Defender rulez........NOT

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Roger B.

Re: Defender rulez........NOT

Berichtdoor Roger B. » 20 Mar 2013, 06:55

Dommel schreef:Mooi hè, tunnelvisie!
Land Rover biedt inderdaad verschillende modellen maar allemaal in andere prijsklassen.
Ik haalde voertuigen aan die rond de prijsstelling Freelander vielen en soms ook nog eens dezelfde techniek delen..

mooi hè, lezen wat je wil lezen ipv wat er staat!

het verhaal over andere modellen ging over comfortgebrek op lange ritten van defender/serie van joost, en dat landrover daar andere modellen voor heeft die daar beter voor zijn, en de keuze voor een ander merk niet nodig is om ook lange ritten comfortabel te maken. En aangezien een 110 tegenwoordig voor gerust 120.000 euro in de showroom staat is dat helemaal niet zo'n andere prijsklasse als een disco of zelfs een kale range. Tweedehands is een defender zelfs zondermeer duurder
gone

R1200C

Berichtdoor R1200C » 20 Mar 2013, 09:39

Dat een Range of Disco een fijne reisauto is zal ik niet ontkennen. En dat gedoe over welke Land Rover beter is vind ik zo zonde van de tijd want daar komen we toch nooit uit. Zet een (hoeft niet eens gloednieuwe) Range op mijn oprit (en betaal de wegenbelasting) dan rij ik er gerust meer naar Italie. Collega van me is helemaal weg van de A6. Ook een fijne auto hoor, maar uiteindelijk kies ik voor een C5 voor mijn vakantietrips naar Italie. Daar voel ik me prima in en mijn beurs ook.

Neemt niet weg dat als ik weer eens geld over heb ik de zoektocht naar een leuke RRC weer op ga pakken. En als ik twee keer achter elkaar de staatsloterij win wil ik ook zo eentje in mijn garage zetten:

Afbeelding

Jammer dat hij al uitverkocht is dus het zal ook een tweedehandsje worden...
Kei veel groeten,

Joost

D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson

Edward

Berichtdoor Edward » 20 Mar 2013, 11:08

R1200C schreef:Ook een fijne auto hoor, maar uiteindelijk kies ik voor een C5 voor mijn vakantietrips naar Italie. Daar voel ik me prima in en mijn beurs ook.

Je hebt zelf toch ook wel door dat jij als enige enthousiast bent over die C5 he jonge?

Het ding heeft lang genoeg te koop gestaan om door te hebben dat echt niemand dat hok wil hebben!! :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

R1200C

Berichtdoor R1200C » 20 Mar 2013, 12:40

Edward schreef:
R1200C schreef:Ook een fijne auto hoor, maar uiteindelijk kies ik voor een C5 voor mijn vakantietrips naar Italie. Daar voel ik me prima in en mijn beurs ook.

Je hebt zelf toch ook wel door dat jij als enige enthousiast bent over die C5 he jonge?

Het ding heeft lang genoeg te koop gestaan om door te hebben dat echt niemand dat hok wil hebben!! :lol: :lol:

Ja, blijft vreemd dat er niemand die 10k voor wilde neertellen :lol:

Overigens ben ik er nu wel blij mee dat ik hem niet verkocht heb, anders had ik over een paar weken in een auto van Karin moeten rijden...
Kei veel groeten,

Joost

D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson

Dennis Crusio

Berichtdoor Dennis Crusio » 28 Mar 2013, 20:38

ik ga tegen schenen......... mijn excuses hiervoor maar.....hiervoor heb ik een 280ge gereden jawel een dikke duitse G klasse en ik kan je vertellen, sterker dan sterk en niet kapot te krijgen, wij hebben in het terrein daar echt gek mee gedaan en het was schoon spuiten en rijden maar (wel naar de benzinepomp want je tank was dan leeg 1 op 3 a 4 is best dorstig maar goed) nooit geen rare dingen gehad. een van de nadelen de rest van de G rijders zijn over algemeen allemaal bobo,s maar reed wel alle landrover voorbij waar hun op hielden ging ik verder.
maar tijd voor wat anders een defender werd er gekocht een 110 200 tdi, hebben goed en wel 5 uurtjes, rijd een gras veld in en kom een modder plasje tegen, die pakken we mee. je raad het al midden in de plas valt hij beer, assen naar de klote ( zat geen olie meer in) tot nu toe hebben we hem 3 maanden en eigenlijk moet ik zeggen hou ik er wel van want het rijd echt lekker spartaans maar die G is in het terrein toch beter! zelfs dan rr. maar de mensen die een laro rijden zijn over het algemeen veel vriendelijker en socialer en nog kind vriendelijker ook. kort om de defender blijft een geval apart maar je moet er wel van houden hahahaha dit vond ik wel ff leuk om te melden

Edward

Berichtdoor Edward » 28 Mar 2013, 20:48

Voor een maat heb ik G uit 1980 gerestaureerd. Eerder heb ik z'n Stage one aangepakt, ook uit 1980. Technisch zijn ze super, de drie sperren top en over uiterlijk kun je twisten. Maar wat een roestbakken zijn het! Schroef ook bij een jong exemplaar de achterlichten er maar eens uit, 99% roest daar al bij de dealert!

Voor mij is een auto emotie en de enige emotie die ik ervaar bij zo'n ster is een maag die van streek raakt..... :roll: :roll:
Edward van Vugt

Dennis Crusio

Berichtdoor Dennis Crusio » 28 Mar 2013, 20:58

hahahahaha je hebt geen sterke maag maar neem van mijn aan dat de G los staat van de algemene ster, het is eigenlijk een merk op zich. maar roest breek mij de bek niet open.... als je hem laat spuiten kan je hem 2 jaar later alweer bij laten werken, hij roest net zo snel als dat hij benzine gebruikt. voor de G had ik een freelander en ik wilde een laro terug dus G eruit defender erin hahahaha ik rij weer met een big smile en ben weer veel bij de garage te zien, die ook weer een big smile hebben kortom iedereen blij hahahaha. je hebt overgens wel een gave website. kijk ook eens op die van ons www.janineverhoeven.nl en www.dpoint.nl

Edward

Berichtdoor Edward » 28 Mar 2013, 21:21

Cool!! Ambachtslieden en kunstenaars! Top, komen jullie naar het jubileumweekend in Hilvarenbeek of ben je alleen lid van he forum en niet van de club?
Edward van Vugt

Dennis Crusio

Berichtdoor Dennis Crusio » 28 Mar 2013, 21:24

heej wat denk jij! tuurlijk lid van de club! een defender rijden en niet lid zijn van de laro club kan niet toch! zouden ze voor elke laro rijder moeten verplichten hahahahaha ja ambacht rules wij overleven de economie wel hahahahaha ik kan alleen weinig foto,s zien van je werk?

Dennis Crusio

Berichtdoor Dennis Crusio » 28 Mar 2013, 21:30

en ik vergeet, ik kan haast niet wachten tot dat het mei is wat mij betreft mogen ze april overslaan hahahahaha de laro is bijna klaar en dan kunnen we hem gaan testen hahahahah jullie gaan ook?

Terug naar “Kroeg”