Kwart tarief is voor mij ook niet van belang. Maar wat ik al aangaf zolang het grijskenteken maar behouden blijft.
Wat Ed al aangeeft voordat je begint eerst maar eens goed overleggen met de desbetreffende instanties.
Eerst nog iemand proberen te vinden welke zijn 130 zou willen verhuren voor 2 weken zodat wij het kunnen proberen voordat we verder gaan denken en kijken voor een 130.
Defender 130 camper?
- Andre Kuijt
Re: Defender 130 camper?
Discovery 2 TD5 2002
Defender 90 300tdi 1997
Defender 90 200tdi Offroad vehicle
http://www.andrekuijt.nl
Wilt u elektrisch varen? Neems eens een kijkje op:
http://www.akmaritimeservice.nl
Defender 90 300tdi 1997
Defender 90 200tdi Offroad vehicle
http://www.andrekuijt.nl
Wilt u elektrisch varen? Neems eens een kijkje op:
http://www.akmaritimeservice.nl
-
Roger B.
goed opletten dus dat je verbouwing niet je "grijs"status in gevaar brengt.
ik heb inmiddels begrepen dat het weer typisch belastingdienst is vwb wel of geen kwarttarief voor een 130 camper......identieke voertuigen worden de ene keer wel, de andere keer niet fiscaal als camper erkend, ligt er net aan wie jouw auto bekijkt
ik heb inmiddels begrepen dat het weer typisch belastingdienst is vwb wel of geen kwarttarief voor een 130 camper......identieke voertuigen worden de ene keer wel, de andere keer niet fiscaal als camper erkend, ligt er net aan wie jouw auto bekijkt
gone
Is inderdaad het verhaal zoals Roger zegt.
Alles dus zwart op wit kortsluiten met de RDW en met de zwalkende Blauwe brigade.
Groet Ron
Ps. Verhuurt Geba de 130 niet die ze hebben staan?
Alles dus zwart op wit kortsluiten met de RDW en met de zwalkende Blauwe brigade.
Groet Ron
Ps. Verhuurt Geba de 130 niet die ze hebben staan?
110-Td5 X-tech 2006
Het enige dat je grijskenteken status niet in gevaar brengt is de camper vervoeren als lading. Dus of zoals die bij Geba een unit in de bestaande bak zetten of zoals Rob laat zien een unit die de laadbak vervangt. Dat laatste zou mijn voorkeur hebben. Daarvoor keur je de 130 als chassis cabine en dan is zowel de laadbak als de unit lading.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
-
Roger B.
waarom zou verbouw van de laadbak (opbouw) niet binnen grijs-regels kunnen? (rekening houdend met broodtrommel ellende enzo)
of kom je dan in de knoei met andere vreemde regelgeving (was ook zoiets dat je geen bed in je laadruimte mag hebben (als inrichting)
of kom je dan in de knoei met andere vreemde regelgeving (was ook zoiets dat je geen bed in je laadruimte mag hebben (als inrichting)
gone
Roger B. schreef:waarom zou verbouw van de laadbak (opbouw) niet binnen grijs-regels kunnen? (rekening houdend met broodtrommel ellende enzo)
Omdat een overkapping demontabel moet zijn en als zelfstandige lading aangemerkt moet kunnen worden. Een AFN hardtop mag niet, een Fabuglass container wel........
Edward van Vugt
Je zult naar de regels van een gesloten dubbelcabine bestelauto moeten kijken, zijn ook weer bepaalde maten voor hoogte de beruchte 130cm.
AFK is dan weer te laag als overkapping,Fabu is toch weer een compleet ding wat er in gezet werd (incl bodem en zo, als ik het me tenminste goed herinner uit het Hilux verleden)
Zie hier [urlnewscreen=]http://landrover.paginamarkt.nl/130-station-gesloten-wagen/418515.html[/urlnewscreen]
AFK is dan weer te laag als overkapping,Fabu is toch weer een compleet ding wat er in gezet werd (incl bodem en zo, als ik het me tenminste goed herinner uit het Hilux verleden)
Zie hier [urlnewscreen=]http://landrover.paginamarkt.nl/130-station-gesloten-wagen/418515.html[/urlnewscreen]
110-Td5 X-tech 2006
-
Roger B.
Edward schreef:Roger B. schreef:waarom zou verbouw van de laadbak (opbouw) niet binnen grijs-regels kunnen? (rekening houdend met broodtrommel ellende enzo)
Omdat een overkapping demontabel moet zijn en als zelfstandige lading aangemerkt moet kunnen worden. Een AFN hardtop mag niet, een Fabuglass container wel........
maar dat is ivm hoogte van dat blok....maar,een vast dak, eventueel ivm campergebruik met hefdak, dat ingeklapt een binnenruimte creeerd waar dat fiscaal blok in past.....dat moet toch niet demontabel geheel zijn? dat je dak van de laadbak dan hoger is dan van de cabine tja.....
gone
Gaan we hier nu eindeloos speculeren over wat wel of niet zou mogen?
De inrichtingseisen zij zo te vinden op de site van de belastingdienst. Die kan André zo doorlezen en ieder ander die het wil weten ook.
En dat een bepaalde auto ergens te koop staat is geen enkele garantie dat die ook volgens de regels is ook al hangt er een kenteken op. Dat heb ik eerder gezegd.
Jaren geleden heb ik een 130 stawag gebouwd met een NL Td5 130. Dat heeft serieus gezeik gekost bij de Rdw en is één van de redenen dat ik zo'n projecten niet meer bouw......
De inrichtingseisen zij zo te vinden op de site van de belastingdienst. Die kan André zo doorlezen en ieder ander die het wil weten ook.
En dat een bepaalde auto ergens te koop staat is geen enkele garantie dat die ook volgens de regels is ook al hangt er een kenteken op. Dat heb ik eerder gezegd.
Jaren geleden heb ik een 130 stawag gebouwd met een NL Td5 130. Dat heeft serieus gezeik gekost bij de Rdw en is één van de redenen dat ik zo'n projecten niet meer bouw......
Edward van Vugt
Zekerheid krijg je nooit over behoud grijskenteken, Schotje erin schotje hoog ramen dicht plakken en wat hebben we nog meer gezien de afgelopen 30jaar.
Voor de rest is het gewoon brainstormen en niet speculeren, de man van de RDW zal niet gaan nadenken over wat er allemaal mogelijk is met je auto. Als je een plan neerlegt kan hij wel zien of het tot de mogelijkheden hoort.
Groet Ron
Voor de rest is het gewoon brainstormen en niet speculeren, de man van de RDW zal niet gaan nadenken over wat er allemaal mogelijk is met je auto. Als je een plan neerlegt kan hij wel zien of het tot de mogelijkheden hoort.
Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006