nieuwe(re) santana

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
piet_g

nieuwe(re) santana

Berichtdoor piet_g » 03 Mar 2013, 21:01

Ik reed dit weekend over de snelweg bij breda en toen dacht ik even een defender te zien rijden, maar toen ik dichter bij kwam klopte er helemaal niks van alle details zoals lampen en afwerkingen.. Toen ik hem passeerde en in mijn binnenspiegel keek zag ik ook waarom.. het was een Santana :D.

Die dingen zie je echt weinig hier in nederland zeg, maar het is wel even apart om ze te zien, zeker omdat ze nog steeds zo op de defender lijken.
Bijlagen
santana_ps-10_2.8td_storm4orce_2_06.jpg
SantanaPS10Plus-medium-1211_3.jpg
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

Roger B.

Re: nieuwe(re) santana

Berichtdoor Roger B. » 03 Mar 2013, 21:13

iveco heeft ook zo'n gedrocht, misschien nog wel erger dan een santana, allebei vind ik het bijzonder niet-geslaagde pogingen een defender/series uiterlijk te faceliften...

Afbeelding
gone

willem de kort

Berichtdoor willem de kort » 03 Mar 2013, 21:21

iveco massif?

piet_g

Berichtdoor piet_g » 03 Mar 2013, 21:21

Roger B. schreef:iveco heeft ook zo'n gedrocht, nog veel erger dan een santana, allebei vind ik het bijzonder niet-geslaagde pogingen een defender/series uiterlijk te faceliften

zal het je nog beter vertellen.. santana is door iveco gekocht ;)
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

Dommel

Berichtdoor Dommel » 03 Mar 2013, 21:33

AutoWeek Autotest
Defender gegen Massif

Beetje jammer dat er een Land Rover logo op het reservewiel prijkt. Zoals een Sorento een BMW niertjes geven. :roll:

Afbeelding
Van de regen in de blub.

Freelander 2 TD4 HSE

RobStewart

Berichtdoor RobStewart » 03 Mar 2013, 21:48

piet_g schreef:zal het je nog beter vertellen.. santana is door iveco gekocht ;)

... not exactly true Piet, Santana (owned by the Goverment of Andalusia) built the Massif for Iveco at their factory in Linares, under a license agreement. In 2011 the Andalusian Goverment closed the factory ending both the production and the agreement with Iveco. This was due to falling sales and only 769 units being built in the whole of 2010.

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

Edward

Berichtdoor Edward » 03 Mar 2013, 22:10

piet_g schreef:Ik reed dit weekend over de snelweg bij breda en toen dacht ik even een defender te zien rijden, maar toen ik dichter bij kwam klopte er helemaal niks van alle details zoals lampen en afwerkingen.. Toen ik hem passeerde en in mijn binnenspiegel keek zag ik ook waarom.. het was een Santana :D.

Die dingen zie je echt weinig hier in nederland zeg, maar het is wel even apart om ze te zien, zeker omdat ze nog steeds zo op de defender lijken.

Dit is toch een PS 10 of niet? Doet inderdaad echt wel pijn aan je ogen, zo'n hok. Net de details zijn compleet verkloot.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

piet_g

Berichtdoor piet_g » 03 Mar 2013, 23:12

RobStewart schreef:
piet_g schreef:zal het je nog beter vertellen.. santana is door iveco gekocht ;)

... not exactly true Piet, Santana (owned by the Goverment of Andalusia) built the Massif for Iveco at their factory in Linares, under a license agreement. In 2011 the Andalusian Goverment closed the factory ending both the production and the agreement with Iveco. This was due to falling sales and only 769 units being built in the whole of 2010.

Rob

damn.. net mijn feiten niet helemaal op een rijtje :D.. wist dat het met elkaar te maken had en op internet gelezen had dat iveco het gekocht had. dat had onderandere met dit bericht uit 2007 te maken..
http://www.autoweek.nl/nieuws/6495/santana-wordt-iveco
------

Terug naar “Kroeg”