunt van het bestuur over de oldtimer regeling alleen maar kan onderschrijven. Goed geformuleerd, nou maar hopen dat het uiteindelijk tot de rust leidt waar iedereen op zit te wachten.
Kei veel groeten,

Joost

D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson

Sebastian

Re: Oldtimers bij de LRCH

Berichtdoor Sebastian » 12 Mar 2013, 17:33

Toch denk ik dat het beter was geweest als er zoiets in kwam als: De auto moet minimaal 15 jaar in Nederland zijn.

Dit gedoe is namelijk begonnen met de invoer van vervuilende diesels die de Duitse binnensteden niet meer in mogen. (onder andere dan). Ik denk dat er een compromis moet komen om de bestaande regeling te houden maar voorgaande tegen te gaan.
Even though I drive through the valley of darkness , I have nothing to fear, for I am driving my Land Rover

Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V/12V - Range Rover Classic 3.5 V8

R1200C

Berichtdoor R1200C » 12 Mar 2013, 17:39

Daarmee leg je voor heel veel leden hier de boel alsnog plat. Het aantal Land Rovers dat uit het buitenland komt ligt volgens mij dermate hoog dat alsnog veel mensen moeten stoppen met hun hobby. Het aanbod van auto's in Nederland is daarvoor gewoon te laag.
Kei veel groeten,

Joost

piet_g

Berichtdoor piet_g » 12 Mar 2013, 18:00

Het blijft altijd een beetje schipperen met dit soort regelgeving. maar het zou idd ook niet netjes / leuk zijn dat regels in eens terug gedraaid / veranderd worden. laatste jaren is er al de nodige keren wat over te doen geweest.. zoals bijvoorbeeld gewoon een vast jaartal pakken, maar daar is uiteindelijk de 30 jaar weer uit gekomen.

Moet wel zeggen dat ze het idd wel heel netjes verwoord hebben idd..

maar goed.. zal blij zijn als die discussie gewoon weer over is en er duidelijkheid is, maar ik hoop natuurlijk wel dat men problemen probeert aan de pakken bij het probleem en niet bij een gevolg van het probleem dat ze niet aan pakken.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

Sebastian

Berichtdoor Sebastian » 12 Mar 2013, 18:11

Mijn vorige bericht was niet hoe ik het zou doen!

Maar omdat de regering nu hiermee bezig is verwacht ik wel een aanpassing van de regeling. Vervolgens vind ik dan de 15 jaar in Nederland een redelijke aanpassing.

Aanbod in Nederland vind ik een flauw argument, wij hebben denk ik 2 maanden op het gemakje rondgekeken en toen eentje gekocht. Wel vind ik dat het voor bestaande gevallen niet aangepast zou mogen worden.
Even though I drive through the valley of darkness , I have nothing to fear, for I am driving my Land Rover

R1200C

Berichtdoor R1200C » 12 Mar 2013, 18:16

Sebastian schreef:Aanbod in Nederland vind ik een flauw argument, wij hebben denk ik 2 maanden op het gemakje rondgekeken en toen eentje gekocht. Wel vind ik dat het voor bestaande gevallen niet aangepast zou mogen worden.

O, tuurlijk. Je hebt er zelf geen last meer van dus dan is het geen probleem :lol:
Kei veel groeten,

Joost

Sebastian

Berichtdoor Sebastian » 12 Mar 2013, 18:21

R1200C schreef:O, tuurlijk. Je hebt er zelf geen last meer van dus dan is het geen probleem :lol:

Haha, wie zegt dat ik er geen last van heb? Ik heb er nu eentje samen met een goede vriend, in de toekomst wil ik er zelf een hebben. Dus ook ik zou er dan last van hebben.

Ook wel grappig trouwens dat als je er geen last van hebt, blijkbaar geen mening over mag hebben? Als dit altijd het geval zou zijn bij besluitvorming dan zou ik wel weten wat voor besluiten er genomen zouden worden door de mensen die er wel last van hebben. Lossen we niet meer iets op.

marcenvon

Berichtdoor marcenvon » 12 Mar 2013, 18:48

*****quote verwijderd door moderator, quoten van het complete voorgaande bericht is onnodig en verhoogt de leesbaarheid niet ****

Bij vrijwel al dit soort afwegingen geldt dat als je er zelf geen last van hebt, je er over het algemeen geen probleem mee hebt. Dat is nou eenmaal mensen eigen. Ik kan me niet voorstellen dat er hier mensen zijn die staan te springen om MRB te gaan betalen.

Zo heb ik er bijvoorbeeld geen enkel probleem mee als tofuburgers zeer zwaar belast gaan worden of elektrische fietsen, maar die alleen totdat ik er zelf eentje nodig heb. :twisted:

Marc
110CS TD5 uit 2002
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)

Sebastian

Berichtdoor Sebastian » 12 Mar 2013, 18:55

**** het quoten van het voorgaande bericht is niet bevorderlijk voor de leesbaarheid en volledig overbodig. Quote verwijderd door moderator*****

Precies mijn punt dus, als je er zelf last van hebt ben je tegen. Maar voor besluitvorming (stel jij mag beslissen) zou je daar boven moeten staan en de beste oplossing moeten kiezen.

Het meest gehoorde argument om het aan te passen is volgens mij de Duitse diesel import, vandaar mijn voorstel voor 15 jaar in Nederland.

andre66

Berichtdoor andre66 » 12 Mar 2013, 19:06

Wat ik een beetje mis in de discussie is dat wij met zn allen moeten bezuinigen en bijdragen aan de tekorten die we als NL hebben. En voordat we aan (ik noem maar wat) Zorgkosten of oudedagsvoorzieningen komen, lijkt t mij redelijk dat we eerst de hobbies van mensen wat meer belasten. Of is t logisch om wel bijv de eigen bijdrage voor de zorg te verhogen maar niet de hobbies/belastingvermijding aan te pakken? Beetje controversieel op deze site misschien maar ik dacht ik gooi ook eens een balletje op... 8-)

Terug naar “Kroeg”