Defender rulez........NOT

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Jelle

Re: Defender rulez........NOT

Berichtdoor Jelle » 12 Mar 2013, 18:01

Edward schreef:Er lag ook een Unimog op z'n kant. :shock: :shock: Zo kan ik er nog wel wat verzinnen......

Dommel schreef:Onderschat een Volvo XC70 of Audi Allroad niet!
In de basis zijn een XC70 en FL op veel punten gelijk.
Zo hebben die Volvo's ook HDC en dezelfde Haldex koppeling. Staan hoger op hun poten dan de gewone V70's.

Oh het heeft over het algemeen ook meer met de chauffeur te maken. Persoonlijk vind ik Havelte niet veel aan. Scheelt dat ik moet helpen en dus alleen smiddags aan rijden toe kom. Ik ben ook meer van de klei en stenen als van het zand.

Dommel

Berichtdoor Dommel » 19 Mar 2013, 21:18

Ik moest weer denken aan dit topic... wordt mijn volgende auto wel weer een Land Rover?
Ik ben iemand die ook met veel emotie een auto koop, maar soms moet je ook rationeel zijn. Aan bijtelling doe ik niet en een auto moet een smile op je gezicht geven. Eisen zijn AWD of 4WD en genoeg kofferruimte.

Nadelen van de Freelander 2
- hoge kofferbak rand (sprong honden)
- normale omstandigheden FWD, met Haldex koppeling
- niet echt degelijk in elkaar geschroefd

Geduchte tegenstander als SUV; BMW X3
- mooi vormgegeven, als een gedrongen X5
- permanent 4WD, met merendeel RWD
- nadeel is ook hoge kofferbak en niet zo'n hoge doorwaaddiepte als de FL2

Als stations: Skoda Octavia Scout, Volvo XC70, Audi A4 Allroad en VW Passat Alltrack
De eerste twee kennen hetzelfde "nadeel" van een Haldex koppeling. Gaat dit geen parten spelen bij aanhangwagen trekken? Bij FL2 hetzelfde systeem, maar minder last door hoge kogeldruk mogelijkheid?
De A4 en de Passat kennen een permanente vierwielaandrijving dmv Torsen differentieel.
Behalve Scout hebben alle modellen ook HDC, wel zo makkelijk bij het afdalen van een stijle heuvel zonder een lage gearing te hebben.

Natuurlijk een Land Rover kan veel verder komen in het terrein, maar kom ik daar vaak? Het is meer greenlanen en op plekken terechtkomen waar een 2WD tekort komt en daarbij moet een aanhanger getrokken worden. Mijn eigen kar is 1500kg en het gebeurt maar een enkele keer ik een drie tonner erachter heb hangen. Daarbij; de FL is geen Land Rover als een Def, Disco of RR... Zal ik maar gekscherend zeggen dat het een verhoogde XC70 is?

Mijn vraag aan jullie: waarom zou ik een FL2 blijven rijden of vervangen voor een volgende FL2?
Van de regen in de blub.

Freelander 2 TD4 HSE

Edward

Berichtdoor Edward » 19 Mar 2013, 21:34

De vraag stellen is hem beantwoorden.

Je rijdt een Land Rover omdat je het wil, omdat andere auto's gewoon geen optie zijn.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

R1200C

Berichtdoor R1200C » 19 Mar 2013, 21:55

Edward schreef:Je rijdt een Land Rover omdat je het wil, omdat andere auto's gewoon geen optie zijn.

Mwa, misschien voor jou dan. Maar ik rij met ontzettend veel plezier in onze Land Rovers maar als het dan voor lange(re) reizen is dan vind ik de C5 toch zeker zo fijn. Voor elk doel is er wel een leuke auto ;)
Kei veel groeten,

Joost

D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 19 Mar 2013, 21:59

wat Edward zegt, je koopt een auto of je koopt een Land Rover

jaren terug vroeg een kennis me waar hij op moest letten bij het kijken voor een Defender.

De eerste vraag die ik stelde: "wil je een Land Rover of wil je "een " terreinauto?" hij wilde een Land Rover.... inmiddels rijdt ie al een jaar of 10 naar volle tevredenheid in de destijds aangeschafte Defender 90 300Tdi...

De mensen die klagen over de mankementen aan hun Land Rover en hoeveel het wel niet kost allemaal zijn vaak de mensen die het als "een" terreinauto of SUV zien en niet als "een Land Rover"

behoor je tot de groep die een Land Rover niet kiest omdat het een Land Rover is, dan moet je wellicht eens overwegen of je redenen om een Land Rover te kiezen wel opwegen tegen de redenen die anderen hebben om hem NIET te kiezen.... en als dat niet zo is...dan ligt een ander merk wellicht meer voor de hand.

Enige reden waarom ik tussen mijn eerst en tweede Land Rover andere auto's gereden heb was economisch, zodra ik bij het wisselen van auto zag dat het weer haalbaar was heb ik weer een Land Rover gekozen.... hoop dat ik nog heel lang Land Rovers kan blijven rijden
gone

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 19 Mar 2013, 22:01

R1200C schreef:
Edward schreef:Je rijdt een Land Rover omdat je het wil, omdat andere auto's gewoon geen optie zijn.

Mwa, misschien voor jou dan. Maar ik rij met ontzettend veel plezier in onze Land Rovers maar als het dan voor lange(re) reizen is dan vind ik de C5 toch zeker zo fijn. Voor elk doel is er wel een leuke auto ;)

ook daar zijn Land Rovers voor, het merk kent meer en betere modellen dan alleen de Defender en zijn voorgangers :lol:
gone

Sebastian

Berichtdoor Sebastian » 19 Mar 2013, 22:19

Waarbij beter hier weer relatief is.
Even though I drive through the valley of darkness , I have nothing to fear, for I am driving my Land Rover

Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V/12V - Range Rover Classic 3.5 V8

Edward

Berichtdoor Edward » 19 Mar 2013, 22:22

Sebastian schreef:Waarbij beter hier weer relatief is.

Nee, absoluut niet relatief. Een D4 is in alles beter dan een Defender en op lange reizen kun je nergens beter in zitten dan in een Range. Ook de betrouwbaarheid van deze twee is gewoon heel erg goed en dat kun je van een def niet zeggen.

Een Def is leuk en heeft veel sfeergevoel, maar is verder in alles hopeloos achterhaald door de overige modellen.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Sebastian

Berichtdoor Sebastian » 19 Mar 2013, 22:47

Thanks voor de tip dat de def. beter is in sfeer gevoel ;)
Even though I drive through the valley of darkness , I have nothing to fear, for I am driving my Land Rover

Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V/12V - Range Rover Classic 3.5 V8

Dommel

Berichtdoor Dommel » 20 Mar 2013, 01:14

Mooi hè, tunnelvisie!
Land Rover biedt inderdaad verschillende modellen maar allemaal in andere prijsklassen.
Ik haalde voertuigen aan die rond de prijsstelling Freelander vielen en soms ook nog eens dezelfde techniek delen.

Ik draag Land Rover een warm hart toe, net zoals BMW/MINI.
Elke bocht en rotonde is dan een feest, gas erop en kont iets laten breken. 8-)

De Freelander van ons is een hele fijne auto, maar er is telkens wel iets aan.
Van die kleine dingetjes... die je gaan irriteren. Ik had er meer van verwacht als premium merk.

Wellicht een maandagochtend auto, want een tijd geleden reed ik een nieuwe Evoque en FL2 en dit waren fijne auto's.
De facelift heeft de FL2 veel goeds gedaan.

W.b.t. stations/combi's vindt ik 't van Land Rover een gemiste kans dat ze destijds, toen ze gelijk met Volvo tot de Ford groep behoorde, geen station hebben uitgebracht a la XC70; de basis was aanwezig. Hadden ze waarschijnlijk ook geen 2WD voertuigen op de markt hoeven te brengen.
Van de regen in de blub.

Freelander 2 TD4 HSE

Terug naar “Kroeg”