Oldtimers bij de LRCH

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Edward

Re: Oldtimers bij de LRCH

Berichtdoor Edward » 12 Mar 2013, 19:37

**********zinloze quote van voorgaand bericht, verwijderd dus **********

Het doel van dit kabinet is om meer geld op te halen via de mrb. Er is al uitgebreid voorgerekend dat dat niet gaat gebeuren en dat de auto's waarschijnlijk massaal gedumpt gaan worden. Tel daarbij op dat een hoop bedrijven hun inkomsten verliezen en als ze een flinke voorraad hebben ze die zo hard moeten afwaarderen dat het ze grote kans de kop kost.

Ergo: het kost meer dan het oplevert. Wat is dan het nut?? :roll: :roll:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

R1200C

Berichtdoor R1200C » 12 Mar 2013, 19:44

De argumenten die doorgaans worden gehanteerd zijn vooral gebaseerd op het gevoel "Het is oneerlijk dat hij dagelijks in zijn oude barrel rijdt en geen belasting betaalt" en de illusie dat "Als we MRB gaan heffen iedereen braaf gaat betalen".

Punt is dat er procentueel gezien erg weinig oldtimers voor dagelijks woon-werk worden gebruikt en dat veel mensen de paar km die ze paar jaar rijden niet de moeite van de MRB waard vinden. Dus de laatste groep haakt massaal af en de eerste groep gaat gewoon op zoek naar een andere manier om zo goedkoop mogelijk van woon naar werk te komen. Vast wel weer een andere vrijstellingsregeling die ze kunnen gaan gebruiken. Ik voorzie een toename van "campers" op de weg...

Het enige echt eerlijke (en vrij simpel door te voeren) alternatief is afschaffen van de huidige MRB en dan via de brandstof de boel regelen. Maar dat mag weer niet van Europa...
Kei veel groeten,

Joost

D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 12 Mar 2013, 20:53

Heren (en Dames, maar volgens mij nog niet in dit topic)

ik ben vandaag her en der bezig geweest om quotes te verwijderen of aan te passen. In dit topic liep het echt de spuigaten uit, en ipv PB's zeg ik het even zo:

Quoten alleen als het zinvol is

Quoten van het volledige laatste bericht is volkomen overbodig... het staat immers voor jouw bericht.

Quote je een bericht, neem dan de moeite om de delen waar je niet op reageert even te verwijderen.

Dit maakt het forum weer wat leesbaarder.

Bovenstaand is niks nieuws, het staat gewoon in het forum reglement.
zie ook dit topicwaarin de pdf met het forum reglement te downloaden is
gone

SanderTD4

Berichtdoor SanderTD4 » 12 Mar 2013, 21:10

Ik kan me wel vinden in het standpunt van de lrch, maar kan me ook vinden in regeling waarbij je een oldtimer van 30 jaar of ouder wegenbelasting vrij kan rijden mits je ook een auto rijdt waarvoor wegen belasting wordt betaald.
Oftewel alleen een oldtimer als vervoermiddel is wegenbelasting betalen.
SanderTD4

http://www.otototaal.com

109 RHD uit het Engelse leger
Lightweight series III (verkocht)
Santana 88 super (verkocht)
Defender 130 TD5 (verkocht)
Defender 110 mpi

Sebastian

Berichtdoor Sebastian » 12 Mar 2013, 21:19

Eum, das ook een goede suggestie mijn inziens.
Even though I drive through the valley of darkness , I have nothing to fear, for I am driving my Land Rover

Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V/12V - Range Rover Classic 3.5 V8

Edward

Berichtdoor Edward » 12 Mar 2013, 21:24

Waarom is het niet eerlijk als iemand in een ouwe Mercedes belastingvrij rijdt en iemand ien een Prius plug-in wel?

Mijns inziens ligt hier een veel wezenlijker vraag onder: in hoeverre is het oké dat onze keuzevrijheid door de regering beïnvloed wordt? Ik bedoel stimulering van iets goeds dmv subsidie of een belastingvoordeel is tot daaraan toe, maar een Defender die een dikke ton moet kosten op geel kenteken en een Prius plug-in van 38K die met alle subsidie en belastingvoordelen een investering van 8K vergt??????? :o :o

Dat heeft niet niks met stimulering te maken maar met dwang.......
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

SanderTD4

Berichtdoor SanderTD4 » 12 Mar 2013, 21:42

Ik ben ook geen voorstander van de subsidie op prius achtigen, maar mensen die een oldtimer alleen voor de hobby rijden bezitten over het algemeen ook een auto voor dagelijks gebruik en kunnen de oldtimer dan toch wegenbelastingvrij blijven rijden. Als de regering dan toch iets moet veranderen.

De regeling zoals voorgesteld door de vereniging heeft mijn voorkeur, maar de regering wil het gebruik van oldtimers voor dagelijks gebruik aanpakken om de schatkist te spekken onder het mom van het milieu.
SanderTD4

http://www.otototaal.com

109 RHD uit het Engelse leger
Lightweight series III (verkocht)
Santana 88 super (verkocht)
Defender 130 TD5 (verkocht)
Defender 110 mpi

Raymond

Berichtdoor Raymond » 13 Mar 2013, 14:53

Dus alleen vrijstelling als er een andere auto naast staat.. omdat?

Stel: je woont ongeveer op de hoek van waar je werkt. Of, je werkt ergens waar je filetechnisch veel beter uit bent met het OV (ondanks de hier heersende ideeën, ja, dat kan).
Dan zou je dus een extra auto naast de hobbyauto neer moeten zetten om de straat nog voller te zetten zonder dat daar kilometers mee worden gemaakt? Ben je dan pas een echte hobbyist? :ugeek:

Of is deze regel verzonnen door leaserijders die van hun vrouw een hobby moesten zoeken (ik weet 't, het hoeft niet zo te zijn, maar als je toch aan het generaliseren bent).

Ik ben, kortom, dus gewoon tevreden over het standpunt van de LRCH. Huidige situatie (30 jaar en ouder) zonder extra uitzonderingen voor ingeburgerde auto's (15 jaar in NL) op benzine met een onoogelijke burgerbak als verplicht excuus ernaast.

En ja, dat past dan weer precies in mijn straatje ;)

Sebastian

Berichtdoor Sebastian » 13 Mar 2013, 15:53

Raymond schreef:Of is deze regel verzonnen door leaserijders die van hun vrouw een hobby moesten zoeken (ik weet 't, het hoeft niet zo te zijn, maar als je toch aan het generaliseren bent).

Zou wel sportief van de lease rijders zijn, aangezien ze dan MRB moeten gaan betalen over hun oldtimer landrover. Lease rijders bezitten hun auto namelijk niet (mits ze er prive nog een niet oldtimer hebben natuurlijk).
Even though I drive through the valley of darkness , I have nothing to fear, for I am driving my Land Rover

Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V/12V - Range Rover Classic 3.5 V8

Marco 109

Berichtdoor Marco 109 » 13 Mar 2013, 16:02

Ook deze discussie gaat gelukkig weer een andere richting op dan de originele :?
Maar ik betaal voor mijn leasebak per maand meer belasting dan dat ik aan MRB zou betalen voor die auto
Dus......

Overigens lijkt het me een helder standpunt van de club!
Freelander II
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)

Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!

Geniet van het leven, het duurt maar even

Terug naar “Kroeg”