Ik snap heel goed dat men alle oldtimers die voor dagelijks vervoer worden gebruikt belasting moeten betalen. Er zijn te veel mensen die niet hobbymatig maar voor de belastingtechnische voordelen een oldimer rijden.
Ik rij persoonlijk ook een lease auto (eco model) waar ik netjes bijtelling (belasting) over betaal. Ook al staat de auto niet op mijn naam kan ik met mijn leasecontract wel aantonen dat ik een andere auto voor dagelijks gebruik heb.
Ik heb tevens op mijn verzekering van de Range Rover een maximum aantal KM van 7500 per jaar staan. Ik denk dat er heel veel leden net als ik bij deze club zitten.
Echter is dit al anders als je bij de mercedes w201 club gaat kijken (de 190), daar heeft 90% van de leden geen andere auto naast de oldtimer. Helaas zijn wij hier wel de dupe van. (dit betekent overigens in mijn ogen niet dat dit in sommige gevallen geen liefhebbers kunnen zijn)
Oldtimers bij de LRCH
Re: Oldtimers bij de LRCH
Groeten,
Dennis
Range Rover Classic 3.9 EFI, Defender 110 ex MOD softtop en DAF YA-126 truck.
Dennis
Range Rover Classic 3.9 EFI, Defender 110 ex MOD softtop en DAF YA-126 truck.
Heeft iemand zich al eens verdiept in de cijfers? Volgens de rekenkamer is 2% van alle auto's vrijgesteld van mrb. Hoeveel van die auto's zullen voor dagelijks gebruik worden ingezet?? En hoeveel kilometers maken die dan? Ik ken zat mensen die in een Serie oid naar het werk knorren, maar geen één die dat meer dan 100km op een dag doet.......
Problemen verzinnen is ook een goeie manier. Die bijtellingvriendelijke wagen van 15 jaar en ouder die je over de dagwaarde bijtelt snap ik veel minder? Wat is daar de gedachte achter? Stimuleer een ondernemen om vooral in een oude wagen te rijden??
Hoewel ik denk dat ALS de vrijstelling blijft bestaan voor 30 jaar en ouder de jongtimers wel degelijk zullen sneuvelen.....
Problemen verzinnen is ook een goeie manier. Die bijtellingvriendelijke wagen van 15 jaar en ouder die je over de dagwaarde bijtelt snap ik veel minder? Wat is daar de gedachte achter? Stimuleer een ondernemen om vooral in een oude wagen te rijden??
Hoewel ik denk dat ALS de vrijstelling blijft bestaan voor 30 jaar en ouder de jongtimers wel degelijk zullen sneuvelen.....
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Marco 109 schreef:Ook deze discussie gaat gelukkig weer een andere richting op dan de originele![]()
Maar ik betaal voor mijn leasebak per maand meer belasting dan dat ik aan MRB zou betalen voor die auto
Dus......
Maar dat is dan waarschijnlijk incl, brandstof, onderhoud, winterbandjes enz en elke 2 á 3 jaar weer een nieuwe
Denk dat een iedere voor eigen parochie preek! Ik betaal voor twee diesels wegen belasting waarvan één defender waar niet zo gek veel per jaar in gereden. Dus ik zou zeggen gooi de kilometer heffing er maar weer in
Al met al een moeilijke casus, er zijn altijd weer uitzonderingen, bijzondere gevallen enz.
Groeten Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Wanneer zou er een uitspraak komen? Ik had iets van Mei gehoord?
JanTD5 schreef:Maar dat is dan waarschijnlijk incl, brandstof, onderhoud, winterbandjes enz en elke 2 á 3 jaar weer een nieuweDaar kan een normaal mens dat echt niet voor doen.
Nee, is de bijtelling, dus pure belasting die ik betaal.
Mijn baas betaald aan de leasemaatschappij een bedrag voor brandstof onderhoud en zo voort....
Dat ik daarvoor ook een beperkt aantal km prive mag rijden is mooi meegenomen.
En die elke 2 a 3 jaar een nieuwe is tegenwoordig elke 4 a 5 jaar of 180.000 km.
Maar ik mag dan weer slecht uit een beperkt aanbod kiezen (en daar zit weinig leuks tussen...).
toevallig vorig jaar uitgebreid berekend, maar als je de reservering voor vervangen (lees dus afschrijving) buiten beschouwing laat is het eigenlijk lood om oud ijzer.
Tenminste als je uitgaat van dat ikzelf nooit een nieuwe auto zou kopen.
Freelander II
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)
Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!
Geniet van het leven, het duurt maar even
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)
Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!
Geniet van het leven, het duurt maar even
Maar dat betaald je baas, jij niet
Wij betalen mrb en de hele rimram er bij. Waar ook weer accijns en btw over betaald wordt. Denk als je dat optelt wij even veel betalen alleen rij jij nieuw en ik 10 jaar oud
Groeten Jan
Groeten Jan
Groeten Jan
Groeten Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Mwah, ik rij liever in een 50 jaar oude LaRo dan in een nieuwe Peug, Vw of wat ook!
Vandaag met Roger de Disco opgelapt. Op een paar onderdeeltjes die morgen binnenkomen al weer klaar. Denk dat ik met een 'gewone' auto iets meer werk had gehad.

Vandaag met Roger de Disco opgelapt. Op een paar onderdeeltjes die morgen binnenkomen al weer klaar. Denk dat ik met een 'gewone' auto iets meer werk had gehad.
Edward van Vugt
Ach, als het zo goed als gratis is dan maakt het mij voor woon werk niet uit waar ik in rij, zelfs een prius mag. Want de bijtelling van zo'n ding dat is net zoveel als mijn mrb voor de peus, tenminste dat is wat een kennis mij verteld en die heeft zo'n ding. Want 40.000 per jaar in de defender dat wordt financieel wat te gortig voor ons
Groeten
Groeten
JanTD5 schreef:Ach, als het zo goed als gratis is dan maakt het mij voor woon werk niet uit waar ik in rij, zelfs een prius mag. Want de bijtelling van zo'n ding dat is net zoveel als mijn mrb voor de peus, tenminste dat is wat een kennis mij verteld en die heeft zo'n ding. Want 40.000 per jaar in de defender dat wordt financieel wat te gortig voor ons![]()
Groeten
Wat nou "zo goed als gratis" ?? Heb je wel eens uitgerekend wat je voor zo'n leasebrik aftikt?? Oké, je rijdt voor hetzelfde geld geen gelijkwaardige wagen, maar gratis??
Edward van Vugt